GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #258 > Komentari
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
nopreview
Uvodnik
Dejan Ristanović
- PC #258 u prodaji po ceni od 0 din
broj

Uvodnik

Dejan Ristanović

Računarska okruženja u mnogim elementima imitiraju realni svet - desktop kao radni sto, folder kao fascikla, Control Panel kao kutija za alat, Recycle Bin kao kanta za đubre... Cyber svet je danas postao toliko važan i široko prihvaćen da su neki realni objekti i aktivnosti počeli da imitiraju računarske apstrakcije. Recimo, Escape Room kao igra avantura u stvarnom svetu. Da vidimo da li će je VR vratiti natrag u cyber okruženje Unekim davnim danima voleo sam igre avanture, čak sam jednu i sam napisao i objavio 1984. godine u "Računarima u vašoj kući" broj 2. Igra se zove "Zli dvorac", pisana je na standardnom bejziku i radi na današnjim PC jima, eventualno uz DOSBox; pogledajte je na dejanristanovic.com/refer/zlidvor.htm. Kada sam krajem 2014. godine čuo da je u Beogradu otvorena Escape Room, i da je to igra avantura koja se dešava u realnom svetu, poželeo sam da vidim i to čudo. No, vreme je prolazilo, a ideja je nekako uvek ostajala "za sutra", dok pre nekoliko dana jedan naš saradnik nije slavio rođendan u Escape Room-u. I tako smo uspešno rešili exitescape.com/nestali kuglas/.

Utisci su veoma povoljni. Ne bih da preterujem sa spoiler ima, ali u pitanju je soba s zagonetkama gde uglavnom treba otvarati katance (ima i jedan sef), koristeći ključeve ili šifre. Ključ mora negde da se pronađe, a šifra da se pogodi na osnovu raznoraznih informacija koje pišu na stolovima, zidovima... Kada otvorite fioku ili orman, tamo nađete nove predmete koje treba iskoristiti da se nađu sledeće šifre/ključevi. Ima i ponešto visoke tehnologije, recimo stari ThinkPad na kome treba prvo pogoditi šifru, a onda pročitati dokumente i odslušati muziku, pa čak i laser koji na nepoznati način otvori finalni orman... naravno, kad se steknu uslovi.

Veliki Brat sve vreme posmatra - čim je jedan od kolega počeo da koristi mobilni (makar i kao lampu), odmah je došla "učiteljica" da kaže "no no". A i pomogla je kod jedne zagonetke - kažu da je od nekoliko hiljada ljudi koji su do sada bili u sobi samo 8 ekipa rešilo izazov bez ikakve pomoći. Budući da je nama ovo bio prvi put da ulazimo u bilo kakav Escape Room, mislim da je pomoć bila minorna, a problem smo rešili... pa... nije baš da je na displeju pisalo 007 kad smo demontirali bombu (pardon, pronašli kesu s parama) kao u Goldfinger u, ali nije bilo ni daleko od toga. Skoro sat je otišao na mozganje i izašli smo veoma zadovoljni, prepuni priča koje smo vrteli u krug sledećih par sati u kafiću. Posle sam kod kuće probao neku Escape Room koja se igra na telefonu i to prosto nije ista stvar - može da se reši, lepo je što se rešava sedeći u fotelji a ne saginjući se i vrteći brojčanike na malim katancima, ali nema one komponente zajedničkog rada i interakcije s prijateljima. Zato je Escape Room odlična ideja za team building, ako su timovi mali i imaju po 4 6 članova.

Da li bi mogao da se napravi pun krug pa da se Escape Room vrati u cyber svet, a da se očuva timski duh i zajednički rad? Uz virtuelnu realnost verovatno bi, mada nisam primetio neke VR aktivnosti u kojima više ljudi deli isti prostor - nije lako razrešiti situacije u kojima bi se dva čoveka istovremeno našla na istom mestu, pa "prošli" jedan kroz drugog. Ostaje i pitanje komunikacije članova tima pošto viđam da, uz sve slušalice i mikrofone, klinci dok igraju Minecraft sa strane drže smartfon s aktivnim Viber om da bi se dogovarali o strategiji. Smisliće se nešto - realni i cyber svet očito konvergiraju u nešto bolje i od jednog i od drugog...

SLEDEĆI TEKST U PC #258
preview
IFA 2018: Na Berlin!
Filip Majkić





Perihard

Schneider KNX

CP Security


YuNET

Industrija

Excel kuhinjica

MailPlus

Belex

.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter