Prema proceni kompanije Cisco, do 2019. godine video-snimci činiće 80 odsto ukupnog Internet saobraćaja, a nekom zamišljenom korisniku biće potrebno oko pet miliona godina kako bi pogledao sav video-sadržaj koji se postavi online svakog meseca. Super, pošto ćemo svi živeti večno...
Video je ‘must have’
Ljudi danas žive s mobilnim telefonima, jedu s njima, idu u toalet s njima, kupaju se, letuju s njim… deluje kao savršena veza. Generacije kupaca koje čine najveći broj ciljnih grupa jesu oni koje je Internet dočekao u pubertetu i njihova pažnja, prema proceni Google-a, ne traje duže od 12 sekundi. Izazov je privući njihovu pažnju dok žive svoje živote s telefonima. Pred takvim zadatkom našle su se mnoge društvene mreže te su zato počele da prilagođavaju sadržaje i čine ih zanimljivijim svojim korisnicima.
Video-sadržaj postao je potpuni trend na Facebook-u, pa ako vaša kompanija ili brend nemaju video kao sastavni deo komunikacije, vaša digitalna strategija smatra se zastarelom. Već je dugo poznato da ova društvena mreža favorizuje video-sadržaje koji ostvaruju najveći reach ukoliko se direktno postave na Facebook-ov server. U aprilu je Facebook objavio i da su mogući interaktivni video-sadržaji, što poboljšava čitavo korisničko iskustvo i daje ovom formatu još jednu prednost.
Instagram je nedavno omogućio i video-snimke od 60 sekundi (umesto 15), shvativši da konkurencija postaje sve žešća. Ipak, 60 sekundi treba uzeti s rezervom, kao i četiri sata na YouTube-u, jer je teško toliko dugo zadržati pažnju korisnika, ukoliko mu sadržaj nije baš od nekakve životne važnosti.
Kolikom se brzinom format sadržaja menja možete se uveriti na Snapchat-u. Mnogi svetski poznati časopisi, magazini i brendovi svoje sadržaje nude u popularnim video-gif-tekst formatima. Ako ste 2001. godine gledali film „Hari Poter i kamen mudrosti“, sećate se da čarobnjaci čitaju novine u kojima se nešto stalno pokreće i događa. Jeste li pomislili da je to možda realna budućnost, čak i bez magije? Sada stižemo u to vremen, mada umesto papira u rukama držimo stotinak grama plastike, metala i aluminijuma.
Od reklame do personalizacije
Iako mnogi i dalje percipiraju video kao predstavljanje brenda ili proizvoda na nekom od društvenih medija, on je danas mnogo više od toga. Video će povesti vaše kupce kroz čitav proces korisničkog iskustva, edukovati ih, pružiti im dodatan sadržaj, pretvoriti slučajne posetioce u kupce, predstavljajući ono što im je zaista potrebno. Video-snimci više nisu jednosmeran kanal komunikacije, već se okreću potrebama gledalaca. Zahvaljujući interaktivnosti, danas se više nego ikad može uspešno računati svaki video-pregled. Video priča uvodi korisnike u nešto stvarno i skoro opipljivo sa čime mogu da se poistovete.
Kada je reč o digitalnim strategijama, tu ne postoji konstanta – sve se tolikom brzinom menja da i one moraju da se menjaju onako kako trendovi nalažu. Ukoliko ne pratite trendove, niste konkurentni. Ekspanzija popularnosti sadržaja, dostupnosti i, naročito, mobilnosti Interneta zahteva od vas još jedno veliko i važno prilagođavanje. Ljudi više ne žele prosek – da bi želeli da dođu kod vas, treba da zaslužite njihovo interesovanje. Nekoliko zanimljivih sekundi filma biće dobar početak nove ere u borbi za pažnju svakog pojedinca.
|