Na samom početku ove jeseni, po jednom sunčanom danu u beogradskom kafiću Amelie na Topličinom vencu, imala sam prilike da upoznam Jevgenija Belusova, mladog Estonca i člana tima kompanije Taxify koja pokušava da mobilnom aplikacijom uvede revoluciju u korisničkom iskustvu pri korišćenju taksi usluga. Još jedan startap, pomislih ja, ali ono što mi je Jevgenij ispričao i pokazao zapravo mi se dopalo.
Šta je Taxify i zašto u Srbiji?
Taxify je mobilna aplikacija koja se može koristiti na Android, iOS i Windows operativnim sistemima. Veoma je jednostavna za korišćenje jer pomoću nje uz nekoliko klikova pozovete taksi, vidite kuda stiže i za koliko, plaćate preko nje... Tu su i promo kodovi koji vam plate celu vožnju ili deo nje. A pri tom aplikacija pomaže i taksistima.
Zašto baš u Srbiji i zašto bi to iko koristio pitam ja njega, a na šta on odgovara da su Beograd, ali i Srbija generalno tržišta na kojima se taksi dosta koristi. Pored toga, nisu videli da postoji već pozicionirana konkurencija (najavljivali su Uber), a prepoznali su i nekoliko nedostataka u taksi industriji koji ovom aplikacijom mogu lako da se reše. Pružajući transparentnu uslugu, Taxify detektuje najveće probleme prilikom njihovog korišćenja kao što su nepredvidivi automobili koji mogu biti prljavi i bučni, zatim taksi vozači koji uvek gledaju kako da vas prevare i uzmu vam još malo novca, duga čekanja kada je gužva i veoma slaba korisnička usluga ili, kako bismo mi to rekli na fini način, neljubazni vozači.
Ideja za Taxify potiče od (tada) 19-godišnjeg Markusa Viliga iz Estonije koji je želeo da reši problem dugog čekanja na taksi i vozača koji gledaju kako da vas prevare. Aplikacija je lansirana avgusta 2013. u glavnom gradu Estonije, Talinu, gde je odmah doživela komercijalni uspeh – nekoliko hiljada vozača u prvoj nedelji. Kada je Taxify dostigao preko 500.000 korisnika, raširio se na devet zemalja sa tendencijom da postane evropski konkurent Uber-u.
Prednosti aplikacije
Najveća prednost Taxfiy-a je ulaganje vremena u obuku vozača da pruže što kvalitetniju uslugu. Zatim, korisničko iskustvo za koje smatraju da je veoma važno – ukoliko imate bilo kakav problem sa taksi uslugama, oni će probati da ga reše. I treće: posvećenost i lakoća korišćenja. Taksi naručujete u nekoliko klikova, lako plaćate i to je sve. Nema više prepucavanja sa dispečerima. Taksi plaćate klasičnim putem – kešom – ali možete platiti i uz pomoć mobilnog telefona tako što ćete povezati vašu karticu sa aplikacijom.
Nakon vožnje možete dati feedback i reći kako su vam se vozač i vožnja dopali. Da bi neko postao član Taxify-ja ne sme da ima kriminalni dosije, auto ne sme biti stariji od 2.000 godišta, mora biti čist, a vozač mora posedovati taksi licencu.
Taxify vozačima ne nameće minimum sati koje moraju da odrade (važno ako rade za domaće taksi kompanije paralelno) – voze samo ako to žele u tom trenutku, ne gube vreme na dolaske jer se vožnja zakazuje samo sa onim ko je najbliži željenoj lokaciji. Sve što je potrebno jeste da taksista instalira aplikaciju, prođe kroz obuku i počne sa radom. Nema mesečne članarine, ali Taxify uzima mali deo od svake ostvarene vožnje.
Nakon ove zanimljive priče, krenemo Jevgenij i ja ka Zvezdari, naručimo Taxify i gledamo na mapi za koliko minuta stiže vozilo. Vidimo nas, vidimo vozilo i kuda se kreće. Plus, imamo opciju da pišemo vozaču ili ga zovemo ako kasnimo. Vozač veoma ljubazan, vozilo pristojno, sve u najboljem redu. Za kraj mi Jevgenij kaže da za sve komentare mogu slobodno da im pišem na belgrade@taxify.eu.
Stvarno napredno, pomislim, još samo da se svi naši vozači osveste da mogu imati dodatni benefit od svega ovoga, ali i da svi naučimo da korisimo pametne telefone koji nam pomažu u ovom brzom životu. Zato i čitaocima PC Press-a preporučujem da probaju aplikaciju i iskoriste prvu vožnju do 1000 dinara besplatno. Instalirajte aplikaciju, unesite promo kod PCPRESS i vozite se do željene destinacije. Za korišćenje promo koda morate da unesete broj kreditne kartice kojom biste inače plaćali. Potpuno je bezbedno, ja probala. Pogledajte detaljnije na http://bit.ly/1N4RTNn
|