GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #40 > Komunikacije
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
nopreview
Beetlemania
Brankica Rakić, Bojan Stojanović
Nova "buba" promovisana je i na Internetu, kroz zanimljivu interaktivnu avanturu. Kako smo stigli do cilja?
- PC #40 u prodaji po ceni od 110 din
broj

Beetlemania

Upuštajući se u avanturu zvanu Beetlemania, nismo slutili šta će nas sve čekati na tom drumsko-zagonetnom sedmodnevnom hepeningu, čije je mesto događanja bilo primamljivo – jugozapadna Evropa. Zaista lepo zvuči kada prijateljima kažete da ste se upravo vratili sa putešestvija po Monaku, Italiji, Francuskoj, Holandiji, Švajcarskoj, Belgiji i Nemačkoj i to „za male pare“: jednomesečna SezamInternet pretplata i cena telefonskih impulsa podmirili su sve troškove.

Do 22. avgusta bili smo samo obožavaoci čuvenog i nadaleko poznatog automobila „buba“ i uredno registrovani posetioci izvanredno urađenog Volkswagen-ovog sajta (www.newbeetle.de), na kome se više od godinu dana promoviše novi model „starog“ drumskog znalca. Prva promocija „nove bube“ bila je na Međunarodnom salonu u Detroitu 1994. godine, da bi se spektakularno završila na Mondial de l’Automobile u Parizu koji je održan ove godine.

No, Pariz je, za ljubitelje nove (i stare) „bube“, još jednom ove godine bio od velikog značaja. Naime, 22. avgusta dobili smo informativne mail-ove od Volkswagen-a da se priprema velika nagradna igra (a zna se da su Jugosloveni prijemčivi za takve stvari!) o čijim smo se detaljima upoznali na sajtu www.beetlemania.de. Ono što je odmah bilo poznato ličilo je na pravu avanturu – sedmodnevno putovanje po Evropi u novoj „bubi“, sa ciljem u Parizu.

Cyber avantura

Za početak je samo trebalo da se prijavimo kao potencijalni takmičari i to u dve kategorije: kao Driver Team (vozački tim) i kao Cyber Team – oni koji su bili manje srećni u „lutriji“, rešavanjem zagonetki na Internetu konkurišu za nagradu i pomažu ekipama na terenu. Odlučili smo da udružimo snage tako što ćemo se prijaviti kao tim Monolith. 11. septembra održano je on-line izvlačenje šest parova-učesnika Driver timova koje, inače, čine vozač i suvozač. Zadatak im je da putuju „novim bubama“ od Monaka do Pariza nedelju dana, naravno ne pravolinijski, rešavajući tokom vožnje razne zagonetke kako navigacione prirode, tako i one opšte. Na osnovu osvojenih bodova tokom tog dinamičnog putovanja prva nagrada je, verovatno pogađate, „nova buba“.

Nismo bili te sreće da nas izvuku kao Driver tim, pa smo automatski preimenovani u Cyber tim. Nova situacija je nalagala da se opredelimo za jednu od šest ponuđenih ekipa; odabrali smo Safary, što se pokazalo kao pun pogodak – na kraju avanture, Safary tim je osvojio prvo mesto! I preostalih pet ekipa je imalo inventivna imena (Art, Funsport, Space, HotWeels i FlowerPower), prema kojima su pripremljeni posebno dizajnirani modeli „novih buba“. Cyber ekipu činilo je 10,000 ljudi iz celog sveta, mada su najbrojniji bili ljudi iz Evrope.

Periodično su se na sajtu pojavljivale zagonetke: dve navigacione čijim se rešenjem Driver timovi tek upoznaju sa maršrutom kojom treba da voze i desetak opštih zagonetki, čijim se rešavanjem povećavao rejting svakog od šest timova u toku dana. Putovanje je započelo u Monaku, gde je spektakl svečano otvorio princ Albert. Pošto je zamišljeno da Beetlemania predstavlja demonstraciju raznovrsnih tehnologija, Driver timovi su opremljeni dobrim hardverom. Na raspolaganje im je stavljen po jedan Sony VAIO Notebook, a za vezu sa Internetom poslužio je mobilni telefon Sony Z1 Plus Handy. Vozač je bio zadužen za automobil, a suvozač za komunikaciju sa nama, Cyber timovima.

Posebna pažnja je posvećenja snalaženju po „bespućima“ urbane Evrope. GPS uređaj za pozicioniranje sa odgovarajućim softverom učinio je da se vozači lako orijentišu i pronađu pravu ulicu ili trg i u gradovima u kojima su možda po prvi put bili. Očigledno je da bi bez ovih „stvarčica“ svaka bitka bila uzaludna, ali je to ujedno i sjajan marketinški potez, koji skicira auto i vozača XXI veka sa obiljem tehničkih dostignuća koja mu olakšavaju putovanje i čine ga sigurnijim.

Jurnjava na Web-u

Da bi atmosfera bila u potpunosti takmičarska, Beetlemania sajtu mogli ste da pristupite samo uz odgovarajuće korisničko ime i lozinku. Prva navigaciona zagonetka pojavila se tačno u ponoć 23. septembra i bila je, barem za nas, zaista komplikovana. Evo, navodimo je u originalu kako biste se u to uverili: Che citta vuole festeggiare gli 800 anni? Help your Driver-Team to go for the pizza in the piazza at the end the Corso Nizza! Name the City and the Piazza!

Pokušali smo sve, ali nismo uspeli da je odgonetnemo u predviđenom vremenu, pa je naš tim zakasnio sa polaskom iz Monaka u potragu za picom. Čitav sat smo tragali po sajtovima Italije ne bismo li našli tačan odgovor. Naravno, posle svake zagonetke, pomoću Navigation bara, omogućen je jednostavan prelazak iz Login polja u Chat odnosno Chatmaniu svog tima gde smo sa svojim vozačima mogli da razvijamo novu strategiju za sledeći manevar – i nove, vredne, cyber poene.

Tokom rešavanja zagonetki sva „pomagala“ su bila pripravna. Prvo i najvažnije je bilo zabraniti ukućanima da ćaskaju telefonom posle ponoći, potom silno poželeti dobru vezu sa provajderom (sve preko 33.6 kbps je blagotvorno uticalo na naše šanse da zagonetku rešimo prvi) i otvoriti navigacione prozore sa barem tri aktivna pretraživača. Bez Pentium-a II sa 64 MB RAM-a zaista ne bismo „izgurali“ igru do kraja. Enciklopedije u papirnom i elektronskom izdanju kao što su Encarta, Britannica ili Cinemania, rečnici i auto-karta Evrope, takođe su obavezna oprema okorelog beetlemaniac-a. Uz dodatak dobre volje i strpljenja, mogli smo da se prepustimo igri. I tako sedam dana, po desetak puta dnevno.

Pitanja su bila u nekakvoj korelaciji sa zemljom u kojoj se trenutno nalazio Driver tim (Monako, Italija, Švajcarska, Holandija, Belgija, Nemačka, Francuska), bilo da je u pitanju geografski, istorijski ili neki zabavni pojam. Morali smo da se setimo čak i kako se zvao Pinokijev otac (tačan odgovor je Đepeto, ali je to trebalo napisati u originalu, da li sa dva p ili sa dva t?) pa do ispravno napisanog naziva tradicionalne francuske riblje čorbe bujabes (nemojte ni pokušavati da naučite – bouillabaisse!).

Virtuelna galerija

Sve se završilo dolaskom Driver tima u Pariz, gde je ispred Ajfelove kule priređen doček koji je dobio udarni termin na francuskim satelitskim programima zabavnog karaktera. Pobednički tim Safary osvojio je „novu bubu“, notebook i mobilni telefon. „Buba“ koju su oni vozili pripala je Cyber članu koji je osvojio najviše poena, a svi ostali postali su bogatiji za nekoliko novih poznanika i naučili ponešto o zemljama koje su „posetili“ sedeći za svojim računarom. No, zabava je prošla, ali je ostalo još pet maštovito obojenih „buba“, takoreći unikata za koje su domišljati Nemci organizovali on-line aukciju 16. oktobra na adresi www. primus-auktion.de.Početna cifra sa kojom ste mogli da pristupite aukciji bila je 38.000 DM, a cena koja je dostignuta (broj je šestocifren) višestruko prevazilazi onu koju će „buba“ imati kada se zvanično pojavi. Ipak, mnogi bi bili spremni da plate za ekskluzivnost. A ako niste zadovoljni kako su obojene takmičarske „bube“ (o ceni i da ne govorimo!), možete se pridružiti mnogobrojnim umetnički nadarenim fanovima na adresi www.newbeetle.de (New Beetle Gallery) i obojiti jedan model po želji. Do sada je svoju maštu iskazalo oko 1000 ljubitelja „nove bube“, a za svu ostalu šminku novog Volkswagen-ovog ljubimca pobrinuli su se profesionalni dizajneri. Njihove kreacije pogledajte na www.newbeetle.de/english/ danke/index.htm.

Moramo priznati da smo se lepo proveli u ovoj virtuelnoj avanturi, bez obzira na to što je simpatični četvorotočkaš otišao u druge ruke. Očekujemo sledeći potez Volkswagen-a koji u agresivnoj reklamnoj kampanji priprema niz iznenađenja za poklonike nove verzije automobila koji je obležio XX vek. „Nova buba“ ima dobre šanse da ponovi uspeh slavnog prethodnika...

SLEDEĆI TEKST U PC #40
nopreview
Uvodnik
Dejan Ristanović




Čitaj PC Press

Excel kuhinjica


.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter