Kao tvorevina novog doba, digitalni marketing još uvek nema neke specijalne zakonitosti jer se trendovi u „digitali“ menjaju svakodnevno. Ipak, postoje stvari koje jednostavno moraju da se znaju ako se bavite ovim poslom. Da, pismenost bi trebalo da se podrazumeva.
Danas niko, sutra digitalni akaunt
Ljudi s promašenim fakultetima, oni koji ne mogu da nađu posao a stalno „vise“ na mrežama, često počnu da se bave digitalnim marketingom jer se iskustvo stiče brzo, a posla je dosta. Ipak, digitalni marketing mnogo je više od oglašavanja na društvenim mrežama i pukog smišljanja statusa. Ovim pozivom se u velikoj meri bave i oni koji su završili marketing, PR ili čak novinarstvo, ali to nije preduslov.
Digitalni akaunti, ili „digitalci“ kako ih često zovu, uglavnom rade u agencijama ili kao slobodni strelci. Često razne srednje i male firme zapošljavaju nekvalifikovane osobe na te pozicije jer i sami ne znaju da procene količinu znanja i veštine pojedinaca. Takve kompanije često traže digitalne stručnjake s opisima posla kao za supermena. Preciznije rečeno, traži se osoba koja poznaje sledeće:
• Oglašavanje na raznim društvenim mrežama
• Oglašavanje na portalima
• Kreativno pisanje
• Community management
• SEO
• WordPress
• Photoshop i Illustrator
• Pisanje digitalnih strategija
• Mužu krava
• Da dubi na trepavicama dok secka tri jabuke odjednom
Šalu na stranu, nekad je teško napraviti granicu znanja digitalca i onoga što se od njega očekuje, pa bi mnogi u menadžmentu voleli da on radi sve što je online. To je pogrešan pristup, jer osoba koja se bavi svim i svačim u digitali retko kad išta radi kvalitetno. Svaki od poslova zahteva sate i sate, posla, posebno iskustvo i praćenje studija slučaja. S druge strane, velike kompanije imaju čitave timove stručnjaka koji se bave digitalnim nastupom, i postižu dosta dobre rezultate. Oni koji žele rezultate, a ne mogu da priušte zapošljavanje brojnih stručnjaka, obično angažuju specijalizovanu agenciju.
Šta će biti za pet godina?
Imajući u vidu da ovo zanimanje nije ni postojalo pre pet godina, možemo da očekujemo sve manje digitalnih supermena, a sve više onih koji se bave svakom nišom digitalnog prostora posebno.
Na takva zanjmanja možemo naići već danas, a to su Content Writer, SEO stručnjak, ekspert za Google oglašavanje itd. Retko koja agencija ili kompanija može da priušti toliko osoba da bi pokrila kompletnu širinu digitalnog prostora. Sve u svemu, budući da se sve brzo razvija, za pet godina možemo da očekujemo polako izumiranje digitalnih supermena. U svakom slučaju, maksima će još neko vreme živeti: „Ne znaš šta bi s životom? Počni da učiš Google oglašavanje“.
|