GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #123 > Softver
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
Korpus piksela
Stevan Josimović
U eri "globalnog sela" ponovo se javlja, ovog puta u sferi digitalne umetnosti, ideja svetskog esnafa podržanog snagom svetske informatičke mreže. Ime esnafa je Pixel Corps...
- PC #123 u prodaji po ceni od 110 din
broj

Korpus piksela

Globalizacija je čudo, a Planeta je iz dana u dan sve „manja“, između ostalog i zbog toga što su ljudi preko Interneta non-stop u kontaktu, rade na istim projektima i razmenjuju ideje, a da pri tom žive na različitim kontinentima. Život u „globalnom selu“ je nametnuo (možda pre neodoljivu mogućnost nego) stvarnu potrebu, da se u velikim, skupim projektima koriste najveći talenti i najbolji stručnjaci. Ovo ponajpre važi za oblast kompjuterske 3D animacije.

Globalni esnaf

(kliknite za veću sliku)

Esnafska udruženja su nekada okupljala ljude koji se bave istim poslom. Esnafi (engl. guilds – znate ih iz FRP igara) su, doduše, bili retki i pre industrijske revolucije, a posle nje su potpuno nestali sa lica Zemlje. Posao je počeo da se radi drugačije, a granice i tržišta su postajali sve veći. Danas se situacija ponovo menja jer globalno tržište, kako ono za plasiranje digitalne umetnosti tako i globalno tržište talenata, postaje sve manje. Zato je grupa majstora digitalne umetnosti došla na ideju da bi esnaf još jednom mogao biti koristan. Tako je stvorena firma Pixel Corps, globalni esnaf vizuelnih digitalnih umetnika.

Na prvi pogled ideja može zvučati pomalo naivno i neozbiljno. Neko će možda reći da su i ranije ljudi pokretali forume i sajtove na kojima su ljudi razmenjivali ideje, plug-in-ove i tutorijale. Pixel Corps je mnogo više od toga. Pre svega, ljudi koji vode Pixel Corps su sve svoje vreme i znanje posvetili ovoj ideji. Oni su de facto jedna vrsta saveta koji vodi ovaj esnaf. Njihova dugogodišnja iskustva i neosporni talenat daju im dovoljno autoriteta za takvu poziciju. Drugo, centralno mesto u Pixel Corps-u ne zauzima ovaj ili onaj alat za animiranje ili modeliranje već su to pre svega tehnike i veštine koje će članovima omogućiti da napreduju. Da bi umetnici novog doba bili uspešni neophodna je još jedna veština – timski rad. Ovaj element se često previđa, a upravo je on krucijalan u svakom većem projektu. Sve aktivnosti unutar Pixel Corps-a su orijentisane tako da članovi povećaju svoje sposobnosti za rad u timu. Dakle, nije bitno koliko ste dobri u crtežu, modelingu, kompozitingu ili bilo kojoj drugoj disciplini, ako niste snažan timski igrač.

Treći veliki cilj Pixel Corps-a je da što veći broj svojih članova „preobrazi“ u vođe. Ovo je ujedno i najteži zadatak koji su pred sebe postavili Alex Lindsay i njegova ekipa. Uspešnost njihove ideje i svih njihovih aktivnosti meriće se kroz broj ljudi koji će u Pixel Corps-u uspeti da se osposobe za vođenje velikih projekata po najvišim standardima. Sigurno je da postoje ljudi koji nemaju ovakvih ambicija i koji bi bili sasvim zadovoljni ako bi ih pustili da se na projektima bave samo modeliranjem ili teksturiranjem, usklađivanjem pokreta kamere itd. Ovo je kratkovid stav koji vas može zauvek „izbaciti iz igre“ ukoliko dođe do značajnije promene u tehnologiji. Zbog toga je bitno da uvek gledate malo dalje...

Razlog

(kliknite za veću sliku)

Kod svih vizionarskih projekata iznenadi vas širina osnovne ideje. Za Pixel Corps to je uloga koju će digitalna umetnost i novi digitalni mediji imati u budućnosti. Od devedesetih naovamo, digitalna umetnost je napravila proboje na mnogim frontovima – najprimetniji su u filmskoj umetnosti i specijalnim efektima, ali ova kompanija predviđa da će uticaj digitalnih sadržaja u budućnosti biti nemerljivo veći od toga. Početak ove revolucije Pixel Corps vidi u omasovljenju broadband Interneta i načina na koji se ovaj medij upotrebljava. Digitalni sadržaji će dobijati sve veći značaj i rašće potražnja za njima, ne samo zbog nesumnjive atraktivnosti, već pre svega zbog brzine i efektivnosti prenosa informacija. E-learning (elektronsko učenje) postaće dominantni oblik obrazovanja u narednih 15-ak godina. Ova „eksplozija“ digitalnih sadržaja će se nastaviti i dalje, kroz nove tipove elektronskih medija koji danas ne postoje, a koji će se distribuirati Internetom kao glavnim komunikacionim kanalom.

Ako je ovo situacija u kojoj ćemo se naći za par godina, onda je danas „najbitnija stvar na svetu“ pozicija koju zauzimaju najuticajnije firme u ovoj oblasti. Zbog toga Pixel Corps agresivno osvaja pozicije, ne samo privlačenjem članstva i akumulacijom iskustva, već i izmenom načina na koji ljudi komuniciraju, stvaranjem i popunjavanjem ogromnih Internet kapaciteta, distribucijom digitalnih materijala i znanja, prenosom ključnih lekcija koje izvode najveći autoriteti na polju digitalne umetnosti danas, kao i jednom vrstom „putujućeg cirkusa“ koji prenosi ideju živom rečju po najvećim regionalnim centrima ne samo u SAD već i svuda po svetu.

Spanner chucker

(kliknite za veću sliku)

Kontroverzno može zvučati ideja Alex Lindsay-a da Pixel Corps čini sve što može da stvori haos na CG tržištu, jer „iz haosa niču prilike“. Englezi imaju jedan slikoviti izraz spanner chucker koji označava nekog ko kvari stvari, stoji po strani i u neku komplikovanu i osetljivu mašinu nasumice ubaci francuski ključ. Tako Lindsay-ova izjava ima najviše smisla ako se tumači iz ugla konkurencije koja Pixel Corps doživljava kao spanner chucker-a.

Ono što Pixel Corps u stvari radi jeste „podizanje prašine“ na CG tržištu. Kada se „prašina slegne“ pejsaž i ustrojstvo CG industrije biće izmenjeni. Tu prašinu počinju da primećuju veliki kupci CG proizvoda kojima se sve više dopada ideja da se u CG industriju uvede kakav-takav standard. Ovo je istovremeno i jedno od najatraktivnijih obećanja koje donosi Pixel Corps – obuka umetnika da struktuiraju svoje projekte po određenim standardima. Na taj način biće omogućeno da talenti uskaču po potrebi na određene projekte ili samo deo nekog projekta i da odmah budu produktivni. Standardizacija na ovom nivou znači i to da će biti olakšana kombinacija i rekombinacija delova projekata koji mogu da se izvode potpuno nezavisno jedni od drugih.

Struktuiranje projekata nije jedino polje standardizacije na kome se radi u Pixel Corps-u. U ovoj kompaniji se osmišljavaju i novi načini za organizaciju tzv. proizvodne linije na CG projektima. Kako organizovati proizvodnu liniju koja je rasuta svuda po svetu? Na koji način omogućiti da se stvaraju ogromne količine digitalnog sadržaja bez potrebe da se taj („kabasti“, često više-gigabajtni) sadržaj transportuje po Internetu? Ova i druga pitanja još uvek nisu rešena. Ukoliko se priključite Pixel Corps-u, pripremite se na to da ćete biti deo tima koji „stoji sam u neprohodnoj džungli sa mačetama u rukama“. Nova, infrastrukturna rešenja će članovima ovog esnafa doneti prednost u danima koji dolaze. Ta prednost i povećanje uticaja koji ovo udruženje ima u industriji je ono što motiviše članstvo. Novi pristupi starim problemima i rešavanje problema sa kojima se ostatak CG tržišta još uvek nije ni sreo privlače pažnju ostatka industrije kada je Pixel Corps u pitanju.

Gde su sada?

(kliknite za veću sliku)

Pixel Corps organizuje svoje članove po grupama i vodi ih u realizaciji manjih, realističnih projekata koji za cilj nemaju stvaranje profita već akumulaciju iskustva u esnafu i isprobavanje novih strukturalnih i tehnoloških rešenja. Članovi tako mogu da iskuse sve teškoće koje ih čekaju u realnom svetu, ali i više od toga. U 2006. biće formirano 27 timova sa preko 300 članova, a Pixel Corps će im omogućiti da probaju mnoge stvari koje im verovatno ne bi bile dostupne van esnafa. Ova organizacija svojim članovima omogućava da probaju softver za stvaranje digitalne umetnosti. Sa mnogim softverskim kućama postoje dogovori oko specijalnih uslova licenciranja za članove Pixel Corps-a. Na taj način članovi mogu konstantno da isprobavaju novi softver i vide šta im od toga najviše odgovara, dok softverske kuće osiguravaju put svojim proizvodima do novih korisnika, preko uticajne strukovne organizacije. Osim toga, Pixel Corps svojim članovima omogućava da se oprobaju u tehnikama poput blue screening-a ili motion capture-a, za šta su neophodni ozbiljan studijski prostor i rekviziti, ali i iskustvo koje članstvo Pixel Corps-a poseduje u svojim redovima.

(kliknite za veću sliku)

Do vodeće pozicije u CG industriji treba još mnogo da se radi. Rukovodeći tim Pixel Corps-a ima veliki zadatak, još veće ideje i jasno definisane ciljeve. Atmosfera je pozitivna i na njoj se stalno radi, što među članstvom održava natprosečno visok nivo entuzijazma, koji čini osnovni preduslov za uspeh. Nivo sopstvenog angažovanja ćete definisati sami jer članstvo u PixelCorps-u ne podrazumeva obavezu, nego otvara priliku. U esnafu su podjednako dobrodošli članovi koji žele da budu „bačeni u vatru“, kao i oni koji će iz prikrajka posmatrati šta se radi. Priključenjem Pixel Corps-u dobijate pravo učešća u svim aktivnostima i projektima esnafa, pristup forumima i svim on-line materijalima koji se distribuiraju članstvu, kao i mogućnost da vaš rad vrednuju i kritikuju oni koji ga razumeju. Nekoliko dana nakon što postanete član ovog esnafa, stići će vam i prvi DVD sa uputstvima kako da koristite sve mogućnosti koje vam esnaf pruža, kako da upotrebljavate bit torrent klijente da biste dobijali najnovije materijale, kako da sami snimate sopstveni video materijal i da ga delite sa kolegama i sve to objašnjeno i za Windows i za Mac platformu. Na početku dobijate i 90 sati video trening materijala za razne alate (After Effects, Photoshop, Cinema 4D, Boujou, FormZ, Image Modeller, Modo...) i osnovne instrukcije za crtanje.

Članstvo u ovom esnafu je mnogo više od obične škole jer nudi iskustvo, kontakt i razmenu ideja sa producentima, animatorima, video montažerima, modelarima, dizajnerima, crtačima i svim drugim profilima digitalnih umetnika i zanatlija koji se javljaju na velikim multimedijalnim projektima. Prestiž još uvek nije, niti treba da bude glavni razlog da se učlanite u ovo udruženje, ali bi bilo pogrešno reći da članstvo u Pixel Corps-u ostaje bez odjeka.



.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter