GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #230 > Komentari
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
Da li nam je Facebook neophodan?
Jovana Vukić
Već deset godina Facebook je neizostavan deo naših života. Nešto kao vegeta - možete bez nje, ali je s njom bolje. Nekima je možda čak i u rangu sa hlebom ili toalet papirom po nivou potrebe. Kada gledamo iz perspektive poslovanja - ako nemate stranicu na njemu, ni vas nema. Prvo on pa sve ostalo. Ili ipak...
- PC #230 u prodaji po ceni od 110 din
broj

Da li nam je Facebook neophodan?

image

Postavlja se pitanje da li nam je Facebook zaista potreban ili je on samo luksuz savremenog doba? Moderna ukrštenica za ubijanje vremena ili lopata koja nam pomaže da prokopamo davno zaboravljene međuljudske odnose? Koliko ljudi, toliko različitih razloga da imaju nalog...

Život bez Facebook-a?

Desiće se da naiđete na one koji zagovaraju život bez Facebook-a. Oni smatraju da civilizacija i ljudi sasvim dobro funkcionišu i bez njega. Ipak, želeo on to ili ne, pojaviće se tamo jer je prijatelj njegovog prijatelja upload-ovao neku zajedničku sliku. Direkto ili indirektno – biće na Facebook-u.

Naravno, tu su i oni koji smatraju da je deljenje detalja iz privatnog života potpuno neprihvatljivo. Oni imaju Facebook nalog, ali je u listi prijatelja svega 40 ljudi koje zaista, lično poznaju. Smatraju da Facebook ugrožava privatnost, pa drže lažnu fotografiju i slabo šta šeruju. Imaju nalog samo, eto, da bi ostali u kontaktu.

Ako gledamo suštinu bivstvovanja, Facebook nam nije potreban. Ipak, ako vam se nudi mogućnost da uživate u blagodetima tehnologije, zašto da je ne iskoristite? Facebook nam ugrožava privatnost samo do one mere do koje mi to dozvolimo. Na Facebook-u ništa ne morate, pa tako ni da imate 5.000 prijatelja i 20 albuma sa fotografijama. Vaš profil je ono što ste vi odabrali. Kao i život, samo s mnogo više kontrole.

Facebook nam pomaže u održavanju veza, komunikaciji i informisanju. Ako vam se ne dopadaju vesti u vašem News Feed-u, za to ste samo vi i isključivo vi odgovorni. Na Facebook-u ne morate ništa da trpite, objašnjavate, niti da se pravdate. Osim vašem partneru, ali onda razmislite o izboru partnera.

Smatrali to ispravnim ili ne, Facebook je sklopio mnoge brakove. Ako ljubav nije pozitivna, ne znam šta jeste. Neke je i rastavio, ali ti razlozi uvek su dublji od same društvene mreže. Nekad je bilo sramota da priznate kako ste nekoga upoznali ovim putem. Sramota je da upoznate nekog novog preko Mreže, a nije kad to isto uradite u klubu, kafiću ili na nekom drugom mestu? Ljudi su čudni.

Da li je kompanijama potreban Facebook?

image

Kako vreme teče, Facebook stalno pronalazi nove načine da vam uskrati rezultate ako ne platite. Danas su sve ciljne grupe više (ili manje) na ovoj mreži. Ako ste iole ozbiljni u svom poslovanju i ako brinete o potrošačima, Facebook vam je neophodan. Ne zaboravimo da ljudi sve više koriste Facebook na mobilnim telefonima dok putuju na posao ili rade nešto drugo, čak i kad su ispred računara. Nije samo dovoljno da napravite stranicu, potrebno je da u nju ulažete kako biste doprli do željene publike. Treba da ulažete u postove kako bi bili vidljiviji čak i vašim fanovima, neophodno je da se bavite Facebook stranicom i razumete vaše korisnike. U suprotnom, gubite vreme.

Najveći neprijatelji Facebook stranica su lovci na nagrade. To je ono kada hoćete da nagradite svoje fanove, ali vam se nakače samo oni što prate i gledaju kako nešto da osvoje. Nisu lojalni nijednom brendu, već im je važna samo nagrada. Dobro su organizovani i imaju mnogo tastatura, naloga ili očiju. Uvek treba dobro razmisliti o načinu nagrađivanja, kao i ciljnoj grupi koja najčešće učestvuje u nagradnim konkursima poput onih „pošalji pesmu, fotografiju ili video“. Urbani deo ciljne publike teško da će se „cimati“ više od lajka ili šera za bilo kakvu nagradu. Da biste isplivali u moru svih mogućih stranica i konkurenata na Facebook-u, potrebno vam je ili mnogo novca ili zaista posebna i zanimljiva strategija komunikacije.

Bilo da ste privatni ili poslovni korisnik Facebook-a, on vam nije životno neophodan. Neće se svet raspasti niti će vas uhapsiti ako niste na njemu. Ipak, razmislite o svim pozitivnim stranama i koristima koje možete da izvučete iz ove društvene mreže. Facebook nije nacionalnost niti vera da ste ga nasledili rođenjem i da imate neke obaveze – vaš profil i stranica isključivo su ono što vi želite!



BlackBerry


Motorola

Wiko

Bit Project

CP Security


YuNET

Excel kuhinjica

MailPlus

.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter