Microsoft Office više nije samo poslovni alat - to je sveobuhvatna platforma za saradnju pojedinaca i timova, koji obezbeđuje efikasan rad i razmenu podataka. To jest, ako ga koristite na pravi način...
Microsoft Office predstavlja vodeću platformu za poslovanje i koristi se u milionima kuća i kompanija širom sveta. Lansiranjem verzije 2016, Microsoft se ponadao da je stvorio proizvod koji će biti predvodnik, ili je možda bolji izraz rodonačelnik, nove ere u kolaboraciji, i to kako u kućnim, tako i u poslovnim uslovima. Više ga ne možemo zvati poslovnim alatom - danas je to sveobuhvatna platforma za saradnju između pojedinaca i grupa (timova) koji obezbeđuje efikasan rad i razmenu podataka. Aktuelna verzija donela je i neke nove alate za tu namenu, i upravo na te alate treba obratiti posebnu pažnju.
Komunikacija u centru pažnje
Ako je donedavno glavnom aplikacijom u ovom paketu smatran Word, danas je to bez sumnje Outlook. Bez komunikacije koja prolazi kroz njega praktično je nemoguće obaviti bilo kakav posao. A u gomili e-mail-ova često je veoma teško snaći se. Zato nova verzija ove aplikacije dolazi sa znatno poboljšanim sistemom pretrage, koji zahvaljujući automatskom filtriranju poruka pomaže da Inbox uvek bude pregledan.
Možda ne preterano atraktivna, ali veoma često korišćena stavka u Outlook-u jesu prilozi uz poruke. U verziji 2016, prilozi iz najnovijih poruka smeštaju se u Outlook ribbon, čime se drastično olakšava njihovo dalje slanje. Ako su fajlovi smešteni u oblaku, a pre svega u OneDrive storage-u, dozvoljeno je njihovo direktno deljenje umesto da se kopije šalju putem e-mail-a. Time je izbegnuto bespotrebno trošenje Internet resursa. Svako ko otvori fajl s linka u poruci može da bude siguran kako radi s najnovijom, aktuelnom verzijom dokumenta, čak i ako su na njemu pravljene izmene nakon slanja e-mail-a.
Office 365 grupe sada su postavljene u prvi plan, kroz Outlook 2016 ribbon, lokacije sa deljenim fajlovima, grupne kalendare, grupnu OneNote beležnicu... Ranije je ovim grupama bilo moguće pristupiti samo kroz Office 365 online, a ovaj nov način daleko je pogodniji jer potpuno integriše Microsoft-ov sistem komunikacije, dokumenata i e-mail-ova.
Poslovni Skype
Skype for Busines u Office 2016 paketu predstavlja zamenu za Lync i takođe se fokusira na kolaboraciju i zajednički rad. Po izgledu je sličan običnom Skype-u, ali se više oslanja na interfejs s kontaktima kakav je bio u Lync-u, nego na Skype kontakte.
Veliko unapređenje u odnosu na klasičan Skype jeste pristup korporativnim sadržajima i kontaktima, ali i mogućnost razmene poruka i poziva (audio i video). Pomenimo i mogućnost deljenja ekrana s kontaktima iz Skype for Business edicije, čak i kad oni u tom trenutku koriste klasičan Skype klijent.
Kaži mi, kaži...
Tell Me je opcija koja se pojavljuje u svakoj aplikaciji Office 2016 paketa. Kada se klikne na nju, otvoriće se naizgled obično polje za pretragu. Uz jednu razliku: možete daepostaviti pitanje na običnom engleskom jeziku i dobićete stavke koje daju precizan odgovor na njega.
Tehnologija koja stoji iza ovoga već neko vreme je dostupna u online verziji Office-a, ali Microsoft je sada prvi put odlučio da je "spusti" u klasično Office izdanje. Interesantno je da se među odgovorima neće prikazati samo Microsoft-ovi izvori već i Wiki objašnjenja, definicije, kao i rezultati pretrage u Bing-u.
Za opsežan opis mogućnosti novog Excel-a za napredne proračune i analize, s posebnim osvrtom na rad u grupi, pogledajte PC #231.