Pokemon GO ima više od 20 miliona dnevno aktivnih igrača, prosečno provedeno vreme u igrici iznosi oko 26 minuta po korisniku, a najviše je igra muška populacija od 21 do 27 godina. To su samo neki od neverovatnih podataka iz jula koje je donela ova senzacionalna igrica, a popularnost joj je vrtoglavo rasla i tokom narednih meseci, pa su cifre danas znatno veće.
Otkud tolika popularnost?
Izumitelj Pokemon GO igrice, John Hanke, koji je, između ostalog, pomogao da se razvije softver koji je kasnije postao Google Earth, kaže da je ovu igricu razvijao preko 20 godina. Pomislićete da to baš i nema smisla s obzirom na to da je proširena stvarnost postala „realna“ tek u proteklih nekoliko godina, ali Džon je imao neke svoje vizije i znao je šta želi da napravi. Prvo je probao sa igricom Ingress koja je slična pokemonima, ali komplikovanija. Ona jeste stekla popularnost, ali ne i planetarnu poput Pokemon GO. Džon smatra da je proširena, a ne virtuelna stvarnost, budućnost svega, jer kako kaže, svi vole da vide u realnom svetu šta svet fantazije može da napravi, dok vas virtuelna stvarnost vodi u potpuno nepoznati, drugi svet.
Razlog zašto su pokemoni toliko popularni i zanimljivi jeste taj što nas sve, manje ili više, podsećaju na detinjstvo i popularnu animiranu seriju, ali najveću ulogu igra jednostavnost igrice, kao i njena strategija koja vam omogućava da uspete, ali sve zavisi koliko ćete se fizički potruditi i to skoro svakoga intrigira. Skupljanje pokemona je nešto kao skupljanje sličica u mladosti, raduje vas na neki neobičan način.
Dobri ili loši za ljudsko blagostanje
Mnogo je spekulacija oko toga jesu li pokemoni dobri ili loši za vas, uz raznorazne argumente za i protiv. Neki od protiv su: nekoliko ljudi u svetu se povredilo pa i poginulo zbog nepažnje i igranja igrice tokom vožnje, mnogo ste na telefonu i trošite mu bateriju, to nije realno i ne donosi vam ništa sem lične satisfakcije. Neki od za su: igrica je podstakla mnoge da više šetaju i kreću se, skupljaju kilometre i druže se. U parkovima širom sveta ima na stotine ljudi koji se okupljaju i privlače pokemone svojim superdodacima u igrici. Ljudi su polako izašli iz svojih automobila i uz Poke stop-ove saznali nešto malo više o svom gradu, videli mesta koja možda do tada nisu primećivali.
To su samo neka od prepucavanja o tome da li je dobro igrati ili ne. Ako ćete dozvoliti da padnete s planine zbog pokemona, onda je to isključivo do vas, a ne do igrice. „Neke žene po Amerikama“ čak su optuživale Pokemon GO za svoje nezgode. To bi bilo kao da čitate novine i zabijete se u banderu pa onda unajmite advokata da tuži te novine. Zanimljivo.
Od svega su najinteresantniji komentari poput: „Umesto što jurite pokemone po ulici, bolje nahranite gladne pse“ i slično. To ima taman onoliko smisla koliko i da čoveku kažeš: „Eto, dok ti jedeš po ceo dan i bacaš ostatke hrane, ljudi u svetu gladuju“. OK, svi to znamo, ali lični moral i empatija ne rade na to gorivo.
Šta to sve znači za našu industriju?
Ako niste primetili, mnoge svetske, a nešto manje i domaće kompanije shvataju značaj popularnosti ove igrice i pokušavaju da je iskoriste. To rade tako što kupuju pokemone, lurove (koji privlače pokemone) i mnoge druge stvari koje će privući ljude u njihovu radnju, kafić, šoping-centar ili nešto drugo.
Naravno da ovo treba iskoristiti i priuštiti vašim korisnicima/posetiocima da što duže budu ili sede kod vas, ako ne zbog vaše usluge, onda zbog pokemona. Pun marketinški potencijal ove igrice još nije ni zagreban, a postoji mnogo nivoa za iskorišćavanje. Ostaje da vidimo, kao i obično, šta će svet uraditi pa da se i mi uključimo, a agencijama srećno u ubeđivanju klijenata zašto da ulože novac u pokemone a ne u oglas na televiziji.
Voleli ovu igricu ili ne, ona je donela revoluciju na mnogo društvenih polja i marketinških sfera, tako da je ovo samo početak jednog novog proširenog sveta u kome će korisnik biti na prvom mestu.
|