Preko 65% građana Srbije redovno koristi internet. Njihove navike su sve više usmerene ka pretraživanju lokalnih sajtova da bi saznali više o uslugama i proizvodima koje su im interesantne ili potrebne. Zato je sve bitnije imati sajt koji je dobro pozicioniran u rezultatima pretrage. To dobro zna sve više domaćih kompanija, koje praktikuje SEO (Search Engine Optimization) tehnike manje ili više uspešno. Među njima je i Addiko banka, koja je u proleće prošle godine imala i jedan dodatni izazov. Naime, tada je u toku bio projekat promene naziva banke (koja je pod novim imenom počela da radi od jula 2016. godine), što je obuhvatalo i kreiranje potpuno novog sajta, s novim nazivom i novim domenom.
Pouzdan partner
„Projekat izrade novog sajta smo započeli u martu prošle godine sa tadašnjim vendorom, koji je i ranije radio na sajtovima banke“, navodi Jelena Radosavljević iz marketinga Addiko banke. Osnovni problem s kojim su se suočili je da se ranije o SEO aktivnostima nije vodilo računa, pa je bilo neophodno uneti niz promena u samu platformu na kojoj je sajt tada bio zasnovan kako bi se moglo aktivno baviti njegovom on-site optimizacijom, a potom je bilo potrebno i obraditi sadržaj sajta i bitnih tagova na takav način da se ostvare željeni rezultati.
Da bi bili sigurni u to da će platforma na kojoj se bazira novi sajt biti razvijena u skladu sa SEO potrebama, kao i da bi svi sadržaji bili pripremljeni kako treba, u Addiko banci su odlučili da potraže pomoć sa strane. Ona je došla u vidu kompanije New Look Entertainment, koja je u početnoj fazi sprovođenja SEO aktivnosti pomogla banci da novi sajt bude postavljen u skladu sa SEO standardima.
Zajedničkim snagama su definisali probleme koje je stari sajt imao a koji su na novom sajtu morali da budu izbegnuti. Tu spadaju nepostojeći META DESCRIPTION tagovi, nedosledni H1 tagovi, duplirani naslovi (korišćeni TITLE tag) stranica i slično, pa sve do sadržaja koji nije ranije bio pripreman u skladu sa SEO potrebama.
Novi pristup sadržajima
O tehničkoj postavki za SEO funkcionalnosti se u skorije vreme vodi računa prilikom razvoja sajtova, ali se to retko oslika i na sadržaje koje vlasnici sajtova pripremaju, naročito na duže staze. U Addiko banci su od starta pristupili temeljno celom projektu, pa su kod pripreme sadržaja u SEO aktivnosti uključili i korporativne komunikacije kako bi što je više moguće osigurali da svi online sadržaji, bez obzira da li se plasiraju na sajtu banke ili se šalju medijima, budu u skladu sa SEO potrebama.
Pritom se vodilo računa o dužini sadržaja, o njegovoj smislenosti, o gustini upotrebe ključnih reči i fraza… Sve sa fokusom na to da se u prva tri meseca saradnje uspešno obave sve pripremne radnje pred lansiranje novog sajta, koje je u sledilo u julu 2016. godine.
Posao, naravno, nije bio gotov samim lansiranjem novog sajta, već je tada usledilo sprovođenje naredne faze, tokom koje se radilo na pripremi sadržaja za pretežno medijske sajtove, a sa ciljem da oni sadrže linkove ka sajtu banke.
Brzo do rezultata
Uspešno rangiran KREDIT
Jedna od bitnih reči za koje su u Addiko banci želeli da budu dobro pozicionirani jeste pojam „kredit“. Pritom se radi o veoma opštem pojmu koji se ne koristi isključivo u kontekstu bankarskih usluga. Dodatni izazov predstavlja teškoća optimizacije za pojedinačnu reč, nasuprot relativno lakoj optimizaciji dužih i kompleksnijih fraza. Ipak, Addiko banka i New Look Entertainment su se uspešno izborili s tim izazovom i sajt banke pozicionirali na prvu stranu, u prva dva rezultata, za tu ključnu reč.
Na početku saradnje, u banci su pripremili listu od oko 60 fraza za koje žele da se dobro rangiraju u pretragama. To je obuhvatalo fraze detektovane primenom AdWords Keyword Planner alata i srodnih servisa, fraze definisane na osnovu poznavanja navika korisnika bankarskog sektora, kao i one koje se uklapaju u poslovnu strategiju banke.
„Za nas je bio veliki izazov da dobro pozicioniramo sajt Addiko banke za tih šezdesetak fraza, posebno imajući u vidu veliku konkurenciju u bankarskom sektoru,“ ističe Ivan Košutić, vlasnik kompanije New Look Entertainment, i dodaje: „Posvetili smo se temeljno i on-site i off-site aktivnostima, pa rezultati nisu izostali – tokom te faze projekta (druga polovina 2016. godine, prim. aut.) za više od polovine fraza smo došli na prvu stranu pretrage, a za njih 15-20 smo se izborili za jednu od prve tri pozicije!“
Prvi vredni rezultati, oličeni u zauzimanju prvih pozicija Google pretrage, ostvareni su u roku od tri meseca nakon lansiranja novog sajta, što je izuzetno dobar rezultat. A radi očuvanja ostvarenog, SEO aktivnosti se redovno sprovode i tokom ove godine, uz smanjen broj fraza kako bi se raspoloživi resursi optimalno upotrebili.
Naredni izazovi
Da je korporativni sajt živ organizam, govori i to da su u Addiko banci ove godine u potpunosti izmenili platformu na kojoj je sajt baziran (umesto Drupal-a koristi se WordPress). Iako na površini posetioci sajta tj. klijenti banke nisu ni primetili promenu, ona otvara nove mogućnosti marketingu banke.
Sada će s tehničke strane biti znatno lakše uvoditi neophodne promene radi poboljšanja optimizacije, a u planu su još neke aktivnosti koje će omogućiti da se sajt Addiko banke bolje rangira u pretrazi, kao i da se mreža mikrosajtova na razbacanim poddomenima okupi na jednom mestu i tako učini dostupnijom posetiocima sajta.