LinkedIn, kao i svaka mreža, ima neke (ne)zvanično prihvaćene norme ponašanja. Ona služi da svoju radnu biografiju predstavimo što bolje možemo, povežemo se sa kolegama i saradnicima, damo neku preporuku... pa naravno, da pronađemo posao. Kompanije sve više koriste LinkedIn u potrazi za novom radnom snagom.
Na novi način
Ipak, nije malo onih koji ovu mrežu koriste i da pronađu ženu, ljubavnicu, podele sliku s letovanja, motivacioni citat ili svoju tužnu životnu priču. Jednom sam čak čula da je LinkedIn samo paravan za muvanje, ali ne bih se složila, mada ima i takvih situacija. Početkom prošlog meseca LinkedIn je najavio nov način komunikacije, odnosno privatne poruke koje više neće izgledati kao da su iz prošle decenije.
„Bilo da pretražujete nove poslovne mogućnosti i poslovne partnere ili samo delite članke i komentarišete ih u svojim privatnim porukama s kolegama – verujemo da sve što radite na LinkedIn-u čini konverzaciju smislenijom i značajnijom“, kaže Mark Hull, direktor produkt menadžmenta LinkedIn-a. To je komentar na osnovu onoga što bi ova mreža trebalo da bude, ali da li zaista to jeste?
Kao što sam već pomenula, LinkedIn nam služi da se povežemo s kolegama i saradnicima, kao i da podelimo svoje radno iskustvo. Svima nam se dešava da nas dodaju razni ljudi s kojima nikakav kontakt nismo imali, i to je u redu, zašto da ne širimo mrežu potencijalnih saradnika. Ali, neretko se desi da je taj neko direktor u „firmi“ Sam svoj gazda i da trenutno traži posao. Nisam baš sigurna koliko ova konekcija može bilo kome da koristi. Toj osobi možda, vama sigurno ne. Trebalo bi svoju mrežu da gradimo pametno, ako uopšte želimo nešto u životu da radimo.
Muvanje na LinkedIn-u
Verujem da ovo nikome nije nepoznat pojam. Koliko god ova mreža bila „poslovna“, nađe se tu i poneka izgubljena duša kojoj se svidi tvoja pofil fotografija pa krene da te obasipa porukama „Odakle si, Gde živiš, Baš si slatka...“ Ti pomisliš: „Jao, čoveče, idi na mIRC!“, ali... Da ne pričam o onima koji te viđaju tu i tamo pa su te „primetili“, baš si onako zgodna. Ne obazirite se na to što pričam u ženskom rodu, s muškim rodom na LinkedIn-u nisam imala iskustva. Opet, ovo se događa, po nekim mojim zapažanjima u maloj meri.
Motivacioni citati koje smo prevazišli još na početku srednje škole, noge iz perspektive viršli na letovanju i razne priče koje zapravo nikoga ne interesuju ponekad ovu mrežu čine nalik Facebook-u, što ona nije. Kao i na svakoj drugoj mreži, niko ovde ne diktira pravila ponašanja, ali ako ste se u ovome pronašli, zapitajte se da li posećujete pravu mrežu. Ako ste u ovome prepoznali nekoga od vaših kolega, saradnika ili ljudi s kojima ste povezani, zapitajte se koga prihvatate. Kao što na Facebook-u ne tvitujemo, tako ni ovde ne treba da fejsbučimo. Opet, svako radi kako voli, ali manje su šanse da će napraviti bilo kakav poslovni angažman.
Ostaje nam da podržimo LinkedIn u unapređenju instant poruka i nadamo se da će tako nešto učiniti i na polju oglašavanja. Zapošljavanje više ne „radi“ po modelu: „znaš me – znam te, daću ti posao“ i „aj’ mi učini, pa ću i ja tebi isto’. Razmislite malo pre nego što napravite profil, šta zapravo želite da pokažete i predstavite. Na internetu postoji pregršt društvenih i drugih mreža na kojima ćete se sigurno pronaći ako ne ovde. Posao je posao, a zadovoljstvo je zadovoljstvo. E sad ako posao i zadovoljstvo mogu da idu zajedno...
|