GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #228 > PC.Edu
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
Kocka koja nedostaje
Svetozar Janković
Šta je Lego SeriousPlay metodologija i kakve veze Lego kocke imaju s kreativnom inteligencijom, digitalnom transformacijom organizacija i boljim obrazovanjem?
- PC #228 u prodaji po ceni od 110 din
broj

Kocka koja nedostaje

Verovatno su vam Lego kocke poznate kao igračke koje razvijaju inovativnost kod dece. Veliku popularnost Lego kocki u svetu odraslih – u ozbiljnom svetu poslovanja i poslovnih procesa (biznisa) – podstakla je inovativna metodologija Lego SeriousPlay. Ta metodologija je, između ostalog, pomogla kompaniji Lego da postane najveći svetski proizvođač igračaka i da daleko iza sebe ostavi konkurente kao što su Mattel (Barbi...) i Hasbro (Transformers, monopol, Moj mali poni...). Šta je Lego SeriousPlay metodologija i kakve veze Lego kocke imaju s kreativnom inteligencijom, digitalnom transformacijom organizacija i razvojem programa edukacije?

Zaposleni i organizacija

image

Koliko puta do sada ste učestvovali na sastancima tokom kojih je većina učesnika samo prisustvovala, ali ne i učestvovala? Koliko puta ste učestvovali na sastancima nakon kojih ste mislili da većina učesnika nije dala svoj pun doprinos? Lego SeriousPlay je metodologija zasnovana na principu da je uspeh organizacije direktno povezan s korišćenjem i aktiviranjem punog potencijala svih zaposlenih. Lideri i menadžeri nemaju odgovore na sva pitanja vezana za organizaciju. Zbog toga aktiviranje i sagledavanje, strukturiranje, poređenje i inovativna alaliza predloga saradnika (članova tima) predstavlja „nedostajuću kocku ka uspehu“ koju primena LSP metodologije omogućava. I mnogo više od toga...

LSP metodologija je popularna i uspešna zato što je zasnovana na procesima organizacije u realnom vremenu, odnosno zato što pruža odgovore na pitanja: „Šta se može učiniti danas“ i „Šta treba učiniti danas“. Osim toga, „izvući“ razmišljanja, viđenja, poglede i predloge održivih rešenja od bliskih saradnika i/ili članova tima predstavlja ogromnu vrednost koju treba iskoristiti. Ipak su ljudi najveća vrednost preduzeća i neophodna je puna aktivacija njihovog potencijala.

Aktiviranje punog ličnog i kreativnog potencijala, odnosno kreativne inteligencije svakog pojedinca, upućuje i vodi ka unapređenju procesa rada i inovacijama. Primena LSP metodologije omogućava aktivno delovanje, sagledavanje i razumevanje različitih pogleda saradnika, kao i međusobnu saradnju usmerenu na zajednički održiv i jasno definisan cilj. Svoju punu primenu, doprinos i razultate LSP metodologija posebno pruža u procesima digitalnih transformacija organizacija i sistema.

Od modela do prakse

image

Kako iskoristiti pun potencijal nastavnika i kreirati održive modele obrazovnih programa primene digitalnih tehnologija? Tokom primene LSP metodologije u HR službama organizacija, osim na poslovima selekcije, ispitivanju specifičnih potreba i kreiranju treninga zaposlenih, posebno je uočena mogućnost primene LSP metodologije u sistemu obrazovanja. Primena se odnosi na lični i profesionalni razvoj zaposlenih, učitelja, nastavnika, profesora (ponekad i studenata), kao i na zajedničku saradnju u sagledavanju ograničenja i potreba, ali i konkretnu izradu modela planova i programa edukacije vezanih za primenu digitalnih tehnologija.

U tom cilju, razvijene su i primenjene različite Lego SeriousPlay radionice tokom kojih učesnici imaju priliku da aktivno, u direktnoj saradnji daju kreativni doprinos stvaranju novog i specifičnog programa edukacije i primene digitalnih tehnologija. Tokom procesa primene LSP metodologije, svaki učesnik je 100 odsto uključen u diskusiju kroz jedinstvenu mogućnost da gradi i prikaže različite lične, profesionalne i edukativne modele, podeli ideje, razmišljanja i viđenja specifičnosti planova i programa edukacije vezanih za primenu digitalnih tehnologija. Građenje modela okruženja i potreba korišćenjem Lego kockica, davanjem značaja svakom od njih korišćenjem metafora, korišćenjem tehnike Storytelling-a, kao i sagledavanjem mogućih uticaja, produbljuje se razumevanje i interno povezuje grupa koja se zajedno „ozbiljno igra“.

Lego SeriousPlay radionice izvode se u definisanim uslovima, koristeći specifične Lego setove i prateći definisanu metodologiju kroz uputstva sertifikovanog Lego SeriousPlay fasilitatora. Dobijeni rezultati, odnosno konkretni modeli programa biće objavljeni i predstavljaće vodič i inspiraciju nastavnicima, programerima, IT stručnjacima, državnoj upravi, nevladinim organizacijama i svima koji su zainteresovani za kontinuiran razvoj primene novih digitalnih tehnologija u obrazovanju.

Svetozar Janković je doktor tehničkih nauka i sertifikovani Lego SeriousPlay fasilitator. Aktivan je u svetu digitala, konsaltinga i razvoja ljudskih resursa više od 20 godina. Osmislio je, organizovao i vodio radionice, konferencije i treninge za veliki broj učesnika, kompanija i organizacija. Osnivač je Nevladine organizacije „Laboratorija znanja“ i direktor Škole računara „Vinča“. Ovaj tekst smo realizovali u saradnji sa British Council-om



.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter