Platforma kompanije Heliant za telemedicinski pregled, podržana od strane Ministarstva zdravstva i Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, omogućava da se konsultacije sa lekarom specijalistom obavljaju online, bez obzira na to gde se geografski nalaze lekar, pacijent, kao i informacije o istoriji bolesti
Pilot projekat se realizuje na KBC Zvezdara na Odeljenju gastroenterologije i hepatologije, prvom digitalnom savetovalištu pacijenata u istoriji srpskog državnog zdravstva. Putem platforme Telemedicina, lekar specijalista vrši beskontaktni telemedicinski kontrolni pregled pacijenta obolelog od inflamatornih bolesti creva – IBD. Online platformu za telemedicinski pregled koriste lekari gastroenterolozi tokom ambulantnih pregleda za potrebe kontrolnih pregleda pacijenata. Korišćenjem platforme, pacijenti oboleli od ove bolesti su manje izloženi spoljnim uticijama narušavanja zdravstvenog stanja, koje su posledica transporta do zdravstvene ustanove i boravka u zdravstvenoj ustanovi. Nakon uspešne realizacje pilot projekta planira se primena lečenja na daljinu digitalnim putem na nacionalnom nivou.
Scenario telemedicinskog pregleda
Pregled pacijenta kroz platformu Heliant Telemedicina odvija se u četiri koraka:
1. zakazivanje,
2. popunjavanje stručnog upitnika o zdravstvenom stanju pre pregleda,
3. video pregled i
4. dobijanje Izveštaja lekara specijaliste.
Nakon prvog pregleda, koji obavezno mora biti obavljen uz fizičko prisustvo pacijenta, lekar specijalista će u dogovoru sa pacijentom odlučiti da li naredni pregledi mogu da se obave onlajn, uz pomoć video kanala. lekar specijalista će sprovesti anketu saglasnosti kojom će se pacijenti opredeljivati svojim potpisom da žele da naredni pregledi praćenja lečenja budu putem digitalnih kanala, odnosno telemedicinskog pregleda.
Lekar će zakazati kontrolni pregled u nekom od svojih slobodnih termina. Potom će pacijentu putem digitalne platforme Heliant Telemedicina na imejl i putem SMS-a stići poziv.
Pored poziva za telemedicinski pregled u zakazanom terminu na imejl adresu i/ili telefon pacijenta stići će i internet link ka veb stranici Upitnika koji je neophodno popuniti pre telekonferencijskog pregleda. U okviru Upitnika će biti omogućena dostava strukturiranih (da/ne, brojne, datumske, skupovne vrednosti i slično) i nestrukturiranih podataka (fotografija i/ili sken laboratorijskog ili specijalističkog nalaza i slično). Neko vreme pre samog telekonferencijskog pregleda biće poslati imejl i SMS podsetnik, kojim će pacijent ponovo biti obavešten o predstojećem telekonferencijskom pozivu, kao i o formularu koji treba da popuni pre samog pregleda.
Digitalna platforma lekaru specijalisti automatski dostavlja popunjeni Upitnik i priprema sve neophodne podatke u okviru Heliant zdravstvenog informacionog sistema kako bi telemedicinski pregled protekao bez nepotrebnog zadržavanje kako lekara, tako i pacijenta.
Na osnovu Upitnika i kontakta sa pacijentom tokom telemedicinskog pregleda lekar specijalista u Heliant Health zdravstvenom informacionom sastavlja izveštaj i beleži ga u elektronskom kartonu pacijenta.
Digitalna platforma dalje preuzima kreirani Izveštaj i obaveštava pacijenta elektronskim putem, na imejl adresu koju je naveo prilikom davanja saglasnosti za telemedicinski pregled, i/ili preko SMS-a, kroz koje se šalje link za preuzimanje Izveštaja.
Heliant je najveća srpska IT kompanija koja je fokusirana na softverska rešenja za zdravstvo i well-being. Zdravstveni informacioni sistem Heliant po kom kompanija nosi ime koristi se u 80% ustanova državne zdravstvene zaštite i velikom broju privatnih bolnica. Ovakva rasprostranjenost omogućiće upotrebu telemedicinskog pregleda na celoj teritoriji Srbije.
U budućnosti se planira razvoj mobilne aplikacije za telemedicinski pregled i za pacijente i za lekare što će učiniti lekarsku ordinaciju nezavisnu od geografske lokacije.
Iako Telemedicina možda nije idealna za rešavanje svih zdravstvenih problema, svakako postoji mnogo primera gde će uštedeti vreme lekarima, a pacijente poštedeti odlaska lekaru i često mukotrpnog čekanja na preglede.