GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #229 > Komentari
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
Intervju s blogerom
Jovana Vukić
Blogeri... da li im verujete ili samo prevrnete očima kada se pomenu blogovi, uz komentar "kakav mi je pa to posao"? Šta publika misli o blogerima i šta blogeri misle o tim mišljenjima?
- PC #229 (Februar 2016)
- U prodaji po ceni od 200 din

broj

Intervju s blogerom

image

Vidim ga tako na kraju kafića, sedi za svojim kompjuterom, kucka nešto, srkne gutljaj vina, pa nastavi da kuca. Pitam ga nešto, on ne reaguje. Pomislim „čoveče, kako je mršav, upašće u sebe“. Pitam ga opet, a on ne skidajući pogled sa tastature kaže: „Čekaj ženo, da završim tekst“. Čekala sam još 10 minuta da završi, a onda je seo do mene, protrljao čelo i naš razgovor je potekao u mnogo smerova. Nisam znala šta pre da ga pitam. I samo da vam kažem, sa Blogerom je super razgovarati.

JV: Blogeru, hvala ti što si izdvojio vremena…

B: Hajde, dosta sa formalnostima, moraću da krenem negde uskoro.

JV: Okej. Koliko ti je važno da pišeš redovno tekstove? Da li se dešavalo da na blogu i po dva meseca nemaš tekst?

B: Uglavnom se ne dešava, jer uvek imam neku temu o kojoj bih pisao.

JV: Kako se bloger nosi sa negativnim komentarima i koliko se oni cenzurišu?

B: Šta su to negativni komentari? Da li su to oni u kojima se čitaoci ne slažu sa onim što sam napisao? Negativan komentar smatram samo onaj u kome me neko vređa, što ume da se desi. Svi ostali komentari su dobrodošli, bez obzira na to da li se slažu sa onim što sam napisao ili ne. Dešavalo se da mi jedan komentar bude inspiracija za sledeći tekst.

Masovnost i(li) kvalitet

JV: Koliko je čitanost bloga (broj poseta) važna da bi neki bloger bio relevantan za prenošenje nekih informacija?

B: Broj posetilaca na blogu nije toliko važna stavka iako se mnoge agencije i kompanije koje angažuju blogere uglavnom na to osvrću. Mi smo zemlja masovnosti, a ne kvaliteta. Važan je i kredibilitet blogera, koliko mu čitaoci veruju. Najbitnije je ko je određeni tekst pročitao, a ne koliko ga je ljudi pročitalo.

JV: Kako neka kompanija utvrdi koliko je neki bloger relevantan da piše o njenim proizvodima i uslugama?

B: Teško je na to odgovoriti. Kompanije se uglavnom obraćaju agencijama, a agencije u većini slučajeva imaju svoje blogere koje angažuju za pisanje na sve teme.

JV: Šta podrazumevaš pod izrazom „svoje blogere“?

B: To su blogeri sa kojima sarađuju, koje poznaju i koje će najčešće angažovati. Često se dešava da blogere biraju samo na osnovu poznanstva i dobrih odnosa, a da su to blogeri koji nemaju ni čitanost ni kredibilitet.

Građani-novinari

JV: Misliš li da se blogerima daje previše ili premalo pažnje u javnosti?

B: Blogeri spadaju u tzv. „građane-novinare“. Oni su glas naroda i mislim da se u Srbiji blogerima ne posvećuje dovoljno pažnje niti se uzimaju za ozbiljno, dok je na Zapadu sasvim drugačije. Ako se radi o nekoj društveno važnoj temi ili nekom događaju, kažu da se nije ni dogodio ako najuticajniji blogeri nisu o tome pisali. Kod nas se na blogere gleda kao na zaludne ljude koji nemaju šta drugo da rade.

JV: Da li Srbija ima više zaludnih ili uticajnih blogera?

B: Ne bih rekao da postoji zaludan bloger jer većina ljudi vrlo ozbiljno piše na teme koje ih interesuju. Druga stvar je da li su te teme ljudima interesantne. Što se uticajnosti tiče, naravno da Srbija ima uticajne blogere ali je njihov uticaj još uvek samo online i na društvenim mrežama. Ljudi koji ne koriste aktivno Internet, niti su previse prisutni na društvenim mrežama ne znaju ni šta je to bloger u veku tehnologija.

JV: Da li misliš da je reč „uticajan“ kod nas precenjena?

B: Nije precenjena već izvitoperena kao i većina stvari u Srbiji. Ljudi ne shvataju da postoji mnogo sfera i da u svakoj od njih neko može da ima uticaj.

JV: Da li se blogeri razlikuju od novinara?

B: Naravno. Bloger je sam sebi urednik, ne piše zato što mora i na već zadate teme, već piše kada je potaknut, nema ograničenja u jeziku i stilu niti se plaši da će mu urednik odbiti tekst. Blogeri pišu upravo ono što misle, bez obzira da li se to nekome dopada. Mislim da se blogeri baš zbog toga svesno izbegavaju jer ne padaju pod viši uticaj i lako potkupljivanje.

Zarada od bloga

JV: Kako zaraditi od blogovanja, a da vas ne optuže da ste potkupljeni?

B: Nema ničeg lošeg u tome da neko angažuje blogera da napiše naručeni tekst, nema čak ništa lose ni u tome da bloger istakne dobre strane nečega, sve dok ne odstupa od svog stila i tema o kojima piše. Veoma je važno da bloger istakne da je angažovan kako ne bi izgubio svoj kredibilitet i bio optužen za potkupljivanje. Bloger svoj kredibilitet gradi godinama, a može ga dovesti u pitanje zbog samo jednog teksta.

JV: Da li je blogovanje ljubav ili posao?

B: Ja bih rekao da je ljubav, ali vremenom može da preraste u posao.

JV: Koji blog je po tebi zaslužio da uđe u PC Press top 50 ove godine?

B: Iskren da budem, ne znam. Neophodan nam je neko nov kao bi osvežio blogosferu.

Identitet Blogera neće biti otktiven kako ti, čitaoče, ne bi rasuđivao o Blogeru kao ličnosti, već se fokusirao na probleme i razmišljanja današnjih blogera. Hvala blogeru!

SLEDEĆI TEKST U PC #229
preview
Dobar zvuk iz Logitech-a
Bojan Stanojević


Acibadem porodilište

Heliant

CEO Summit 2024


YuNet

PC Press Studio

Čitaj PC Press

Excel kuhinjica

.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter