GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #262 > Komunikacije
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
Vodeća pozicija za digitalnu budućnost
P.C.
Po 22. put Redakcija PC Press-a, ovoga puta pojačana članovima stručnog žirija, bira najbolje sajtove, mobilne aplikacije i on-line nastupe na društvenim mrežama. Da vidimo ko se tokom 2018. godine posebno istakao i ko je uzdigao elektronske servise na sledeću stepenicu.
- PC #262 (Februar 2019)
- U prodaji po ceni od 200 din

broj

Vodeća pozicija za digitalnu budućnost

Nekoliko dobrih, ukusno dizajniranih, a ipak sadržajnih strana na Web-u bilo je dovoljno da se pre 22 godine, kada je ova naša „dodela Oskara“ počela, sajt nađe na listi Top 50. O aktuelnosti iz minuta u minut se nije mnogo razmišljalo, o on-line servisima još manje, a samo prisustvo na Web-u je značilo da se radi o agilnoj kompaniji koja zrelo razmišlja o svom trenutnom i budućem imidžu. Informacije i poruke su se plasirale kroz klasične medije, pa nismo imali pojma da će se pojaviti novi kanali komunikacije i da će se njihov uticaj pažljivo odmeravati... Sada je ulaznica na ovu prestižnu listu daleko „skuplja“ – podrazumeva ulaganje ogromnog truda, vremena, znanja, pa samim tim i novca u dizajn sajta, ali i u njegov back end, pa onda u prateću mobilnu aplikaciju, stranice na društvenim mrežama, pozicioniranje kod pretraživača...

Uz svu digitalnu transformaciju, domen je temelj svakog sajta. Registar nacionalnog internet domena Srbije stara se da nam svake godine obezbedi po neku novotariju. Već postaje teško da nabrojimo sve raspoložive domene koji nedvosmisleno ukazuju da se radi o biznisu iz Srbije, od .RS i .SRB pa na dalje. Za one kojima je sve to važno RNIDS je ove godine, pored već poznatih ćiriličnih domena, uveo i domene s našim dijakritičkim znacima (čćđšž) u nazivu. Novotarija je sveža, pa je još uvek srazmerno malo ovakvih domena, ali na Internetu nikada dovoljno slobode, pa smo sigurni da će se ubrzo popuniti i ovaj domenski prostor.

image

Još pre nekoliko godina preimenovali smo Webtop 50 u „Top 50 – najbolje online stvari“, ali dinamičnost Interneta je tolika da stalno nešto moramo da doterujemo, premeravamo, raspredamo o uticaju pojedinih kanala komunikacije, o zastarelosti drugih, te preračunavamo koliko čega da stavimo. Uprkos tome, promene u odnosu na prošlu godinu nisu dramatične. Značajnije se promenio samo odnos društvenih mreža, jer su Instagram i YouTube napredovali u odnosu na svoje „društvene konkurente“. Medijski (ili multimedijski), slika i video su očigledni trend, pa je sve manje zabavno čitati, a još manje je zabavno nešto napisati, makar to bila samo jedna rečenica na Twitter-u. Sasvim je moguće da ćemo u budućnosti imati implantate s automatskim prevodiocima za govor i pisani tekst na raznim jezicima, pa nam neće biti ni potrebno pisanje ili (naopako) znanje stranih jezika.

Ni vizuelno izražavanje nije baš laka stvar, pa i Instagram i YouTube obiluju čistim egzibicionizmom, „storijima“ bez ikakvog smisla ili strukture, a video se često svodi na nečije polusatno ludiranje pred kamerom. Poseban slučaj su aplikacije, koje više nikako ne moraju da budu vezane za domen. Istina, većina tih aplikacija koristi neki domen da bi pružile informacije ili servis, ali uskoro ni to neće biti neophodno s napretkom serverless arhitekture na Internetu.

Da li je lakše pronaći bisere tamo gde nedostaje produkcija ili tamo gde je hiperprodukcija? To je očigledno naš problem s kojim se suočavamo svake godine i, kako stvari stoje, suočavaćemo se i ubuduće. Sve dok ustrajavamo baveći se ovim poslom, trošićemo na izbor mnogo vremena. Ove godine, značajnu pomoć su nam pružili gostujući članovi žirija, prof. dr Nataša Krstić, rukovodilac studijskog programa "Digitalni marketing" na Fakultetu za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum, Branislava Gajić Stanojević, jedan od osnivača i suvlasnika Infostud grupe, Nikola Stojić, urednik sajta N1 Beograd. Oni su, uz članove redakcije, učestvovali u predlaganju, glasanju i formiranju završne liste Top 50.

Svi koji su dobili priznanja, zaslužili su ih istrajnošću, kvalitetom i inovacijama tokom 2018. godine. Još je više onih koje je nagrada „za malo“ mimoišla, ali ne treba gubiti nadu – već od danas počinje trka za narednih 50 NAJ.

Vesti i mediji

image

beta.rs

Sajt agencije Beta je od običnog informativnog agencijskog sajta porastao u moderan news portal, koji čitaocima pruža kompletan pregled domaćih, regionalnih i svetskih vesti, i to od politike, ekonomije i sporta do zanimljivosti. Beta je medijska kuća s tradicijom objektivnog i nepristrasnog informisanja još od 1994. godine. Iz sata u sat, Beta obezbeđuje kontinuiranu ponudu vesti, fotografija, video i audio materijala. Produkcija na godišnjem nivou broji preko 150.000 informacija na srpskom i engleskom jeziku, 540.000 fotografija i 18.000 audio i video zapisa, a sajt izvanredno prati sve te priloge, kroz tekst, multimediju i druge sadržaje.

bbc.rs

Britanska medijska kuća BBC portalom bbc.rs pruža čitaocima priliku da na srpskom jeziku, latinicom ili ćirilicom, prate svetske i domaće vesti. Fokus je na domaćim vestima, navigacija je jednostavan, a stranice sajta pregledne. Video zapisi upotpunjavaju sadržaj portala bbc.rs, a na klik je dostupan i sav ostali sadržaj koji BBC generiše.

mondo.rs

Mondo.rs, portal koji je u samom vrhu po čitanosti u Srbiji, nas je privukao pre svega šarolikošću sadržaja. Zanimljiva grafika i praćenje trendova u dizajnu modernih Web stranica i pratećih aplikacija je nešto što ga je izdvojilo u prethodnoj godini. Mondo TV zaokružuje sliku ovog sajta, koji svakako predstavlja izbor mnogih korisnika kada se radi o „neobaveznim“ vestima i drugim materijalima.

pistaljka.rs

„Prijavite korupciju bez straha“ je slogan koji je učinio sajt pistaljka.rs čitanim i popularnim. Celokupan sadržaj sajta je dostupan na ćirilici, latinici i na engleskom jeziku. Imajući u vidu tematiku kojom se bavi, sajt je redovno update-ovan i dobro povezan sa Facebook stranicom i Twitter nalogom. Tamo ćete pročitati mnogo toga što se nekima i ne sviđa, ali zar nije smisao medija u tome da kontrolišu kako se troši novac svih nas...

vice.com

Portal vice.com privlači posetioce već i dinamičnim dizajnerskim rešenjem. Sadržaj je sledeća, ali i podjednako važna stavka koja je opredelila žiri za ovaj sajt. Vesti, reportaže, svedočanstva i dokumentarci su ono što ovaj portal čini posebnim. Srbija je 36. zemlja u kojoj kompanija VICE medija pokrenula lokalnu verziju svoje platforme, a koja je odavno postala sinonim za istraživačko novinarstvo za nove generacije širom sveta. Povremeno imamo zamerki na način izražavanja, ali poneka nepristojna reč očito predstavlja deo Vice utiska.

eMarket

image

dijaspora.shop

Ne radujemo se činjenici da je mnogo mladih (a i starijih) ljudi trajno otišlo iz Srbije da traži svoju sreću negde u dalekim zemljama, ali od te činjenice ne može da se pobegne. Dobro je što dijaspora održava veze sa maticom, a naročito sa svojom rodbinom i prijateljima koje često pomažu. Dijaspora.shop im u tome pomaže: mogu da izaberu, kupe i plate robu koja će biti bezbedno i efikasno isporučena na domaću adresu. Sada postoji i mogućnost brzog slanja novca, sa Master kartice na drugu Master karticu, uz minimalnu proviziju. Uz snažnu platformu, vrednost ovom sajtu donosi široka ponuda robe, kao i besplatna dostava za robu skuplju od 2000 dinara.

delfi.rs

Slogan kojim search box na sajtu Delfi knjižare privlači pažnju glasi: „Pronađi svoju priču“. I zaista, na ovom sajtu ćete pronaći ogromnu kolekciju izdanja, među kojima su domaće i strane knjige, udžbenici, muzika, filmovi, video-igre, pokloni... Kupovina i plaćanje karticama na sajtu funkcionišu savršeno, a od ove godine ponuđena je i aplikacija za kupovinu knjiga i čitanje na mobilnom uređaju, za sada prilagođena Android platformi. Sve te tehničke stvari su važan plus, ali glavni adut ovog sajta je široka ponuda izdanja na kojoj će svako naći po neku (svoju) priču. Iduće godine bismo voleli da vidimo i strimovanje filmova, uz postojeća DVD izdanja.

limundo.com

Limundo i Kupindo čine čitav jedan svet, koji sebe skromno naziva LimundoGrad. To je svet nabavki, u kome možete da kupujete i prodajete stare i nove stvari. Na Limundu stalno teku aukcije, prilika da za malo para nabavite nešto vredno, ili da za mnogo para prodate ono što vam više nije potrebno. Dobro, sam tok aukcije često učini da se „malo“ i „mnogo“ u prethodnoj rečenici zamene, ali to čini život zanimljivim. Zato je možda sigurnije prosto kupiti na Kupindu, i to potpuno bezbedno zahvaljujući LimundoGrad zaštiti. Sajt je tehnički besprekorno realizovan, ali je njegov glavni adut ipak ponuda – mnogi su ga prepoznali kao svoju osnovnu eMarket platformu i zato je ponuda ogromna, a mogućnost da prodate predmete veoma solidna.

n-sport.net

Sportska oprema je potrebna svakom urbanom čoveku koji (želi da izgleda kao da) se rekreativno bavi sportom. Izbor opreme nikad nije bio veći, a odluka o kupovini ipak nije jednostavna jer treba uporediti artikle, pronaći potrebnu veličinu, možda se i konsultovati sa stručnjakom... N Sport je jedan od vodećih distributera najpoznatijih sportskih i modnih brendova, sa više od 60 prodajnih objekata u Srbiji i BiH. U njihovoj ponudi su Adidas, Nike, Puma, Ipanema, Skechers, Timberland i mnogi drugi, grupisani u tri multibrend koncepta: N Sport, N Fashion i N Selection. Sajt vam pomaže da lako i povoljno dođete do opreme, uz plaćanje karticama (može i na rate) ili pouzećem. Sajt predstavlja odličan primer dobro organizovane e-prodavnice.

prodavnicaalata.rs

Volite li da „majstorišete“ po kući, oko kola i na drugim mestima? Bez alata nema ni zanata, pa svoju kućnu radionicu vredi opremiti dovoljno da za svaku sitnicu ne morate da zovete majstora. Na sajtu ćete naći ogromnu kolekciju alata raznih vrsta, precizno podeljenog po kategorijama, od igle do lokomotive. Dobro, lokomotiva još nema, ali tu su šrafovi, burgije, pneumatski alat, elektrooprema, rasveta, klimatizacija pa čak i manje građevinske mašine i dizalice. Kategorije su podeljene u potkategorije, u najboljem maniru Chicago Pneumatic Tool Company koja je osnovana još u XIX veku. Brzo ćete naći ono što vam je potrebno, a onda proveriti specifikacije, pogledati sliku i odlučiti se za kupovinu. Plaća se pouzećem ili uplatom na račun, uz isporuku brzom poštom. Za iduću godinu rado bismo videli i mogućnost plaćanja karticama.

Poslovni i društveni servisi

image

cenoteka.rs

Ne kaže se uzalud da život čine male stvari, a u te male stvari spada i svakodnevni bakaluk. Iz najvećih trgovinskih lanaca svakodnevno nas bombarduju primamljivim sniženjima i akcijama. Cenoteka.rs veruje da su Internet tehnologije nešto što može i treba da olakša svakodnevnicu, pa umesto da i radni i neradni deo dana potrošite na obilazak prodavnica, spremaju ažurne uporedne podatke o cenama velikog broja proizvoda. Uz obilje podataka, sve je još i lepo, lako i pregledno. Uz nagradu i naša molba da – samo tako nastave!

cityexpert.rs

Svašta kupujemo iz fotelje, ali kupovina, prodaja i iznajmljivanje nekretnina ostaje veliki izazov. Upravo u ovom domenu cityexpert.rs pokazuje svoje najjače oružje – primenu bogate multimedije i novih Web alatki za prikaz nekretnina iz ponude. Sigurno ćete na kraju i lično pregledati one koji uđu u uži izbor, ali odlična prezentacija nekretnina koje su na raspolaganju, za koju su zaslužni fotografi i dizajneri sajta, svakako će vam uštedeti dosta vremena. Za sada su u opticaju samo nekretnine u Beogradu i Novom Sadu, ali nikad se ne zna...

euprava.gov.rs

Za portal eUPRAVA možemo reći da smo srećni što postoji i što se razvija. Iako se zapravo radi o mestu koje povezuje različite službe koje su važne za građane, privredu i organe lokalne uprave, srećna okolnost je što se i te službe sve više povezuju, sve brže reaguju i zaista sve više rasterećuju građane od dosadnih (ali neophodnih) birokratskih procedura i zavrzlama. Od velike pomoći je i lepo organizovana personalizovana strana na kojoj možete izabrati vama bitne stavke i informacije.

kamatica.rs

Kad treba bilo šta da obezbedite, neophodan vam je novac. Ako nemate dovoljnu sumu, moraćete da potražite pomoć banke u vidu kredita, a kamatica.rs pruža odličan uvid u aktuelnu bankarsku ponudu. Bilo da se radi o kupovini nekretnine, automobila ili o prostom refinansiranju tekućih obaveza, jednostavan interfejs će vam brzo i jasno obezbediti odgovarajuću ponudu. Za one s viškom sredstava tu je i berza, opcije za štednju, a sve prati niz korisnih obaveštenja i saveta o raznim finansijskim poslovima.

mojapijaca.rs

Moderni supermarketi nude svašta ali nekada je, pogotovo u velikim gradovima, teško pronaći proizvode koje prati miris i ukus prirodno odgojenog, ekološki podobnog i organski sertifikovanog proizvoda. Sajt je pregledan, artikala ima dovoljno da skoro uvek pronađete nešto za sebe. Isporuka je besplatna za porudžbine preko 1.300 dinara u ograničenom području Beograda, ali je moguća i izvan tog područja o čemu treba da se dogovorite s isporučiocima.

Obrazovanje i kultura

image

narodnimuzej.rs

Protekle godine mogli ste da se podsetite kako izgleda druženje u redovima za posetu muzeju, a ponovno otvaranje Narodnog muzeja u Beogradu bilo je povod i za restauraciju sajta koji, pored pomenute ustanove, podržava i Galeriju fresaka, Muzej Lepenski Vir, Arheološki muzej Đerdapa i Muzej Vuka i Dositeja. Prateći bogatstvo Muzeja, sajt daje zaokruženu sliku postavke ali i upečatljivu sliku Srbije kroz eksponate, opise zbirki, te vesti i zanimljivosti na latiničnom i ćiriličnom pismu, ali i na engleskom jeziku.

edukacija.rs

Portal edukacija.rs okuplja ciljnu grupu kojoj je zajednički interes neki od oblika obrazovanja: osnovnoškolsko, srednjoškolsko, fakultetsko, neformalno... Najpre nas je privuklo obilje sadržaja iz gotovo svih pomenutih domena obrazovanja, ali i niz informacija o stipendijama, kursevima i konferencijama, te tekstovi o različitim aktivnostima u koje možete (a, verujte nam, i treba) uneti barem malu dozu edukacije s kojom ćete lepše živeti, raditi, voleti ili putovati.

kultivisise.rs

„Mesto za drugačije sadržaje“, kako za sebe u podnaslovu kaže portal kultivisise.rs, jedan je od zanimljivih sajtova koji nudi bogate i raznovrsne sadržaje, tako dragocene u vreme vladavine površnih opaski na društvenim mrežama. Portal je stalno otvoren i za nove, gostujuće ili povremene autore koji će svojim znanjem pomoći da steknete dobar i argumentovan uvid u neku oblast ili temu. Možda vam izbor tema i neće pomoći da se brzo obogatite, ali će vam svakako pomoći da u razgovorima zvučite samopouzdanije i kao osoba „koja nije samo za jednu kafu“.

link.co.rs

Link Grupa je tržišni lider na polju agilnog obrazovanja na najvažnijim poljima na svetu kao što su informacione tehnologije, poslovanje, marketing, dizajn... U ovim oblastima stvari se razvijaju i menjaju vrlo brzo, pa je prilagodljivost škola i kurseva koje pokriva Link Grupa od krucijalnog značaja za sve one koji teže da stalno idu napred i koji se interesuju za najnovije profile obrazovanja koje donosi sadašnjost i budućnost. A njihova ponuda je najbolje predstavljena i raščlanjena kroz ovaj „krovni“ sajt.

naukakrozprice.rs

U moru bizarnih vesti i predvidivih medijskih tema, među stalnim informacionim „kampanjama“ koje (kontrolisano) izbijaju na društvenim mrežama i sadržajima koji se zapravo nikoga ne tiču, „Nauka kroz priče“ predstavlja nešto drugo – kreativne i zanimljive priloge inspirisane naučnim saznanjima o svetu. Ako deci čitate priče pred spavanje – a morali biste – izaberite ponekad i neku od ovih priča. Možda ćete se iznenaditi koliko će to i vama značiti.

Dom i zabava

image

balkanrock.com

Balkanrock je regionalni portal magazinskog tipa, po uređivačkoj politici blizak svetskim muzičkim magazinima. Osnovan je krajem 2006. godine sa vizijom da postane mesto okupljanja za sve ljubitelje rokenrola, metala, panka i alternativne muzike u regionu bivše Jugoslavije. Na sajt svakodnevno stižu vesti iz sveta muzike, ali i izveštaji, reportaže, recenzije albuma, intervjui koji bacaju novo svetlo na omiljene muzičare. Iza ovog sajta stoji tim od pedesetak mladih novinara, fotografa i urednika čija se strastvena posvećenost svetu muzike vidi u svakom članku... a tih članaka ima puno, podeljenih u brojne kategorije, tako da svaki ljubitelj ovih muzičkih pravaca može lako da pronađe nešto za sebe.

lekarinfo.com

Portal LekarInfo je nastao kao projekat istoimenog udruženja lekara osnovanog u Nišu 2011. godine – to je neprofitna, nevladina i nestranačka organizacija. Ciljevi udruženja su edukovanje, informisanje, širenje zdravstvene kulture i zdravih životnih navika kod dece, omladine, odraslih i starih lica, ali i informisanje i edukovanje zdravstvenih radnika, saradnja sa državnim organima, organima lokalne uprave, institucijama i ustanovama u cilju promovisanja zdravih životnih navika građana. Na sajtu se može pronaći mnoštvo informacija iz svih oblasti medicine.

luxlife.rs

Na našoj listi našao se i portal koji se bavi... luksuzom. Deo je Luxury Group-a, svetskog vodiča kroz svet glamura. Sajt ima ne samo regionalni, već i svetski domet, budući da postoje verzije na srpskom, ali i češkom, kineskom, engleskom... Ne samo da prate najnovije vesti iz sveta mode, luksuza, životnih stilova, trendova i putovanja, već predstavljaju i svojevrsni vodič za razvijanje „ukusa za luksuzno“, a nude i edukaciju svima koji teže prefinjenom. Tu je i prodavnica preko koje se može poručiti mnoštvo stvari. Kako se već i može pretpostaviti, luksuznih.

najboljamamanasvetu.com

Sajt posvećen majkama, posebno mladim, a istrajnost potvrđuje kontinualni rad sajta koji donosi neizmerno blago informacija vezanih za trudnoću, roditeljstvo, ishranu, ali i razne ideje kako urediti dom, kako kroz igru podsticati razvoj deteta i slično. Tu je i mogućnost da majke međusobno komuniciraju i pomažu jedna drugoj u najslađim, ali i najzahtevnijim izazovima koje sa sobom donosi roditeljstvo. Svi znamo koliko je u ovim vremenima kompleksno biti roditelj, te zdušno pozdravljamo sajtove koji olakšavaju taj put.

savourytrips.com

SavouryTrips je blog posvećen putnicima gurmanima – gde putovati, šta videti, ali i gde najbolje jesti. Vlasnica bloga je Suzana Jovanović, koja je ljubav prema kuvanju iz najranijih dana dopunila ljubavlju prema putovanjima. Blog donosi mnoštvo interesantnih recepata, ali uz „fintu“ u vidu stalnog isprobavanja novih stvari, upoznavanja novih predela, te porodično prolaženje kroz kulinarske dogodovštine. Autorka na putovanjima uvek iskoristi priliku da oseti deo tradicionalne kuhinje i to prenese čitaocima. Blog je započet kako bi se podelila strast za kuvanjem, a sada postaje i mnogo više od hobija...

Sport i (avan)turizam

image

mozzartsport.com

MozzartSport je veoma dobro poznat sportski portal nastao 2011. godine, koji radi u okviru kompanije Mozzart. Reč je o ultimativnoj destinaciji za sve entuzijaste kada je svet sporta u pitanju. Na sajtu radi veliki tim i članci stižu 24 časa dnevno, 365 dana u godini: vesti i dešavanja iz svih sportova i liga, intervjui, komentari, rezultati i prenosi uživo. Mnoge zanima i klađenje, pa su date kvote, statistike, tabele, gomila podataka neophodnih korisnicima. U godinama za nama je portal izgradio vrhunsku reputaciju, pa ne čudi da je za mnoge ljubitelje sporta podrazumevana destinacija.

putovanja.info

Putovanja.info je specifičan sajt koji objedinjuje informacije o potencijalnim destinacijama, nudeći korisnicima mogućnost da kroz komentare, utiske, foto ture i putopise predstave mesta na kojima su boravili. Kako se dobar glas daleko čuje, ne čudi da je sajt postao jedno od najmerodavnijih mesta za procenu kvaliteta destinacije. Posetioci sajta mogu da se informišu i putem foruma, na kome se priča o destinacijama iz zemlje i dalekog sveta. Tu je i mogućnost traženja partnera za grupna putovanja, ali i turistička berza na kojoj ćete naći veoma pristupačan, a ponekad i neočekivani smeštaj.

selo.rs

Selo.rs je prezentacija udruženja koje ima za cilj da objedini seoske turističke ponude iz čitave Srbije. Ne samo da je reč o jednom od najposećenijih turističkih sajtova, već on ima izuzetnu ulogu u promociji seoskog turizma, čime čini uslugu kompletnom društvu, spajajući zainteresovane sa seoskim domaćinstvima i svime što oni imaju da ponude. Osim mesta za odmor i informacija za turiste, možete pronaći i mnoštvo autentičnih proizvoda, te na taj način isprobati plodove zemlje i truda iz različitih delova Srbije.

runawaytravels.rs

Runawaytravels.rs je specifičan turistički sajt – nastao je inicijativom trkača da se ovaj sport promoviše kroz putovanja, druženje i zabavu. Njihova ideja jeste da odmor i trčanje idu zajedno, te da skupa mogu činiti savršen odmor. Stoga se ture koncipiraju tako da se obilaze atraktivne lokacije na kojima je moguće uživati, ali i trčati! Pa, zašto da ne, i okititi se pokojom medaljom. Sam Run Away je neprofitna organizacija, koja se bavi promovisanjem trčanja i sportske kulture. Uostalom, zašto ne objediniti boravak u interesantnom gradu sa trčanjem kroz isti, ako se već pruža prilika?

sportklub.rs

Sportklub.rs je dobro poznati sajt koji prati brojne Sportklub kanale, ultimativnu destinaciju kada su sportski mečevi u pitanju. Bez obzira na to da li volite fudbal, košarku, auto-trke ili tenis, na Sport Klub kanalima ćete uvek pronaći nešto za svoju dušu. Stoga ne čudi da je sajt česta destinacija onih koji žele da budu u toku sa najnovijim sportskim dešavanjima. Osim mnoštva informacija o utakmicama, rezultata, analiza i sličnih sadržaja, na sajtu možete pronaći i e-sports sekciju, te blog i podcast koji je ostvario zapažene rezultate tokom Svetskog Prvenstva u fudbalu u Rusiji.

Mobilne aplikacije

image

RTS Planeta

Ako redovno pratite RTS programe, Planeta je aplikacija koja će vam pomoći da ne propustite ono što vas zanima, ali i da pronađete sadržaje o kojima možda niste ni razmišljali. To je stari dobri TV vodič smešten u vaš mobilni uređaj, ali i mnogo više od toga. TV program možete da gledate ma gde u svetu se nalazili, a tu je i 72-časovni „prozor“ kroz koji uživate u emisijama koje su emitovane prethodnih dana. Videoteka sakuplja priloge kojima se vredi i vratiti, dok je Slušaonica repozitorijum programa Radio Beograda i drugih audio zapisa. Raspoloživa je i muzika PGP RTS produkcije. Da biste sve ovo koristili morate da se registrujete (moguć je i pristup uz autorizaciju Facebook nalogom), ali je sama registracija, kao i kasnija upotreba aplikacije i praćenje programa potpuno besplatna, kako na iOS tako i na Android platformi.

EON

SBB-ov projekat EON je jedan od tehnoloških podviga 2018. godine. Mogućnost da gledate televiziju na raznim uređajima, a pre svega na PC-ju, Android i iOS uređaju kroz jedinstveni sistem zaista predstavlja veliki korak napred. Aplikacija vas ne vezuje za sadašnji trenutak – ravnopravno možete da gledate emisije prikazivane prethodnih dana na kanalima na koje ste pretplaćeni, a sve što vam je potrebno je Internet veza umerene brzine. Upotreba je veoma komforna i sve funkcioniše pouzdano, a „tačku na i“ donosi video-on-demand servis tj. mogućnost da u svom virtuelnom video-klubu iznajmite željeni film i odmah ga gledate, opet – na bilo kom uređaju.

Glook.me

Glook.me je regionalna Loyalty&Shopping platforma koja omogućava da pod povoljnim uslovima nabavite robu koja vas zanima. Ovoga puta našu pažnju je privukla njihova aplikacija, koja ravnopravno postoji za Android i iOS platforme. Priča je neobična: Glook omogućava da krećući se (hodajući, trčeći, vozeći bicikl...) zarađujete Go:Coine virtuelnu kripto valutu koju kasnije možete da potrošite u Go:Shop marketu. Sve se događa kroz aplikaciju, u kojoj treba da izaberete brendove koji vas zanimaju i odmah krenete dalje... ovoga puta (i) u bukvalnom smislu te reči. „Uzgred“ ćete biti obavešteni o svim pogodnostima i akcijama, pa onda požurite do popusta...

Orion TV

TV aplikacija kompanije Orion Telekom je dobar način da gledate televiziju na svom mobilnom uređaju. Aplikacija nije zahtevna, potrebna joj je samo Wi-Fi ili 3G data konekcija, a upotreba je savršeno jednostavna – kliknete na željeni program i gledate ga. Posebno je lepo što i besplatno možete da gledate gomilu programa, ne samo domaće RTS, N1, Prvu i druge, već i regionalne stanice pa i strane programe. Ukoliko se prijavite navodeći svoj Orion username i lozinku, na raspolaganju vam je znatno bogatija ponuda – sve ono na šta ste se pretplatili, računajući i Arena Sport, i to na 3 mobilna uređaja.

Tehnomanija

Svi dobro poznajemo Tehnomanija prodavnice i njihov sajt koji je nekoliko puta dobijao naše nagrade, ali ovoga puta našu pažnju je privukla njihova Android aplikacija. Ona nije samo sajt upakovan u zgodan program – to je alatka za lako snalaženje u Tehnomanija ponudi, pa i vodič do obližnje prodavnice, uz proveru da li željena roba može odmah da se kupi u njoj. Važno je i to što vas aplikacija upozorava na akcije tj. na proizvode koje u nekom kraćem intervalu možete da kupite po posebno povoljnim cenama. Samu kupovinu možete da obavite i kroz aplikaciju, uz dostavu robe na kućnu adresu.

Facebook

image

@ninonline

Možda sadržaj društveno-političkog magazina s tradicijom dugom preko 80 godina ne možete da čitate online, ali zato njihova Facebook stranica obiluje kvalitetnim sadržajem. Koliko su u današnjem vremenu potrebne i važne teme kojima se bavi NIN govori i to što ih upravo na ovoj društvenoj mreži prati preko 75 hiljada ljudi. Dobar primer uspešnog nastupa jedne medijske kuće na Facebook-u.

@enterijerstana

Da izbegnete glavobolje oko renoviranja stana potražite savete i trikove na Facebook stranici „Enterijer stana“ toga ne manjka. Od spavaće sobe, trpezarije, kuhinje i kupatila pa sve do predsoblja, na ovoj stranici možete da pronađete fotografiju koja može da vas inspiriše u vašim poduhvatima adaptacije životnog prostora. Profil ima dobru interakciju sa svojih (nešto više od) 300 hiljada pratilaca, što pokazuju video zapisi na kojima su slike domova.

@nefa.namestaj

Nefa zna da fotografija govori više od hiljadu reči, a usklađena sa adekvatnim opisima daje dobitnu kombinaciju. Jedan od glavnih aduta ove Facebook stranice je ažurnost i fokus na svakog pratioca stranice koji bi, ako ne danas a ono sigurno sutra, mogao da bude kupac.

@LukovskaBanja

Dovoljan je samo jedan pogled na Facebook stranicu Lukovske banje da shvatite koliko je Srbija bogata prirodnim lepotama. Fotografijama od kojih zastaje dah i simpatičnim opisima koji ih prate ne ne može da odoli niko ko dođe na stranicu vođen mišljenjem da se informiše, te na kraju tu i ostane. Tako je izgrađena impresivna zajednica korisnika koja uživa u turizmu.

Specijalna Nagrada - Kampanja
Halkbank Beograd

Prošlu godinu su obeležili neki od odličnih nastupa na društvenim mrežama. Kompanije su se u velikoj meri okrenule pojedinim mrežama kao kanalima komunikacije sa klijentima. Veoma zapaženu kampanju, sa odličnim uspehom imala je Halkbank Beograd.

Njihova Facebook kampanja „Upoznajte nas“, u kojoj su učestvovali zaposleni banke pokazuje da inovativan pristup ka reklamnoj kampanji tako i socijalnim mrežama daje odlične rezultate.

Instagram

image

@harpersbazaarserbia

Lepota je tamo gde je pronalazimo, a mi smo je pronašli na Instagram stranici srpske edicije kultnog modnog magazina Harper’s Bazaar. Raznolikog fashion&beauty sadržaja, ova stranica okuplja preko 30 hiljada pratilaca i poštovalaca visoke i takozvane ulične mode, modnih editorijala, kulture, lifestyle saveta kao i priča iz filmskog i sveta poznatih. Svojim sofisticiranim, elegantnim a s druge strane provokativnim nastupom stigli su do mesta pobednika u kategoriji Instagram nastupa.

@lidlsrbija

Iako je veliki nemački maloprodajni trgovinski lanac „Lidl“ otvorio svoje prve objekte u Srbiji tek u oktobru 2018. godine, za kratko vreme je uspeo da okupi oko svoje Instagram stranice 58 hiljada pratilaca. Zdravlje na usta ulazi i to „Lidl“ vrlo dobro zna. Ono što nam je privuklo pažnju je da se ovde mogu pronaći ne samo fotografije proizvoda, već i saveti vezani za zdravu ishranu, recepti za pripremu ukusnih obroka i poslastica kao i poneki beauty savet. Pored toga, stranica se vodi ažurno i agilno, te „Lidl“ ne propušta da odgovori svojim pratiocima na njihove komentare i zahteve u najkraćem roku.

@ig_belgrade

Instagram profil koji može da stane rame uz rame sa nekim svetskim stranicama je @ig_belgrade koji trenutno ima preko 50 hiljada pratilaca. Sadržajem opredeljen da prikazuje najlepše delove i magične trenutke života u glavnom gradu, ova stranica pruža priliku kako zaljubljenicima u fotografiju tako i profesionalncima priliku da se njhov rad pronađe u feed-u. To se najbolje vidi iz poruke koju šalju a koja glasi: „Vi kreirate ovu galeriju!“. Kako im ne bi promakli kvalitetni radovi, osnivač i administrator zajedno s moderatorima stranice kreirali su već svima dobro poznat hašteg #ig_belgrade uz pomoć kog pronalaze uvek nove, kreativne i kvalitetne autorske fotografije naše prestonice. Ažurnost je takođe nešto što se vezuje za ovaj Instagram profil.

Specijalna Nagrada - Nagrada publike
eKapija.com

Publika je ove godine glasala za poslovni portal eKapija.com, koji je dobio polovinu svih glasova putem Facebook-a. eKapija je moderan poslovni i investicioni portal koji neguje svoju publiku, pružajući joj informacije o investicijama u Srbiji i regionu. Prožet drugim temama, sajt povremeno nudi poslovnim ljudima i „lakši“, zanimljiv sadržaj koji upotpunjuje njihov poslovni dan.

LinkedIn

image

/company/Nordeus

Nordeus je inovativna kompanija koja svojim direktnim i otvorenim nastupom pruža uvid u kreativnu gejming industriju uvek zanimljivom metodom – realnim pričama o svojim zaposlenima koji dolaze sa svih kontinenata i strana sveta kroz dobro osmišljene fotografije i video zapise. Kompanija koja je kreirala Top Eleven igru pametno kombinuje fotografiju, video zapise, opise u postovima kao i haštegove što je rezultiralo da se žiri opredeli da baš Nordeus bude pobednik među LinkedIn profilima.

/company/Homepage

Marketinška agencija Homepage se vodi parolom da iza svakog uspešnog rezultata stoji dobra ideja, temeljna strategija i kreativnost potrebna za njenu realizaciju. To se svakako ogleda i na njihovoj LinkedIn stranici. Interesantni vizuali i zanimljivi opisi su izdvojili ovaj profil od ostalih predloga u ovoj kategoriji. Sadržaj se redovno ažurira i tematski je usklađen, što ga čini prepoznatljivim.

Twitter

image

@NichimIzazvan

Filozof digitalnog doba, Milan Vučićević stoji iza @NichimIzazvan Twitter naloga. Izdvojio se umotvorinama u kojima se trudi da širi pozitivan stav i duh. Okrenut ka kritici društva, koji za sebe kaže da je „ambasador sporta i lepog ponašanja“, Milanova misija na Twitter-u je da navede na razmišljanje.

@veceivan

Vođen principima i stavom da ukine svoju autorsku emisiju, Ivan Ivanović ima 655 hiljada pratilaca na Twitter-u. Otvoren, direktan i što se kaže bez dlake na jeziku u iznošenju svojih uverenja, u kombinaciji sa popularnošću izdvojio je ovaj Twitter nalog od ostalih.

YouTube

image

Mićko Ljubičić Official Channel

Satiričan humor je nešto što oduvek vezujemo za Dragoljuba Mićka Ljubičića, koji na svom zvaničnom YouTube kanalu ima preko 37 hiljada registrovanih pratilaca. Kanal obiluje video i audio zapisima koji svedoče o njegovom višegodišnjem radu kroz razne medijske forme: pozorišne predstave, autorske TV emisije, muzika, gostovanja, TV i radio reklame, film, intervjui, audio inserti iz „Nacionalnog parka Srbija“... Kultne emisije koje smo voleli da gledamo kao što je „Pozovi M, ili će on tebe“, ali i ove nove kao što je „PLjiŽ“, YouTube platforma nam omogućava da gledamo bilo kada, a neki video zapisi prevazilaze 545 hiljada pregleda!

Bakina kuhinja

Verovatno ne postoji osoba koja ne voli specijalitete svoje bake, što je Jelena Petrović, samouki YouTuber, mudro iskoristila nazvavši svoj kanal „Bakina kuhinja“. Kada kažemo YouTube uvek pomislimo na mlađe generacije, međutim simpatična baka Jelena koja za sebe kaže da ima preko 60 godina i sa preko 145 hiljada registrovanih korisnika, razbija taj stereotip. Redovno i revnosno ažuriran sadržaj prati naziv kanala, pa tako možemo pronaći recepte za razne ukusne đakonije, a pojedini video zapisi imaju preko 930 hiljada pregleda.

Benchmark

Među malobrojnim IT medijima u Srbiji, Benchmark je uvideo sve prednosti i mogućnosti koje donosi YouTube platforma, te se ozbiljno pozabavio kreiranjem video sadržaja. Sa preko 36 hiljada registrovanih korisnika, kanal nam redovno pruža veoma kvalitetne snimke, koji sadržinski prate tematiku portala. Zalaganje je primetno, pa se tako trud i rad uvek isplate, što je dovelo do toga da pojedini video zapisi imaju preko 143 hiljada pregleda.

#FT1P – Knjiški moljac

#FT1P je verovatno najpraktičniji i najkorisniji YouTube kanal za svakoga ko želi da započne sopstveni biznis, ali i za preduzetnike i one koji već imaju razvijeno preduzeće. Milan Trbojević, osnivač kanala, je jednoj prilično suvoparnoj temi kao što je knjigovodstvo i administracija uneo neophodnu dozu interesantnosti šaljivim nazivom kanala FT1P – „Fali ti jedan papir“. Formom jednominutnih video zapisa, na pitak način i jednostavnim rečnikom pojašnjavaju se svi oni zastrašujući pojmovi vezani za poreze, birokratiju i poslovanje uopšte.

Specijalna Nagrada - Digital Life
Digitalizacijom do kvalitetnijeg života
Jorgovanka Tabaković, guverner Narodne banke Srbije image

Dobitnik specijalne nagrade Digital Life za 2018. godinu je Jorgovanka Tabaković, guverner Narodne banke Srbije. Ovu nagradu dodeljujemo za uvođenje instant platnog sistema. Reč je o najsavremenijem platnom sistemu koji će raditi neprekidno i omogućavati prenos novčanih sredstava u roku od samo nekoliko sekundi. Instant plaćanje predstavlja pravu revoluciju u svetu plaćanja i biće veoma značajno za razvoj Interneta i eCommerce rešenja – sada jednim QR kodom na sajtu možete omogućiti bilo kom potrošaču da plati za neki digitalni servis, i novac će za trenutak biti na računu prodavnice. Daleko efikasnije od klasičnog plaćanja karticama, i ujedno daleko sigurnije. Od 22. oktobra 2018. eCommerce u Srbiji je dobio novi impuls unapred, a prva iskustva korisnika su veoma povoljna.

Na uspostavljanju ovog sistema guverner NBS i njen tim radili su gotovo dve godine i on predstavlja jedan od najznačajnijih projekata Narodne banke Srbije ikada. Puštanjem u rad IPS NBS sistema, Narodna banka Srbije stala je rame uz rame sa najznačajnijim finansijskim institucijama u svetu. IPS NBS sistem značajno će olakšati prenos novčanih sredstava kako građanima, tako i privredi.

Specijalna Nagrada - RNIDS
мотрио.срб image

Za 2018. godinu, RNIDS dodeljuje nagradu domenu мотрио.срб, na kome globalni automobilski brend Renault Nissan Slovenija razvija svoje poslovanje u Srbiji. Ovo je odličan primer kako se na pravi način koristi srpski jezik i ćiriličko pismo na internetu – u skladu sa tržištem na kome se posluje.

„Lokalizacija interneta“ je neophodnost, pa je početkom decembra 2018. RNIDS u .RS domen uveo 41 dodatno slovo iz 13 pisama jezika koji se govore u Srbiji. Registrantima postojećih .RS domena je omogućena registracija novih naziva koji na određenim pozicijama umesto „ošišanih“ imaju odgovarajuća slova koja ranije nisu bila na raspolaganju. Time je omogućena jednoznačnost pojmova koji se koriste u nazivima internet domena, što će omogućiti preciznije pretrage, pogotovo pretrage glasom, za koje Google predviđa da će već za godinu dve dostići čak 50% svih pretraga. Na ovaj način se .RS domen pridružio velikoj svetskoj familiji IDN domena, koji omogućavaju korišćenje nacionalnih pisama u svojim nazivima, među kojima je i .СРБ domen, od 2012.
Prema izveštaju poslanice Evropskog parlamenta Jill Evans (Zeleni/EFA, UK) u Evropskoj uniji trenutno ima 24 službena jezika te više od 60 autohtonih regionalnih ili manjinskih jezika. Razlika u korišćenju velikih i malih jezika online sve je veća, a neki od manjih jezika su i u opasnosti od digitalnog izumiranja.

Kako većina jezika koji se govore u Srbiji spada u „manje jezike“, podrška pripadajućim pismima je utoliko značajnija. Specifična latinička slova ovih pisama su sada podržana u okviru .RS domena, a od marta 2019. će biti podržana i ćirilička u okviru .СРБ domena, čime će naši nacionalni domeni podržavati pisma čak 19 jezika.

Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“, skraćeno RNIDS, upravlja registrom naziva nacionalnih internet domena .RS i .СРБ i internet infrastrukturom od posebnog značaja za funkcionisanje interneta u Srbiji, koja obezbeđuje da nacionalni internet domeni besprekorno funkcionišu.

Specijalna Nagrada - Inovacija
Generali Osiguranje Srbija image

Uočavajući da na tržištu imamo sve više inovativnih proizvoda i usluga, koji su potpuno u skladu sa inovacijama u tehnološkom smislu i sa digitalizacijom, odlučili smo da ustanovimo novu specijalnu nagradu za inovaciju. Ovogodišnji dobitnik nagrade za inovaciju, u oblasti osiguravajućih kuća, je proizvod Generali osiguranja Srbije, „Osiguranje ekrana mobilnog telefona“.

Specijalna Nagrada - Digital Biz
Unapređenje poslovanja kroz digitalnu transformaciju
Yunet

Misija kompanije Yunet, dobitnika novoustanovljene nagrade Digital Biz, jeste da stvara digitalni svet koji postaje stil života zadovoljnog korisnika, ističu u ovoj kompaniji kao njihov glavni moto. Upravo je kompanija Yunet jedan od prvih internet servis provajdera koji uspešno posluje na tržištu Srbije više od 25 godina, postavivši od prvog dana visoke standarde i stalno unapređujući portfolio usluga koje prilagođava potrebama tržišta. Kompanija je zahvaljujući odanosti tradiciji, vernosti svojim vrednostima i klijentima, kao i profesionalnom timu stekla prepoznatljivost na tržištu, što je i razlog da Yunet dobije ovu specijalnu nagradu.

image Iskustva brojnih klijenata ove kompanije govore u prilog ovoj specijalnoj nagradi. Od samog povezivanja na internet, sve do najkompleksnijih zahteva u razvoju svojih ICT sistema, klijenti su u svakoj od tih faza u Yunet-u dobili idealnog partnera. Digitalna transformacija iz Internet Servis Provajdera u Menidž Servis Provajdera, ulaganje u kadrove i stalna edukacija, omogućili su da svojim poslovnim partnerima brzo i uspešno reše sve do tada nerešive probleme.

Pored pružanja usluga, Yunet-ovi klijenti često ističu i savetodavnu ulogu ove kompanije, jer u svakom trenutku mogu da im se obrate i dobiju odgovor i pomoć na sva pitanja u oblasti ICT-a.

Uz sve to, za Yunet ne važi ona stara „obućar ima najgoru obuću“, naprotiv – i danas ga predstavljaju osvežen brend, savremen portfolio usluga, profesionalan sajt i sjajna podrška na društvenim mrežama.

Specijalna Nagrada - Digital Edu
Unapređenje digitalnog obrazovanja
Endava

image Specijalnu nagradu Digital Edu dodelili smo kompaniji Endava. Endava je pre svega neverovatno uspešan startap. Počeli su 2001. sa svega tri zaposlena, a 2018. ih imaju skoro 500. Endava ima pet ključnih programa razvoja karijere IT stručnjaka:

U fazi studiranja: Endava na Matematičkom fakultetu drže kurs na master studijama na temu testiranja softvera i upravljanje projektima sa naglaskom na agilne metodologije. Na Elektrotehničkom fakultetu godinama daju stipendije za školovanje na odseku Softverskog inženjerstva za „prvog ispod crte“. Sarađuju sa studentskim organizacijama na projektima približavanja studenata i kompanija kao što su Job Fair, Soft Skills Academy i Open IT.

Kroz program stručnih praksi: Praktikant dobija mentora u okviru živog projekta za klijenta, na kojem provodi do 3 meseca pre dobijanja ugovora o radu. U toku 2018. godine Endava je primila 60 mladih inženjera kroz svoj program prakse.
Razvoj karijere: Od početnika do seniora se stiže radom na projektima, gde se po pravilu primenjuju agilne metodologije razvoja softvera i gde se usvajaju najbolje industrijske prakse, a od strane kompanije se obezbeđujw soft skill.

Razvoj karijere za seniore: Endavin odgovor na pitanje šta ljudi u IT-ju mogu da rade kada imaju 10, 20 ili više godina iskustva. Jedan pravac karijere je usmeren na napredak u tehničkim oblastima, kao što je enterprise arhitektura sistema i rad na kompleksnim sistemima klijenata koji su multinacionalne kompanije sa razvijenim tehničkim ekosistemima. Drugi pravac je projektni, timski i komercijalni menadžment gde se ljudi delimično udaljuju od direktnog rada na tehničkim poslovima i specijalizuju za menadžerske discipline.

Poseban deo odnosi se na program „vraćanja“ IT zajednici, kroz deljenje znanja i iskustva i sa studentima i sa seniorima, uz organizovanje niza radionica.

Specijalna Nagrada - mCloud
Doprinos razvoju Web i IT zajednice
wpserbia.rs, Milan Ivanović

image mCloud, lider u oblasti hosting usluga na domaćem tržištu, od prošle godine dodeljuje specijalnu godišnju nagradu za najveći doprinos razvoju Web i IT zajednice. Cilj ovog priznanja je da skrene pažnju na zaslužne pojedince i grupe koji su uvek nekako u „bekstejdžu“, a zapravo bez njih ne možemo.

Nagrade za najbolje sajtove i online stvari uvek preuzimaju urednici tih sajtova, agencije, direktori, marketing menadžeri. A da li su samo oni zaslužni za uspeh nekog sajta? Da se podsetimo – svaki sajt zapravo čine najmanje tri elementa bez kojih ne može da se očekuje uspeh:

• sam sajt - ideja, sadržaj, dizajn...
• hosting, koji obezbeđuje da sajt bude uvek dostupan,
• programeri, koji su taj sajt napravili tako da bude funkcionalan.

Vlasnici i urednici sajtova uvek su „frontmeni Web benda“. Međutim, gde su tu zasluge za ostale koji su neophodni za uspeh? Prvenstveno mislimo na programere i zajednicu, bez kojih ni ljudi u mCloud-u, ni vlasnici sajtova, ne bi mogli da budu uspešni. Mainstream-u, kao hosting provajderu, je dovoljna nagrada to što se skoro uvek ispostavi da se dobar deo sajtova koji dobiju nagradu Top 50 hostuje upravo na njihovim serverima. Ovom nagradom Mainstream želi da istakne pojedince i grupe koji su uvek u pozadini.

Da li znate da WordPress platformu danas koristi više od 33 odsto sajtova širom sveta (među tim sajtovima nalaze se The New York Times, The Time, The White House, open.NASA, Mashable, BBC America, The Rolling Stones, TechCrunch i mnogi drugi), a da je sam WordPress besplatno, open source rešenje koje razvija zajednica? Da su za uspeh nekih od nagrađenih sajtova zaslužni ljudi i iz Srbije koji nesebično dele znanja i da je možda baš vaš Webmaster učio od njih ili je zaslužan za njegov razvoj. Pitajte ga da li zna Milana Ivanovića iz WP Srbija. Ovogodišnja nagrada zasluženo odlazi u ruke Milana Ivanovića, glavnog pokretača WP Srbija zajednice, koja neformalno postoji od 2013. godine. WordPress zajednica Srbije veoma je aktivna na društvenim mrežama, a samo na Facebook mreži u grupi WP Srbija ima više od 7600 članova. Organizuju okupljanja u preko 15 gradova Srbije (Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Zrenjaninu, Vršcu, Šapcu, Inđiji, Boru, Vranju, Kruševcu, Somboru, Kikindi, Subotici...), nesebično dele znanja, predloge i mišljenja, rade na lokalizaciji alata, pomažu se međusobno u radu i rešavanju bilo kakvog problema, a velika su podrška svakom početniku, koji kada stasa u profesionalca, nastavlja da vraća zajednici na isti način. Sve ovo rade volonterski, bez formalne organizacije ili udruženja koje od toga prihoduje.

WordCamp je neformalni događaj koji volonterski organizuje zajednica ljudi koji koriste WordPress. Svi od običnih zaljubljenika pa do programera učestvuju, razmenjuju ideje i upoznaju jedni druge. Tokom 2018. Beograd i Srbija su bili domaćini WordCamp Europe, svetske konferencije posvećene WordPress platformi i njenim zaljubljenicima. Manifestacija je okupila više od 2400 stručnjaka iz celog sveta i ujedno bila najveća WordPress konferencija ikada održana.

Milan Ivanović je na dovođenju WordCamp Europe u Beograd aktivno radio od septembra 2015. Budući da WordCamp Europe svake godine menja državu i grad, ove godine se održava u Berlinu. Milan je ove godine Global Lead, što je na svetskom nivou jedna od uloga s definitivno najvećom odgovornošću unutar svetske WordPress zajednice.

SLEDEĆI TEKST U PC #262
preview
NVIDIA: Zrak po zrak - slika
Voja Gašić



BIZIT plus

DigitalDay

Računari i Galaksija


YuNet

PC Press Studio

Čitaj PC Press

Excel kuhinjica

.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter