GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #244 > PC.Edu
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
Ima ko to radi u Sagi
U PC#234 smo predstavili kompaniju Saga, njen portfolio i transformisanje biznis-modela. Bila je to prilika da naši čitaoci vide Sagu kakvu ne poznaju iz čaršijskih kuloara. Gledajući iz ugla brzine protoka informacija, godinu dana je impozantan period. Da začinimo, sada pišemo sa distance od devet meseci, a toliko toga ima da se kaže...
- PC #244 (Jun 2017)
- U prodaji po ceni od 200 din

broj

Ima ko to radi u Sagi

image

Saga je u PC #234 predstavljena kao veliki kolektiv, gotovo svih IT struka i niša, meren aršinom iskustva i inovacija, pozicioniran na samom vrhu. Primarni zadatak bio je da dobro čuvanu tajnu demistifikuje i demantuje uvreženo mišljenje da je kolos baziran na prodaji „gvožđa“ kroz sliku o uspešnim i jedinstvenim softverskim projektima. Kako bi rekao direktor sektora za posebne softverske projekte Ivan Bojičić: „Ako se u Srbiji godišnje radi pet kapitalnih softverskih projekata, Saga radi na barem dva“. To nije samo uspeh dobro vođenog menadžmenta već je to i zasluga zaposlenih, direktnih realizatora projekata, programera svih nivoa iskustva.

Saradnja s fakultetima

Zbog činjenice da ima konstantnu potrebu za proširenjem timova koji rade na takvim projektima, a da pritom nema odliv kadrova u ovoj oblasti, Saga je sklopila partnerstva s vodećim obrazovnim ustanovama. Saradnja se ogleda u stipendiranju studenata završnih godina FON-a i ETF-a. Sa FON-om je napravljen i korak dalje uspostavljanjem Razvojno-istraživačkog centra, koji ima za zadatak da sistematično kvalifikuje studente za dalji lični razvoj i pritom pomogne Sagi da bude prepoznata kao poslodavac. To je dalo vetar u jedra da od sledeće školske godine primeni koncept sa FON-a i na odsek za informatiku Beogradske poslovne škole i kroz stipendiranje i praksu osposobi buduće zaposlene.

image
Milica Stefanović

Kako sami kažu: „U proteklom periodu nismo sebi dali trenutke oduška, već smo pokušali da ukrotimo inovativnu energiju koja je koncentrisana u našem novom sektoru za razvoj sopstvenih softverskih proizvoda. Prvi podvig je da se nismo oslonili samo na hype strateškog partnerstva sa Viber-om, već smo vizionarski pripremili proizvode koji su de facto nedostajali na domaćem tržištu, a ponuda ima potencijal i na globalnom marketu. Geolokacijski servisi, notifikaciona platforma, chat botovi, own IP CRM i captive portali perjanica su tog dela portfolija. Marketinški potencijal ovih alata je ogroman“.

Kada razmišljate o takvom proširenju, imate u glavi sliku tima kreativnih mladih ljudi, koji su stručnjaci u svojoj branši, imaju pregršt ideja i pred sobom težak zadatak – da utabaju stazu generacijama koje dolaze. Kao u igrici gde je naredni nivo uvek zahtevniji od prethodnog, tako i u planovima, gde je potrebno uvezati kolosalnu infrastrukturu i resurse koje imate, s poletnom energijom i vizionarskim pogledom. To je najteži deo zadatka i potrebno je dosta sreće. Zaposleni su pojedinci koji su timski oslonjeni jedni na druge i nisu ograničeni samo na celinu kojoj pripadaju, već u mnogo širim okvirima kolaboracijski postižu rezultate. Ohrabreni tom slikom, otvoreni su konkursi za radna mesta u ovoj oazi.

Outsourcing usluga

image

Da se Saga zaista bavi vrućim temama i da nije „resavska škola“ materijala iz inostranstva, govori to što je jedna od prvih na tržištu ponudila outsourcing uslugu nadgledanja bezbednosti mreže. SOC (Security Operation Center) je pomenut u prethodnom tekstu, kao start koji je nadograđen velikom konferencijom SecurePath 2016. Na konferenciji, eksperti iz Sage i gost-predavač Etay Maor, pokušali su da pripreme javnost na aktuelni incident, ransomware koji je zadesio planetu. Ne, nemaju dojave sa deep web-a, već je takve sreće da u svojim redovima ima etičke (white hat) hakere, inženjere koji su strastveni u tome što rade i od kojih mnogo možete da naučite. Sâm SOC ima veoma mladu ekipu stručnjaka koji će, ako ovaj napad potraje, biti deficitaran resurs i predviđamo proširenje kapaciteta na ovom polju.

Nadovežimo se na tu temu, SOC je jedan važan, ali samo deo managed services i možemo reći da je to zagrebana površina ispod koje je čitav niz vrcavih ideja kolega iz poslovnog razvoja.

Daćemo primer managed servisa. Stavite se u ulogu startup-a. Preduzetnik koji ima odličnu ideju, dobar biznis-model, koji treba da bude koncentrisan da mu biznis uspe, ali ne. Njegov tok misli remeti aplikacija za nabavku nove opreme, većih performansi, naprednijih mogućnosti, ističu mu licence za softver a, da bude još grđe, nešto od postojećeg hardvera ne radi; treba da se obrati servisu koji problem rešava u minimalnom roku od 24 časa. Usluga koja se zove Workplace as a Service obezbeđuje kreativan tok ideja našeg preduzetnika i prebacuje brige na eksperte, koji će voditi računa o ažurnosti komponenti, optimizaciji radnog mesta, otklanjati kvarove i pružiti kompletan ugođaj pri obavljanju svakodnevnih aktivnosti.

Možda je do načina interpretacije ili su ideje toliko briljantne, ali stiče se utisak kao da se sve to dešava negde „napolju“, a ne u dobro znanoj domaćoj kompaniji. Koncept opravdava sebe kroz novu potrebu za timski orijentisanim kadrom koji je mlad, brz i odgovoran, pa je preporučljivo da načuljite uši.

Obuka, praksa, posao

Ideja da se ponudi besplatna obuka, praksa i najboljima posao, zaživela je još 2015. godine, kada su na ovaj način zaposlili stručnjake iz oblasti implementacije Interactive Intelligence (sada Genesys) kontakt-centara. Sjajno iskustvo ohrabrilo ih je da organizuju još jednu akademiju, ovog puta iz oblasti prodaje i marketinga u trajanju od par nedelja. Ništa manje od očekivanog, mladi ljudi mogli su iz prve ruke da čuju dragoceno iskustvo s terena IT prodavaca odnosno Account Manager-a. O toj profesiji zna se veoma malo, a formalno obrazovanje u našoj zemlji praktično i ne postoji, pa je vrednost iznetog znanja tokom trajanja akademije nemerljivo velika.

I tu nije kraj. Pošto dobitnu kombinaciju ne treba menjati, model je prilagođen novim potrebama. Naime, o vrućim temama, big data ili identity management-u se čita na Internetu, svi pričaju o tome, ali slabo ko može da se pohvali kako je zaista nešto i uradio na tim poljima. Iskusnih inženjera nema na tržištu, pa je prilika, skrojena po principu investicije, data mladim interesentima. Kroz neki vid „skraćene akademije“, juniori su sada aktivni deo iskusnog tima.

Reklo bi se da je Saga uradila veliki posao. Ponosni su na novu energiju i sveže ideje. Da je zadovoljstvo obostrano, svedoči i izjava polaznice Sales&Marketing akademije Milice Stefanović, koja je došla sa ETF-a i pronašla se u sektoru prodaja za telekomunikacioni sektor „Nije retkost čuti da je danas neformalno obrazovanje ključ ka uspešnoj karijeri; mladi završavaju fakultete, dobijaju diplome, ali često ne dobijaju jasnu sliku o tome čime zaista žele da se bave i na koji način da usmere svoja interesovanja. Sales&Marketing akademija kroz seriju predavanja na različite teme i kroz interaktivan pristup omogućava polaznicima da saznaju više o oblastima o kojima do tada možda nisu čuli, a kroz radionice da usavrše komunikacione i prezentacione veštine ključne za radna mesta u prodajnom i marketing sektoru. Saga ima razvijen sistem od nekoliko faza ka konačnom zaposlenju, koji daje kandidatima uvid u polja na kojima treba još raditi, ali i određuje ona na kojima se kandidat dobro snalazi. Na mom putu ka finalnom zaposlenju u Sagi, Sales&Marketing akademija omogućila mi je sve od navedenog, ali i da do trenutka potpisivanja ugovora upoznam ljude s kojima ću raditi i odlučim da je to sredina u kojoj želim da se razvijam“.

SLEDEĆI TEKST U PC #244
preview
Slike u arhivi
Nenad Veljković



BIZIT plus

DigitalDay

Računari i Galaksija


YuNet

PC Press Studio

Čitaj PC Press

Excel kuhinjica

.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter