GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #250 > Tehnovizija
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
BMW i8: Budućnost nije dosadna
Branko Nikitović, Srđan Marković
Uz svu priču o autonomnim vozilima kojima pripada budućnost, mnogo i dalje uživaju u vožnji. BMW i8 nije primarno namenjen obavljanju poslova po gradu niti porodičnom putu na more, već zadovoljstvu u kretanju na četiri točka. I to zadovoljstvo zaista pruža...
- PC #250 u prodaji po ceni od 110 din
broj

BMW i8: Budućnost nije dosadna

image

Retka je situacija da proizvođač na sajmu prikaže svoju viziju budućeg automobila koja izgleda "svemirski", a par godina kasnije na tržište zaista i izbaci to vozilo. Na radost svih entuzijasta koji žele da automobili ne liče jedna na druge, BMW je uradio upravo to. Iako je i8 na tržište izašao još 2014. (načekali smo se dok nam je stigao na test), a kao prva studija nazvana Vision EfficientDynamics predstavljen još 2009, do dan-danas na tržištu nema ničeg što bi zasenilo njegovu pojavu.

Ljubav na prvi pogled

Od izgleda ovog automobila vilica naprosto sama pada - gde god da se nađete, i8 izaziva ogromnu pažnju. Ljubopitljivi pogledi, podignuti palčevi, oduševljenje dece koja vuku roditelje da se okrenu i pogledaju, ljudi svih uzrasta koji priđu da se raspitaju o autu dok ste pored njega... Prava stvar za šminkere. Ono što je značajnije jeste to da se, kada mu vide nos u retrovizoru, većina vozača skloni u desnu traku auto-puta.

image

Na slikama i8 izgleda fantastično, potpuno prepoznatljivo i sasvim različito čak i od vozila marki kao što su Pagani i Koenigsegg. A u prirodi izgleda deset puta bolje! Nizak profil, agresivan višebojni izgled i vrlo izražena aerodinamika (koji su, sasvim očigledno, po važnosti ispred praktičnosti), odmah stavljaju do znanja da ovo nije uobičajeno sportsko vozilo. Pogledajte samo veliki ventilacioni otvor na prednjoj haubi, kao i oblike za sprovođenje vazduha ispod vrata i iznad zadnjih točkova! Doduše, očekivali smo koeficijent otpora vazduha niži od zvaničnih 0,26, s obzirom na to da i8 izgleda kao palačinka - visok je samo 1,5 m, dugačak 4,7 m i širok preko 1,9 metara.

Vrata se vrlo lako otvaraju podizanjem ustranu, što znači da ne postoji mogućnost parkiranja na zgusnutim parking mestima. Ulazak i izlazak nisu ni blizu komforni kao kod klasičnih automobila, ali nisu ni problematični - posle par puta se "uđe u štos", s tim što nošenje suknje nije preporučljivo dok vozite i8. Kada kliznete u sedišta neobično tankog naslona, koja su ipak vrlo udobna, osetite se kao u kokpitu futurističke letelice - nalazite se blizu zemlje, nagnuti unazad, a komande i volan (sa pedalama za menjanje brzina) su blizu. Umesto klasičnih kazaljki, iza volana je ekran visoke rezolucije sa fenomenalnim grafičkim prikazima, sa desne strane je ekran multimedijalnog sistema, a u liniji pogleda na put je head-up displej koji pokazuje osnovne informacije o vozilu. Sve je baš-ka-ko-tre-ba. Pogled na sve strane lošiji je nego kod klasičnih automobila, naročito unazad, ali to nije ni toliko bitno bitno pošto i8 i tako samo pretiče.

Vožnja u leto

image

Zadnja sedišta već su drugačija priča - u njih mogu da se smeste dva mala deteta ili torbe s prtljagom. To je značajnije nego što izgleda na prvi pogled, jer je gepek toliki da može da prihvati jedan koferčić veličine kabinskog prtljaga putničkog aviona. Hauba napred postoji, ali ona ne krije prtljažni prostor, štaviše, ne može ni da se podigne. Konstruktori su izgleda smatrali da više od toga nije ni potrebno - i pored toga što ima pogon na sva četiri točka, ovaj automobil se ne vozi zimi, a peškir, losion za sunčanje i odeća za kupanje svakako ne zauzimaju mnogo prostora.

BMW i8 izgleda kao da se Terminator u njemu dovezao pravo iz budućnosti i to samo da bi Betmen i Marty McFly bili ljubomorni. Zbog toga smo očekivali da gadžeti u njemu budu na najvišem nivou, što nije ispunjeno u potpunosti - sistema za pomoć u vožnji nema u spisku dodatne opreme, mada će ih biti u revidiranoj verziji. HUD prikazuje brzinu, stepen prenosa i savete navigacije, a kamere obezbeđuju pogled unazad i odozgo - slika je rekonstruisana iz snimka kamera koje se nalaze napred, pozadi i sa strane, što je idealno za parkiranje i provlačenje između drugih vozila i ivičnjaka.

Savremena multimedija vrhunskog zvuka na koju se muzika može strimovati s mobilnog telefona, a navigacija na nivou kvaliteta nezavisnih proizvođača kao što je iGo i to s detaljnim mapama Srbije i cele Evrope na velikom ekranu izgleda toliko lepo da je nećete ni isključivati. Posebno uživanje je prikaz "satova" na ekranu iza volana, koji izgledaju futuristički i imaju fluidne animacije pri promenama režima vožnje (Sport, Comfort, Eco Pro, Electric), i u velikoj meri koriste mogućnost jednostavnog prikaza mnogo korisnih informacija odjednom. Ne možemo prenebregnuti činjenicu da je u futuristički dizajniranom enterijeru iskorišćeno mnogo elemenata iz drugih BMW automobila, kao što su ručica menjača i razni dugmići - zar je to bilo neophodno?

Za analizu pogona i vožnje, procenu potrošnje goriva i opšte utiske o BMW i8 pogledajte PC#250.

SLEDEĆI TEKST U PC #250
preview
Otkrivanje Amerike
Voja Antonić



Antec NeoECO

CMT510

Schneider Electric

Prijavite se na BIZIT


CP Security


YuNET

Excel kuhinjica

MailPlus

.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter