Ponekad mali projekat entuzijasta koji imaju veliku energiju i sjajnu ideju preraste u mainstream projekat podržan od najmoćnijih kompanija. Upravo je takva priča o igrici Klaus, a jedan od autora je Subotičanin Aleksandar Ćuk
Po završetku studija političkih nauka na Univerzitetu George Washington, Aleksandar Ćuk se odvažio da ispuni dečački san – preselio se u Los Anđeles i posvetio studijama režije. Ali, kako život piše svoj scenario u kojem smo mi obično samo akteri, umesto da se njegovo ime pojavi na velikom platnu u bioskopu, sada ga gledaju mnogi korisnici Sony Playstation-a. Ne bez razloga, jer je ovaj mladi Subotičanin na radu u Americi jedan od tvoraca popularne igrice Klaus.
Aleksandar Ćuk je, pored svoje kreativne uloge koautora narativnog dela video-igre Klaus, bio zadužen i za razvoj njene promotivne kampanje. Inicijalno, Klaus je bio manja igra namenjena tržištu mobilnih uredjaja, ali je nakon prezentacije na prvom Playstation Experience događaju u Las Vegasu postao zvanično projekat kompanije Sony namenjen konzolama, čime se pridružio elitnoj listi nezavisnih igara koje se lansiraju pod pokroviteljstvom i sa licencom ove poznate kompanije. Uz ovakav podsticaj i dodatne investicije kanadske kompanije Execution Labs, rad na Klaus-u dobija nov zamah i postaje veoma ambiciozan projekt.
Ko je Klaus?
Ova video-igra zapravo je moderna priča o običnom čoveku u potrazi za sopstvenim identitetom. Klaus prati priču kancelarijskog službenika koji se budi u podzemnom hodniku ispod nepoznate zgrade bez sećanja o sebi i svom ranijem životu, ali i bez tragova koji bi ga mogli navesti da otkrije svoj identitet osim reči Klaus koja je tetovirana na njegovoj ruci. U potrazi za istinom i izlazom iz situacije u kojoj se našao, Klaus krene na dugačak put, na kojem otkriva da je on klon, samo još jedan broj u nizu kojima obiluje savremeni korporativni svet, gde se sreće s veoma kompleksnim preprekama i egzistencijalnim problemima. U tome mu pomaže drugi zatočenik K1, ali i sam igrač/gejmer s kojim Klaus vodi intenzivan dijalog.
Klaus, naime, priča svoju priču kroz poruke koje se pojavljuju na ekranu iznoseći misli i strahove kako bi se igrač upoznao s njegovim karakterom, razumeo probleme s kojima se suočava glavni junak i odlučio kako da ga vodi kroz lavirinte njegovog zatočeništva. Drugim rečima, protagonista se direktno obraća igraču, tražeći pomoć ili komentarišući dešavanja u svetu u kojem on mora da opstane. To stvara neobičnu vezu između glavnog karaktera i igrača koji ga kontroliše i postepeno se identifikuje sa njim ili situacijom, što po dosadašnjima iskustvima i reakcijama, doprinosi atraktivnosti video-igre.
Klaus je napravljen na nekoliko jezika i za različita tržišta, a u 2016. godini našao se među prvih 75 u Americi, u konkurenciji nekoliko hiljada video-igara koje se svake godine lansiraju na tom tržištu.
Nastavak priče sledi
Video-igra je i pre objavljivanja dobila odlične ocene i recenzije, koje su nastavile da se nižu i kasnije tokom rada na finalnoj verziji i njenom objavljivanju. Zanimljiv je podatak da su u procesu testiranja i razvoja Klaus-a na neki način učestvovali i korisnici video-igara preko socijalnih mreža, dajući svoje komentare, mišljenja i sugestije na demo-verziju i na taj način doprineli njenom unapređenju. Nakon objavljivanja krajem januara ove godine, organizovano je nekoliko takmičenja u igranju ove video-igre, kao i diskusije, odnosno razmene iskustva preko najveće svetske socijalne platforme za gejmere Twitch, što je dodatno doprinelo promociji ove video-igre. Tokom ovog perioda, Aleksandar je bio odgovoran za produkciju i režiju nekoliko profesionalno urađenih trejlera, što uključuje i filmsku adaptaciju video-igre, u kojoj glavni junak priče dobija i svoj filmski lik.
Trenutno se razvijaju druge verzije Klaus-a, pre svega za druge konzole (Xbox, Nintendo Wii U), ali i sledeći veliki projekat. U tom smislu, Aleksandar planira da otvori još jedan studio u Beogradu da bi u ovaj novi poduhvat uključio i veliki potencijal programera i umetnika iz Srbije. Ideja je da se studio u Beogradu profiliše i preraste u značajnog evropskog izdavača i distributera video-igara, poput kompanije CD Projekt Red u Poljskoj.