Uz 3.300 izlagača i preko 201.000 posetilaca, CeBIT je potvrdio kurs koji je ustanovljen prošle godine - 100% biznis sajam. Ovogodišnji rezultati su više zakupljenih kvadrata, više posetilaca, veće učešće malih i srednjih preduzeća i ono što je najbitnije - više investicija
Na prvi pogled se odmah vidi poslovna orijentacija Sajma. Stari posetioci i izveštači s CeBIT-a će odmah primetiti da nema grupnih ekskurzija i skupljača reklamnog materijala. Svi su došli samo s jednim ciljem – da predstave svoje poslovno rešenje i pronađu partnera za svoj biznis. Tema CeBIT-a 2015 je bila d!conomy (Digitalna ekonomija), što podrazumeva mnogo više od onoga što se u Srbiji misli kada se kaže „digitalizacija“. Pod tim pojmom su zastupljeni svi napredni servisi koji pomažu građanima i kompanijama u svakodnevnom životu i poslovanju, uz korišćenje IoT tehnologija i modernih rešenja za povezivanje i komunikaciju.
Tehnološki giganti
Ovogodišnja zemlja partner CeBIT-a je bila Kina, a svaki peti izlagač je bio iz te zemlje (oko 600 njih). U skladu s tim je bilo i otvaranje sajma – Jack Ma, osnivač vodećeg sajta za kupovinu i prodaja na Internetu Alibaba je u svom govoru iskoristio priliku da predstavi svoje novo rešenje za maloprodaju, koje za autentifikaciju plaćanja koristi tehnologiju prepoznavanja lica.
Ni ostali tehnološki giganti nisu izostali. Samsung je predstavio novi koncept – Samsung Business. Već poznata rešenja za kompanije kao sto su Samsung Knox, Samsung Smart Signage i Samsung Printing (o kojima smo već pisali u našim časopisima) sada dolaze kao objedinjeni servis. Sa SAP-ovog štanda smo čuli kako Internet of Things može pomoći prilikom upravljanja proizvodnjom čak i sa udaljenih lokacija. BenQ je takođe napravio premijeru – predstavljen je dvostrani ekran idealan za digital signage, reklamiranje na javnim mestima.
Značajan deo svakog CeBIT-a čine predavanja. Jedno od najposećenijih je svakako bilo predavanje Kevina Mitnika, najpoznatijeg svetskog hakera koji je prešao na pravu stranu zakona i sada je jedan od vodećih konsultanata za informatičku bezbednost i metode odbrane od sajber kriminala. On je pred okupljenim posetiocima izveo nekoliko hakerskih poduhvata uživo i ukazao na sve veću ranjivost kompanija.
Na sličnu temu je govorio i Edward Snowden, doduše ne uživo već putem video linka, iz egzila. On je privukao 40.000 online gledalaca dok je celokupni online konferencijski program zabeležio rekordnih 100.000 gledalaca.
Iz naše ponude
A Srbija? Ove godine, zbog mera štednje, nije bilo nacionalnog štanda, ali naših kompanija je ipak bilo. Tu su već tradicionalni CeBIT izlagači: Galeb Group, Geneko i HCP sa svojim rešenjima za maloprodaju. Od Tijane Živadinović saznajemo da je HCP na ovogodišnjem CeBIT-u predstavio najmanju mobilnu fiskalnu kasu Prima, idealnu za pijace i sajmove. Inače, malo je poznato da je HCP jedna od dve kompanije na svetu koja je zadužena za fiskalizaciju daleke države Tanzanije.
Prvi put se na CeBIT-u samostalno pojavila i jedna domaća softverska kompanija. U pitanju je FSD iz Novog Sada koji je predstavio svoja poslovna rešenja: Web ERP rešenje F-Leader, sistem za prodaju F-Webshop ali i usluge razvoja i implementacije kompleksnih informacionih sistema. S nestrpljenjem očekujemo naredni CeBIT, sa nadom da će se predviđanja o digitalizaciji obistiniti, ali i sa uverenjem da će na njemu biti mnogo više izlagača iz Srbije. Na polju informacionih tehnologija imamo šta da pokažemo, i što da ne, izvezemo.../p>
SAP je predstavio IoT rešenje za upravljanje proizvodnjom sa udaljenih lokacija
BenQ je imao nekoliko premijera poslovnog hardvera
Čini se da 5G
mreža stiže ubrzo
HCP iz Kruševca je na CeBIT-u predstavio
najmanju fiskalnu kasu
FSD je prva softverska kompanija iz Srbije koja je samostalno učestvovala na CeBIT-u