GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #239 > PC.Edu
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
Minecraft u nastavi
Aleksandar Stojković
Virtualni svet od kockastih blokova, u kom uživaju igrači svetski popularne video igrice Minecraft, obogaćen je Niškom Tvrđavom i Teslinim Tornjem. Tvorci ovih zdanja su osnovci niške škole "Sreten Mladenović Mika" kojima su video-radovi doneli priznanja na međunarodnom takmičenju i nacionalnom konkursu
- PC #239 (Januar 2017)
- U prodaji po ceni od 200 din

broj

Minecraft u nastavi

U igrici koja je od nastanka 2009. godine postala jedna od najpopularnijih na svetu, čitav svet čine blokovi koje igrač pomera i slaže kako želi. Igri kraja nema, a njen fokus je na istraživanju i pravljenju objekata, tako da se igra svaki put učitava sa drugačijim okruženjem.

Sve je počelo pojavljivanjem na NIMATU 3 – Festivalu matematike, maja ove godine u Regionalnom centru za stručno usavršavanje u Nišu. Za predstavljanje na ovoj zanimljivoj smotri učenici Luka Veličković, Milutin Kocić, Nikola Stamenković i Uroš Marković i njihov mentor nastavnik tehničkog i informatičkog obrazovanja su odabrali minecraft i matematičke pitalice – MATHCRAFT. Izazvali su interesovanje posetilaca i ljubitelja igrica na maštovit i njima svojstven način.

U okviru predmeta

image

Sledeći zadatak bila je izrada istorijskog spomenika u Minecraft-u i učešće na međunarodnom takmičenju edukativnog filma KREF. Veština gradnje i poznavanje školskih predmeta: tehničkog i informatičkog obrazovanja, matematike, istorije i geografije, mnogo sati truda i maštovitost su dali video „Niška Tvrđava u Minecraft-u“. Đaci su u igri u kojoj se svet gradi od blokova hteli da naprave objekat karakterističan za Niš i setili su se Tvrđave. Ali ona ne izgleda autentično, u svojoj unatrašnjosti ima Bali-Begovu džamiju, sahat-kulu, hamam – tursko kupatilo, barutane, konjušnice… Otvorile su se Beogradska i Vidin kapija. Da bi ovaj rad povezali sa još nekim nastavnim predmetima, na prolazima kroz Tvrđavu pojavljuju se pitalice, a tačan odgovor omogućava prolaz u drugu prostoriju. Usledila je nagrada na KREFU na Kopaoniku septembra ove godine i osvajanje „prosvetnog oskara“ u kategoriji najbolji Minecraft video na Balkanu. Četvorica učenika sedmog razreda niške OŠ „Sreten Mladenović Mika“ u svetski poznatoj igrici Minecraft napravili su edukativni Teslin toranj i zahvaljujući toj ideji ušli među 10 najboljih škola iz cele Srbije na nacionalnom konkursu „Budi kao Tesla“. Ovo nacionalno takmičenje inspirisano je životom i dostignućima Nikole Tesle, a do 16. juna je na konkurs pristiglo preko stotinu radova iz 42 škole. Među deset najboljih su se, zajedno sa vršnjacima iz Zaječara, Požege, Kraljeva, Beograda, Kikinde, Kragujevca i Banatskog Karađorđeva, našli i učenici ove niške škole, a Nišlije su se odlučile za video-igricu.

Dve nedelje su sedmaci Luka, Milutin, Uroš i Nikola, pod mentorstvom nastavnika tehničkog i informatičkog obrazovanja Aleksandra Stojkovića, „gradili“ Teslin toranj na poljima Minecraft-a. Unutar tornja postavljene su table s pitanjima o Teslinom životu i radu, a svakim tačnim odgovorom na pitanja u ovom svojevrsnom kvizu, igrač prikuplja poene i prelazi nivoe.

Video-igra kao spoj edukacije i zabave

Neki su snimali filmove, radili pozorišne predstave, eksperimente, a ovi učenici su na originalan način uz popularni Minecraft stvorili svoj toranj. Manje od dve nedelje im je bilo potrebno da naprave toranj. Bilo im je veoma zanimljivo i jako su se posvetili tome pored svih obaveza koje su imali pred kraj školske godine. Pobedničke škole bile su svečano proglašene 10. jula na Kalemegdanu, na centralnoj manifestaciji povodom proslave 160 godina od rođenja Nikole Tesle. Ideja, originalnost i timski rad se isplatio u vidu druge nagrade – 58“ Samsung Smart TV koji je svoje mesto našao u holu škole. U drugim zemljama postoji trend da se igrice upotrebljavaju u nastavi, jer je to odličan način da se deci približi nauka kroz tehnologiju koju svakodnevno koriste. U drugim zemljama postoji trend da se igrice upotrebljavaju u nastavi, jer je to odličan način da se deci približi nauka kroz tehnologiju koju svakodnevno koriste.

Aleksandar Stojković je diplomirani inženjer Elektronike, ima 21 godinu radnog iskustva i trenutno je nastavnik TIO u OŠ „Sreten Mladenović Mika“ u Nišu. Član je Pedagoškog društva informatičara Srbije, Društva pedagoga tehničke kulture Srbije, aktivni učesnik eTwinning mreže Evrope i jedan od 22 MIEE Srbije (Microsoft Innovative Education Experts).

Tekst je realizovan u saradnji s British Council-om



Acibadem porodilište

Heliant

CEO Summit 2024


YuNet

PC Press Studio

Čitaj PC Press

Excel kuhinjica

.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter