GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #233 > Komentari
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
nopreview
Trendovi virtuelne stvarnosti
Jovana Vukić
O virtuelnoj stvarnosti priča se već neko vreme, ali je ona tek ove godine postala deo naše stvarnosti. Mnogo toga se menja, a mi se polako prilagođavamo...
- PC #233 (Jun 2016)
- U prodaji po ceni od 200 din

broj

Trendovi virtuelne stvarnosti

Kada je Zuckerberg uložio dve milijarde dolara u Oculus Rift 2014, još uvek smo govorili "Aha, taj neki VR". Čini se da od Facebook-ove konferencije u februaru ove godine, kada je organizovan VR za sve prisutne i najavljeno osnivanje "Društvenog VR tima", ovaj trend počinje ubrzano da se razvija.

Svima kojima je VR (virtuelna realnost) još uvek apstraktan pojam, ona se najlakše može opisati kao kreiranje virtuelnog sveta s kojim stupate u interakciju. Na primer, neko je isprogramirao da se trenutno nalazite na Mesecu i vi ćete se osećati kao da ste zaista tamo. Dobro, sila teže ipak neće biti manja, ali ćete videti nešto slično onome što su videli astronauti. Važno je razlikovati VR od AR, tj. proširene stvarnosti (Augmented Reality). Proširena stvarnost je mešanje virtuelne stvarnosti i realnog života. Na primer, programeri kreiraju aplikaciju koja vam omogućava da se slikate pored Big Bena iako se trenutno nalazite na Kalemegdanu. Stvarnost oko vas i dalje je realna, dok u aplikaciji vidite dodatne sadržaje - Big Ben pored Sahat-kule.

Rast industrije igara

Popularizacijom VR uređaja, gaming industrija, pogovoto na mobilnim telefonima, rapidno raste pružajući sve bolje sadržaje i korisnička iskustva. Zamislite osećaj da stvarno vozite Formulu 1 umesto što samo gledate u ekran tipkajući. Iako se čini da će VR biti najviše usmerena na industriju zabave, zahvaljujući dostupnosti različitih uređaja, ovaj trend biće mnogo više od toga.

VR uređaji koji su se pojavili na tržištu danas nisu preskupi - možete da ih kupite već za oko 80 dolara. Neke kompanije i organizacije, poput UNICEF-a, ih koriste kako bi skrenule pažnju javnosti na neki događaj, pojavu ili prodajni cilj. U današnjoj borbi za tržište, mnoge kompanije učiniće sve da vam pruže nešto što drugi još uvek nisu ili na neki bolji način, tako da ove godine možemo očekivati porast VR promocija i kampanja, što će većini vas omogućiti prvo besplatno VR iskustvo. Naravno, za korišćenje ovakvog alata neophodan je i dobar content marketing kao i developing. Pričanje priča i generisanje sadržaja korisnika ovim dobija na značaju.

Omiljeni sportovi iz prvog reda

Način na koji gledamo i pratimo sport već je počeo da se menja. Ovogodišnji Final Four uživo je emitovan putem VR aplikacije za tu namenu. Navijači su imali prilike da kupe mesta u prvom redu i dožive nezaboravno iskustvo, kao da se stvarno nalaze na utakmici gledajući je s najbolje tačke. Zahvaljujući VR-u, najbolja, ali i obična mesta na utakmicama više neće biti limitirana brojem - sada svako sebi može obezbediti najbolje mesto za omiljenu utakmicu.

YouTube je pokrenuo svoj 360 kanal putem kog možete iskusiti 3D svet, neki od najpoznatijih svetskih izdavača omogućili su čitanje vesti u VR-u, filmovi počinju da se prikazuju u VR-u... Sve polako vodi ka tome da će se svi veći online servisi i kompanije koje posluju na Internetu prilagođavati ovom trendu. Tako je bilo i kada su digitalna izdanja postala popularna. Sada to više nije dovoljno, pošto VR nudi mnogo više od prostog online korisničkog iskustva. VR vas uvodi u nove svetove.

Sporo prilagođavanje

Iako se čini da je VR postao apsolutni trend, za sada ga implementiraju uglavnom najveće kompanije koje imaju velike budžete. Za neku ozbiljniju priču i masovno korišćenje biće potrebne godine. Prihvatanje virtuelne stvarnosti možemo očekivati kod early adopter-a, kada je reč o pojedincima, i inovativnih kompanija u Srbiji koje se ne plaše novih trendova, a njih možemo izbrojati na prste jedne ruke.

Iznova se javlja pitanje: "Hoće li nas VR otuđiti". To zavisi od nas samih. Ako ste dozvolili da vas Internet otuđi, onda vam VR neće pomoći u tome. Za sve ostale, VR treba da bude jedan korak u budućnost. Ako vam ni to nije dovoljno, nedavno je objavljena vest da su naučnici sa Oksforda testirali VR u medicinske svrhe i dobili odlične rezultate u borbi protiv paranoje. Srećna VR svima koji slave!

SLEDEĆI TEKST U PC #233
nopreview
Adobe Stock integracije
Nenad Veljković


Nordeus

BIZIT plus

DigitalDay

Računari i Galaksija


YuNet

PC Press Studio

Čitaj PC Press

Excel kuhinjica

.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter