GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #131 > Aktuelno
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
SolidWorks World 2007
Mladen Mijatović
U Nju Orleansu nam je predstavljena nova verzija SolidWorks-a, ali smo bili u prilici da vidimo i neverovatne izume kao što je testera koja čuva prste, kao i da upoznamo ekskluzivne goste poput Stiva Vozniaka. Pojavio se čak i Mister Spok...
- PC #131 u prodaji po ceni od 110 din
broj

SolidWorks World 2007

Novo ruho SolidWorks 2008
(kliknite za veću sliku)

Svet SolidWorks-a je tradicionalna manifestacija koju proizvođač ovog popularnog CAD softvera organizuje svake godine da bi na jednom mestu predstavio novosti. Iako je to prilika da se po prvi put baci pogled na najnoviju verziju softvera i da se prisustvuje brojnim prezentacijama na kojima majstori svog zanata objašnjavaju male i velike tajne efikasnog korišćenja CAD, CAM, CAE i srodnih aplikacija, SolidWorks World (www.solidworks.com/swworld ) je realizovan kao amalgam informacija, zanimljivosti i čiste zabave, pa u višednevnom šou programu mogu da uživaju i oni koji nemaju puno veze sa CAD-om.

Tokom četiri dana bili smo u prilici da saznamo najnovije trendove u svetu CAD-a, vidimo brojna relevantna softversko/hardverska rešenja i gotove proizvode napravljene primenom sistema SolidWorks, ali i da u opuštenoj i neformalnoj atmosferi porazgovaramo sa tvorcima ovog softvera i čelnim ljudima same kompanije. Ali da počnemo od početka...

Big Easy

SolidWorks World se svake godine održava na drugom mestu – ovoga puta predstava se odigravala u jednom od najinteresantnijih gradova SAD – Nju Orleansu. Već prvi kontakt sa gradom upućuje posetioca na to da je doputovao na sasvim neobično mesto gde žive ljudi posebnog mentaliteta. Međunarodni aerodrom u Nju Orleansu je jedini aerodrom u svetu koji je nazvan po jednom umetniku – nosi ime Luja Armstronga, legende džeza ponikle u ovom gradu. Teško je zamisliti „južnije“ mesto od Nju Orleansa – najvažniji grad savezne države Luizijane leži na reci Misisipi i vuče bogatu tradiciju južnjačke kulture i umetnosti. Iako se nad pejzažom grada uzdižu tipično američke soliterčine od armiranog betona, pravi dragulj je skriven u prizemlju. Francuska četvrt u najužem centru grada vuče korene iz vremena kada je Luizijana bila francuska kolonija i izgleda kao da je u njoj vreme odavno stalo.

Nju Orleans je grad džeza, starinskih brodova sa pogonskim točkom koji krstare Misisipijem (još uvek je u funkciji i jedan pravi-pravcati parobrod!), ali i bogate kreolske kulture, vudu-magije i neobičnog praznika po imenu Mardi Gra. Mardi Gra vuče poreklo iz katoličke kreolske tradicije (ime doslovce znači „mrsni utorak“), ali već odavno nema puno veze sa religijom – u Nju Orleansu poprima oblik lude ulične žurke koja sa šarenim povorkama podseća na brazilske karnevale. U srcu Francuske četvrti je čuvena ulica Burbon sa niskim kućicama i karakterističnim drvenim balkonima koji zlata vrede kada dođe vreme karnevala i u grad nagrnu turisti željni što boljeg pogleda na ovaj događaj.

Dok po prvi put prolazim kroz ovu ulicu u sećanje prizivam naslov koji je naš urednik dao reportaži iz Las Vegasa karakterišući ga kao „grad greha“ – treba doći u Bourbon Street pa videti šta je greh! Nasuprot uobičajenim zakonima, ovde je dozvoljeno piti alkoholna pića nasred ulice (uslov je samo da ambalaža nije staklena!), iz kafića i klubova trešti muzika čak i u sred bela dana, crnci sviraju džez po uličnim ćoškovima (za šaku dolara ili lično zadovoljstvo), ljudi se veselo šetaju raskopčanih košulja a ispred moralno sumnjivih lokala golišave plesačice pozivaju prolaznike da svrate na neku predstavu koja se odigrava na samoj ivici zakona. I sve to u nedelju uveče, uprkos predstojećoj radnom ponedeljku! Nije ni čudo što domoroci svoj grad od milošte nazivaju Big Easy. Pošto smo otišli desetak dana pre nego je stigao Mardi Gra, ostaje nam samo da se pitamo kako sve to izgleda kada počne prava fešta...

Od oklopnog vozila do sladoleda

(Ne)povređena viršla

Centralna manifestacija SolidWorks World-a 2007 je bila organizovana u najboljem američkom maniru besprekorne „spontane“ predstave u kojoj se sve odigrava po tačno zacrtanom rasporedu, a opet ostavlja utisak opuštene ležernosti. Trodnevne prezentacije počele su pričom o samom Nju Orleansu i teškoj nesreći koja ga je nedavno zadesila, pri čemu je pomenuto nekoliko vozila i specijalni helikopter koji su obilato korišćeni u obnovi posle udara uragana Katrina, a koji su naravno projektovani u SolidWorks-u. Još jedna ozbiljna tema bila je pomoć SolidWorks-a genocidom opustošenoj Ruandi u kojoj mladi inženjeri koriste ovaj softver za izradu kućnog nameštaja. Ipak, preovladavale su vedre teme – predstavljeno je nekoliko zanimljivih proizvoda koji su napravljeni pomoću SolidWorks-a, demonstrirajući veoma široku upotrebnu vrednost ovog softvera, pa su posetioci bili u prilici da vide sve od oklopnih vozila do automata za proizvodnju sladoleda. Ovaj potonji je privukao veliku pažnju, možda ne toliko zbog činjenice da je to prvi samostalni automat koji na licu mesta pravi svež prirodni sladoled (sladoled koji kupujemo prosečno stoji uskladišten po 6 meseci i prepun je aditiva) niti zbog toga što poseduje bežični interfejs koji kroz IP mrežu javlja serviserima sve podatke u slučaju kvara, već zato što je nekoliko automata bilo dato na „testiranje“ posetiocima!

Projekat ekološkog vozila sa MIT-a demonstrirao je mogućnost saradnje studenata iz raznih delova sveta koji su u rekordno kratkom roku napravili četiri različita automobila sa alternativnim pogonom. Na pitanje voditelja programa da li bi mogli da pokažu publici jedno vozilo, studentkinja MIT-a je odgovorila da je jedan od brucoša u pripravnosti da demonstrira svoj izum, na šta je iz nekog nevidljivog mračnog ugla na scenu uleteo neverovatni elektromobil iz koga je na iznenađenje publike iskočio John McEleney, CEO SolidWorks-a. Kada su se smeh i oduševljenje stišali, gospodin McEleney je nastavio da vodi šou pričajući o onome što je nazvao „apsurdno idealnim“ pristupom u projektovanju. Kao primer je naveo idealnu testeru koja bi sekla drvo, ali ne i ljudske prste, a zatim je i pokazao svima šta pod time podrazumeva: naizgled obična cirkularna testera besprekorno je sekla drvenu građu, ali onog trenutka kad je oštrici prinesena viršla, sečivo je nestalo ispod površine radnog stola!

Trik je u senzoru vezanom za sečivo koji, kada oseti električni naboj čovekovog tela, aktivira specijalnu kočnicu pa testera po inerciji „odleti“ nadole za manje od 50 ms. Viršla je prošla sa jedva primetnom posekotinom koja teško da bi raskrvarila čovečiji prst. Priča se nastavila defibrilatorom za kućnu upotrebu koji pruža spasonosni elektro-šok u slučaju srčanog udara, klasičnim biciklima koji pobeđuju na Tour d’ France i futurističkim minijaturnim motorima ugrađenim u osovinu bicikla sa kojima se prelazi 100 milja sa jednim galonom, trkačkim bolidima na nitro-metan i raznim drugim tehničkim čudesima projektovanim u SolidWorks-u.

U izložbenom paviljonu su posetioci mogli da vide na delu 3D skenere i 3D štampače, široku gamu najrazličitijih softverskih rešenja povezanih sa SolidWorks-om, kao i moćne ATI FireGL i nVidia Quadro grafičke adaptere optimizovane za rad u CAD okruženju.

A onda – Woz!

Naš novinar sa Vozniakom

SolidWorks ima tradiciju dovođenja krajnje ekskluzivnih gostiju na svoje manifestacije, pa je tako ove godine publika imala prilike da upozna Stiva Vozniaka, tvorca prvih personalnih računara Apple I i Apple II i suosnivača kompanije Apple, dok je za predstavnike sedme sile upriličena i posebna konferencija za štampu. Osim generalizovanih paralela o značaju vizionarstva u razvoju i omasovljavanju novog kvaliteta, kao i krajnje tehničkog pogleda na svet, predavanje Stiva Vozniaka nije imalo puno direktne veze sa SolidWorks-om, ali je ipak držalo prikovanom pažnju gledalaca. U pitanju je zanimljiva, duhovita i krajnje prijemčiva osoba.

Iako su organizatori upozorili da se Stiv neće družiti sa nama u neformalnom smislu, niti prihvatati pojedinačne intervjue, on se ipak na opšte iznenađenje pojavio na novinarskoj večeri demonstrirajući svima koliko je „običan“ čovek, a na svako novinarsko pitanje spremno je odgovarao na sebi svojstven, duhovit način, praveći male smicalice i igre reči. Na pitanje vašeg novinara čime bi se danas bavio da ponovo ima dvadeset godina, raspoloženi Vozniak je kao iz topa odgovorio da bi sakupljao stare računare i čeprkao po elektronici!

Bili smo u prilici da čujemo celu priču o usponu klasičnog stidljivog školskog štrebera (već u šestoj godini je imao dozvolu radio-amatera, a prvi računar je napravio u trinaestoj!) koji je zajedno sa, tada takođe nepoznatim, Stivom Džobsom osnovao ono što je danas svetski gigant Apple. Autobiografija Stiva Vozniaka pod naslovom iWoz još nije prevedena na naš jezik, ali je toplo preporučujemo kao zanimljivo štivo za čitanje. Ukratko, Stiv Vozniak je napravio sopstveni mali šou kojim nas je sve „kupio“!

SolidWorks 2008

FloXpress model

Šlag na vrhu torte je došao poslednjeg dana, kada je ekskluzivno predstavljen SolidWorks 2008 koji će biti pušten u prodaju u julu ove godine. Naravno, organizatori nisu podlegli suvoparnoj demonstraciji (klasična pitanja i odgovori su usledili tek kasnije na konferenciji za štampu), već su napravili pravu pozorišnu predstavu sa scenografijom iz Star Trek serijala, u kojoj su čelni ljudi kompanije sedeli na komandom mostu Starship SolidWorks obučeni u prepoznatljive uniforme Zvezdane flote (pojedini su imali zašiljene uši!). Uz karakteristične naivne replike iz popularnog SF serijala, posada „broda“ je na miroljubiv način rešavala sukobe sa Klingoncima i komplikovane zahteve tehnički superiornih Vulkanaca predstavljajući kroz odgovore mogućnosti SolidWorks-a 2008 i izazivajući naizmenične salve smeha i aplauze odobravanja. Razlog za ceo cirkus postao je jasan tek kada se na palubu „teleportovao“ lično Lenard Nimoj i smenio nesposobnog kapetana. Popularni Mister Spok je zapravo bio obećani gost iznenađenja, koji je kasnije održao i kraću konferenciju za štampu, podsećajući da mnoga tehnička dostignuća današnjice potiču iz naučne fantastike bliske prošlosti. Kada vidite 3D štampač na delu, ne možete da se ne setite „replikatora“ iz Zvezdanih staza.

SolidWorks je odavno postavio trend pojednostavljivanja korisničkog interfejsa, a verzija 2008 pokazuje da po tom pitanju još nisu rekli poslednju reč. Njihova deviza je da projektant treba da se usredsredi na svoj posao a ne na softver, pa je vreme potrebno da se ovlada novom verzijom skraćeno. Uvedene su intuitivne komande koje su mahom u drag and drop maniru. Na primer, izuzetno važna (a za početnike obično mučna) operacija fillet je dodatno pojednostavljena, pa sada omogućava jednostavno „razvlačenje“ mišem definisane zaobljene ivice.

Među inteligentne pomoćnike uvršten je i DFMXpress koji samostalno otkriva probleme u dizajnu pokazujući projektantu greške. Olakšan je i rad sa velikim sklopovima – ranije je učitavanje komplikovanog sklopa moglo da potraje čitav minut, a sada se ceo vidi u tzv. fast preview režimu, što omogućava korisniku da zumira samo deo koji ga zanima. Tek nakon toga se u memoriju učitava samo sadržaj ekrana, što posao skraćuje na nekoliko sekundi. Nova verzija omogućava i lakše snalaženje sa dokumentacijom, a nije zaboravljen ni CAE – u cenu osnovnog paketa uključen je i Cosmos FloXpress koji služi za jednostavnije analize protoka fluida (na primer, vazduha za rashlađivanje unutar kućišta).

Vizuelnom efektu je posvećena posebna pažnja, pa ekran deluje dopadljivije, a 3D modeli su predstavljeni odličnim izborom boja. Prosečan korisnik neće morati da dokupljuje hardver da bi mogao da uživa u SW 2008 koji će se pojaviti na XP i Vista platformi, a nazire se i trend bolje komunikacije sa korisnicima, pošto se SolidWorks hvali da je 82% želja korisnika ispunjeno verzijom 2008.

SLEDEĆI TEKST U PC #131
nopreview
Uvodnik
Dejan Ristanović


.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter