U davna vremena razmatrali smo samo zanimljive Web sajtove, a onda je online prisustvo napredovalo, razvijalo se i postajalo sve raznovrsnije, pa i komplikovanije. U nekom trenutku odlučili smo da u konkurenciju uvrstimo i one koji nemaju svoj sajt, pa ni registrovani domen, već koriste društvene mreže da bi komunicirali sa pratiocima. Od tada iz godine u godinu „doterujemo“ algoritam za nagrađivanje, dajući prednost nekim društvenim mrežama u odnosu na druge. Ovogodišnja korekcija je bila minimalna, pa je Instagram zaslužio još jednog dobitnika nagrade na uštrb Facebook-a koga su mnogi već „penzionisali“, mada njegovi „influenserski“ potencijali ni izdaleka nisu na izmaku.
Prijatno su nas iznenadile mobilne aplikacije kojih je sve više. Što od redovnih i gostujućih članova žirija, što od posetilaca našeg sajta kojima smo uputili poziv za nominacije, sakupilo se mnogo više predloga nego prethodnih godina, pa je i najuži izbor za glasanje obuhvatio dvostruko više aplikacija nego prošlogodišnji ekvivalent. Kombinovano, rasprostranjenost Android-a i eksplozija upotrebe mobilnih telefona učinile su da mobilna aplikacija postane prevashodni način konzumiranja sadržaja. Čini se da je lakše i onima koji sadržaje nude – mobilna aplikacija je po definiciji kompatibilna s mobilnim uređajem na kome se lakše čita i lakše dolazi do željenog teksta. Uz to, kreatori aplikacija imaju daleko veći izbor opcija i raspoloživih alata nego što Web dizajn može da ponudi. U svakom slučaju, čini se da ćemo uskoro (možda za 25. jubilarni Top50) morati aplikacijama da damo „veću težinu“, pa da možda i njih podelimo na kategorije.
Velika gužva znači da ima i više kvalitetnih online nastupa. Tako smo, iz straha da ne propustimo nešto vredno ili inovativno, angažovali i više spoljnih članova žirija. Standardnoj redakcijskoj postavi ove godine su se pridružila čak četiri gostujuća člana žirija koji su strpljivo (na čemu im se posebno zahvaljujemo) učestvovali u svim aktivnostima, od predlaganja kandidata, pregleda više stotina predloga, do konačnog glasanja za one koji su, po njihovom mišljenju, zaslužili da se nađu na listi laureata za 2019. godinu.
U žiriju su bili kolege Uroš Bogdanović CEO KrAn studio, Anđelka Ducić CEO Symbiotica, Mićko Ljubičić CEO Tim Talenata i Bora Miljanović CEO Represent Communications. Prostim guglanjem ćete se i sami uveriti da se radi o ljudima koji i te kako dobro prepoznaju dobar on-line nastup kada ga vide.
Nije lako izabrati najbolje, pogotovo ako je kandidata mnogo, niti odlučiti da li ćete prednost dati kvalitetu teksta, vizuelnim ili tehnološkim inovacijama, te autentičnosti poruke koju nose ili prenose pojedini sajtovi. Posle svega, iskreno verujemo da ni jedna statua nije otišla u pogrešne ruke. Dobitnicima čestitamo i nadamo se da će nastaviti da unapređuju svoje nastupe, obezbeđujući posetiocima i korisnicima još bolji sadržaj, još lepši korisnički doživljaj i efikasnije servise. A oni kojima je nagrada nekako izmakla mogu to da nadoknade u godini koju smo nedavno načeli...
Vesti i mediji
rts.rs
Javni servis je nastavio da unapređuje svoje digitalno prisustvo, pa je tako puno urađeno na njihovom sajtu i pratećim servisima. Bez obzira da li vam je samo potrebno da vidite raspored emisija koje će se emitovati na televiziji, želite da pročitate vesti ili da pogledate neku od emisija na izvanrednom RTS Planeta servisu, do željene usluge ili sadržaja ćete doći brzo i efikasno. Bogatstvo informacija prati i njihova aktuelnost. RTS je danas član Evropske radiodifuzne unije, koja okuplja 74 TV i radio stanice iz 56 evropskih država.
agrotv.net
Malo iznenađenje na našoj listi je očigledno privuklo puno simpatija od strane članova žirija. Reč je o sajtu koji prati dešavanja u poljoprivredi. Na njemu možete pronaći mnoštvo članaka i informacija vezanih za ratarstvo, stočarstvo, voćarstvo, zaštitu bilja, hortikulturu i druge oblasti poljoprivrede. To je dopunjeno dragocenim informacijama poput kalendara događaja, propisima i regulativama, savetima iz oblasti mehanizacije i melioracije, informacijama o gradskim pijacama, tako da ukupno ovaj sajt predstavlja zbilja dragocen izvor informacija.
biznis.telegraf.rs
Biznis portal u okviru telegraf.rs portala svakodnevno isporučuje poslovne vesti sa svih meridijana, sa dodatnim naglaskom na domaća dešavanja. To čini na fantastičan način, a usudili bismo se da ustvrdimo da zapravo ovaj segment predstavlja najbolji deo portala. Obilje pravovremenih, interesantnih i relevantnih informacija čine sajt obaveznim mestom za posetu svakoga koga interesuje poslovanje u zemlji, regionu, pa i šire.
rs.n1info.com
Perspektiva je u životu veoma važna, a veoma drugačiju perspektivu na našu stvarnost u odnosu na svakodnevno serviranu tabloidnu dozu hrane za mozak isporučuje N1 info, portal N1 televizije, za koju će mnogi reći da je opoziciona televizija u Srbiji. Oni će pak reći da samo služe istini. Portal prati svakodnevne događaje iz zemlje i sveta i odlikuje ga profesionalnost kakva odlikuje i druge segmente rada ove medijske kuće, koja je prepoznata kod jednog dela publike i zahvaljujući tome uživa priličnu lojalnost, što se vidi i na glasanjima za TOP50 nagrade.
nin.co.rs
Nedeljnik sa dugom tradicijom, koji danas posluje u sastavu Ringier-a, je ne samo oaza slobodne misli, već i donosilac mnoštva fenomenalnih priča koje su odjeknule širom zemlje i regiona, utičući poprilično na našu stvarnost, naročito političku. Profesionalno vođen tim sa sjajnim i hrabrim novinarima ne prestaje da nas obaveštava o svetu oko nas, ali istovremeno sajt predstavlja svojevrsnu avangardu i pravac koji čeka mnoge medije na području Srbije, težeći da putem pretplate kreira dodatna sredstva za funkcionisanje redakcije, ali i ukaže na važnost činjenice da informacija nije besplatna, a naročito relevantna informacija.
eMarket
planetasport.rs
Planeta Sport je jedan od vodećih multibrend maloprodajnih lanaca sportske obuće, odeće i opreme na teritoriji Srbije. Ima mrežu od preko 80 maloprodajnih objekata širom zemlje, ali glavni kanal prodaje ostaje Internet, a tu je ključna podrška njihov sajt. U ponudi na sajtu se u svakom trenutku može naći preko 5000 artikala razvrstanih u više desetina kategorija. Saleforce Service i Marketing Cloud daju kupcu do sada neviđen komfor, ali i otvaraju potencijal za automatizaciju marketinških kampanja. Posetite sajt i isprobajte čitav sistem.
elakolije.rs
Univerexport je još pre nekoliko godina prebacio svoje supermarkete i na Internet, pa je kupovina preko njihovog sajta postala najlakši način da proizvodi stignu pravo u naš frižider na lak (e lako li je...) način. Roba je podeljena u kategorije a možete je naći i kroz tekstualni pretraživač. Stavite u korpu, potvrdite narudžbinu i sačekate robu; isporuka je besplatna ako vrednost narudžbine prelazi 1500 dinara, pri čemu sami birate približan termin isporuke i plaćate novcem, čekovima ili karticom. Ukratko, eMarket sajt za primer mnogim drugim Web prodavnicama.
gigatron.rs
Kada vam treba neka nova računarska komponenta ili uređaj, sva je prilika da najpre posetite Gigatron sajt. Najlakše je da otkucate približan naziv proizvoda i sačekate da vas veštačka inteligencija uputi na pravo mesto, a ako poredite razne proizvode kako biste se odlučili za najbolju kupovinu, lako je selektovati neku od kategorija. Opis proizvoda dopunjen je fotografijama ali i recenzijama korisnika, a kada budete malo više kliktali videćete da se ponuda širi i na kućne uređaje i raznu drugu tehničku robu. Naša jedina primedba: trebalo bi ubrzati odziv sajta.
kupujemprodajem.com
Iako sam sajt kupujemprodajem.com već duže vreme nije redizajniran pa danas deluje pomalo zastarelo, mesto na ovoj listi obezbedila mu je fascinantna ponuda svega i svačega, i to pod često i neočekivano povoljnim uslovima. Nije tu samo polovna roba, mada i nje ima mnogo – brojne prodavnice opredelile su se za ovaj kanal kontakta sa kupcima, i zato kada u polju za pretraživanje sajta piše „Praktično sve“, zaista tako i misle. Korisnici kupuju s punim poverenjem, jer posle završene transakcije mogu da ocene prodavca, a pozitivna ocena od nekoliko stotina ljudi ima itekakvu težinu...
mlily.rs
Mlily je specijalizovani sajt za prodaju dušeka, jastuka i svega onoga što doprinosi zdravom i dugom snu. Ponuda je bogata i jasno kategorizovana, a svaki od artikala detaljno opisan, sa istaknutim specifikacijama i mogućnošću za lako poređenje s drugim artiklima radi izbora onoga što vam je zaista potrebno. Kada se jednom odlučite, izabraćete dimenzije dušeka, jastuka ili naddušeka i proći kroz jednostavnu i logičnu proceduru naručivanja. Posle toga očekujte lep poklon za laku noć...
Poslovni i društveni servisi
polovniautomobili.com
Najveći regionalni sajt za kupovinu i prodaju svih vrsta dvotočkaša, četvorotočkaša i ostalih vozila iz godine u godinu nezadrživo napreduje. Uobičajema pretraga po tipovima i modelima vozila, cenama i karakteristikama proširena je specijalnim ponudama, u kojima se često nađu veoma interesantna, suštinski nova vozila čija je cena posle boravka u salonu značajno snižena. Sva vozila su detaljno opisana, sa nizom fotografija i drugih napomena, a povremeno se pojavljuju i komentari korisnika. Ukratko, mesto sa koga se polazi kada rešite da kupite automobil, bilo nov ili polovan.
company-academy.rs
Želite da vaša kompanija krene napred? Znanje je najveće bogatstvo, pa kroz obrazovanje i licenciranje zaposlenih možete da stignete do šireg tržišta, većih investicija, uspešnijeg poslovanja i, na kraju krajeva, većeg prihoda. Company-Academy vas vodi tim putem, kroz LMS i CA platformu sa stotinama on-line i video kurseva, ispita i drugih aktivnosti. Sajt je moderan, jednostavan za korišćenje i omogućava da brzo krenete napred – probajte!
donesi.com
Jednostavna ideja i veoma dobri rezultati –
donesi.com je vodeći sajt koji omogućava da na vaš prag stigne hrana iz 800 restorana u 25 gradova. Izaberete šta želite, unesete podatke i čekate brzu isporuku! Sistem funkcioniše kroz sajt ili kroz istoimenu aplikaciju, pa birate varijantu koja vam je trenutno lakša. U dnu ekrana se svakodnevno pojavljuju imena novih restorana, pa ćete samo gledajući ih doći na zanimljive gurmanske ideje. Prijatno!
naklik.rs
Sajt za naručivanje... sajtova. Svako od nas je jednom počinjao sa svojom Internet ponudom, a danas više nema razloga da sve radite sami. Preciznije rečeno, radite sami ali bez potrebe da programirate – samo odlučite šta vam treba, prevučete ga na pravo mesto, testirate, dodate, proširite... Investicija u sajt na klik iznosi samo 19 evra mesečno, bez obzira na broj strana, slika, galerija... Pokušajte, možda se već za godinu ili dve i vaš sajt nađe na PC Press-ovoj top50 listi...
pausal.rs
Preduzatnici i njihovo paušalno oporezivanje bili su IT tema godine, zbog izmena zakona i mnogih polemika o tome kako obezbediti napredak domaće informatičke scene, bez ugrožavanja njenih ogromnih izvoznih potencijala. Sajt pausal.rs je namenjen upravo preduzetnicima koji tragaju za optimalnim modelom poslovanja – tu ćete naći ne samo informacije, nego i kalkulatore prihoda, troškova i poreza, kao i vezu sa kolegama koje možda muče slični problemi. Pausal.rs nije sajt za knjigovođe, nego za vlasnike firmi koji žele da posluju što lakše i
što efikasnije.
Obrazovanje i kultura
istorijskizabavnik.rs
Zanimljiv i raznovrstan sajt istorijskizabavnik.rs nastao je 2013. godine kao Facebook stranica, kojoj se 2018. godine pridružio i Instagram profil. Prošle godine priča se proširila i na sajt koji sve te priče povezuje, pruža im novi život i obezbeđuje barem mrvicu više digitalne dugovečnosti koje društvene mreže nemaju. Otvoren za saradnju, Istorijski zabavnik je uvek u potrazi za novim temama, pa ako imate stare porodične fotografije one danas mogu biti istorijski dokument ovekovečen na Web-u. Rado će prihvatiti i ako znate nešto što Istorijski zabavnik još ne zna. Sve je lepo kulturno i vrlo zabavno, uprkos vidljivom nedostatku skandaloznih clickbait naslova – baš onako kako pobednik i treba da izgleda!
britishcouncil.rs
British Council je međunarodna organizacija za kulturne odnose i obrazovne mogućnosti, a pored toga što su naši dugogodišnji partneri u obrazovanju, veoma cenimo i volimo to što su, pored popularizacije kulture i jezika, vrlo posvećeni tematici digitalnog obrazovanja i primeni novih tehnologija u svim sferama i stepenima obrazovanja. Učiti od onih koji su ispred nas nije sramota, a pravo je blago ako neko s više znanja i iskustva još želi u tome da vam pomogne i da vas ubrza.
digitalna.nb.rs
Digitalna Narodna biblioteka Srbije izgrađena je u skladu sa principima otvorenog pristupa znanju i informacijama, a sva digitalizovana građa predstavlja javno nacionalno dobro. Dakle, ništa ne morate da platite da biste imali pristup zaista bogatoj zbirci, ne samo knjiga, već i starih rukopisa, fotodokumenata, raznovrsne periodike, notne građe i zvučnih zapisa, pa čak i stripova. Prošle godine je, po nekoj čudnoj sudskoj odluci, iz biblioteke morala da bude uklonjena arhiva lista „Politika“ do 1941. godine, što je velika šteta; nadamo se da će se ona ubrzo ponovo pojaviti. Naravno, ima tu još posla... Zbog obilja materijala, nekad je teško pronaći nešto po dostupnim kriterijumima (koje uglavnom ne znate), ali to je već zadatak za sledeću fazu i neku veštačku inteligenciju.
excelk.com
Slavko Vujnović, autor ovog sajta, čvrsto stoji iza uverenja da se znanje umnožava deljenjem i skoro svakodnevno hrani Excel kuhinjicu raznovrsnim i kreativnim receptima. Svačega tu ima – od recepata za „5 minuta“ namenjenih početnicima koji sasvim površno poznaju Excel, do ozbiljnih izveštaja, analiza, automatizacije, pa čak i poslovne inteligencije koja može da bude od koristi i većim kompanijama. Čitajte i probajte, preukusno je, a uopšte ne goji!
kosmodrom.rs
Kosmodrom je žurnal koji populariše nauku i pledira da postane mesto za okupljanje ljubitelja koje vodi kroz portal do fantastičnog sveta nauke i naučnih otkrića. Naučnopopularnim, autorskim tekstovima kvalitetnog jezika, sadržaja uz temeljno proverenih informacija, želi da pridobije čitaoce koje zanima prava, a ne tabloidna nauka. Kosmodrom je pokrenut je 9. novembra 2018. godine, kao svojevrstan omaž Karlu Saganu, jednom od najvećih popularizatora nauke koji su živeli, upravo na njegov rođendan.
Dom i porodica
zelenaucionica.com
Lepo je videti da neko ulaže toliko truda da roditeljima, vaspitačima, nastavnicima pomogne da razumeju i bolje, lepše i lakše usmere decu. To je verovatno najveći izazov i najvažniji zadatak roditelja i učitelja, ali i čitave zajednice. Zelena učionica nudi obilje materijala koji su deo pripreme formalnog obrazovanja i provere znanja, ali i niz priloga koji s različitih strana tretiraju probleme koji decu (i nas) mogu da snađu u procesu odrastanja i formiranja. Sajt je okupio mlade vaspitače, učitelje i roditelje, vođene velikim entuzijazmom i željom da na jednom mestu pomognu deci, roditeljima, učiteljima i svima ostalima koji su uključeni u proces vaspitanja i obrazovanja najmlađih.
crnaovca.rs
CrnaOvca ima samo jednu želju – da s ljudima podeli vrednosti 48 (and counting...) ukusa sladoleda i osećanje čiste radosti i zadovoljstva pri konzumaciji ove predivne poslastice. Ako mislite da je jednostavno – nije. U posao su uključene godine razmišljanja, planiranja i tone pojedenog sladoleda, mahom u Italiji, zemlji porekla ove poslastice. A onda je sve ponuđeno Beograđanima i Novosađanima, da svrate ili poruče. Vrlo moderno, a ako vam se svidi, na sajtu možete i da platite karticom.
lstore.rs
Lego Store Srbija je konačno zaživeo i na našem Web-u, pa se možete informisati o najnovijim kompletima, raspitati se o kockicama koje vam nedostaju ili ste ih izgubili, ali i prijaviti za Monthly Mini Build – svojevrsnu zajedničku zabavu slaganja originalnih figurica ispred Lego prodavnica, nakon koje složenu figuricu nosite kući. Čini se da samo nedostaje malo e-commerce komponenti koje bi omogućile online naručivanje i dostavu. Ali, ne mari... Možda je poziv na stvarno druženje u ovo digitalno vreme još vrednija opcija!
njuz.net
Od kada je nastao, Njuz.net je gotovo redovan gost na našoj listi. Da bi kompletirao klasični clickbait tabloidni izgled, Njuz.net-u nedostaje samo nekoliko iskoči-prozora s reklamama i beskorisnim obaveštenjima, ali to ne umanjuje njegovu popularnost i upornost ljudi da ga prate, ponovo posete i još jednom se nasmeju britkim komentarima i satirama koje često podsećaju na iskrivljena ogledala Luisa Kerola. A možda je to naša stvarnost, duhovita i povremeno montipajtonovska, koja nas štiti od prekomerne zaraze uticajnim medijima.
zlatiborac.rs
Ako više volite slaniše od slatkiša, Zlatiborac stranica nema premca u vašoj bookmark kolekciji. Insajderska informacija je da Zlatiborac sprema potpuno novi sajt, ali i ovaj je dovoljan da redovno svraćamo u obližnju (dobro snabdevenu) prodavnicu, gde nema samo suvomesnatih delikatesa, već i... Uostalom, svratite i uverite se sami. Priloženim slikama iz proizvodnje, filmovima, dobijenim priznanjima, uverenjima o poštovanim standardima, ali i slikama blagorodne prirode i priloženim receptima, upotpunićete svoj doživljaj najukusnijih zalogaja na domaćem Web-u.
Sport i (avan)turizam
nptara.rs
Nacionalni park Tara je jedno od najvećih prirodnih bogatstava naše zemlje. Svako ko je makar jednom bio u prilici da zakorači na njegovo područje je svestan kakvu milost naša zemlja uživa u određenom smislu. Skoro 25 hiljada hektara, od toga oko 80% pod šumom, 290 kilometara planinskih staza, 1156 biljnih vrsta, 58 vrsta sisara i 140 vrsta ptica čekaju na posetioce, a fantastičan sajt će se upravo potruditi da vam dočara sve lepote ovog nacionalnog parka.
decathlon.rs
Decathlon je konačno stigao u Srbiju! Reč je o sjajnom brendu posvećenom svim sportovima, ali iz jednog specifičnog ugla. Decathlon se fokusira na korisnike kojima treba pristupačna oprema za bavljenje sportovima, ne bi li isprobali da li im tako nešto uopšte prija, pa tako možete pronaći šator koji se sklapa i rasklapa za dvadesetak sekundi za svega 3000 dinara, i na taj način, bez pustoši u novčaniku, isprobati kampersku aktivnost. Slično važi i za sve ostale aktivnosti i sportove, pa ne čudi da je dolazak ove kompanije izazvao veliko interesovanje, a njihov sajt na kome se mogu pronaći sve potrebne informacije postao jedan od najzanimljivijih domaćoj publici.
hotsport.rs
Konstatovati da hotspot.rs konstantno raste, kako po obimu vesti i materijala koje pruža korisniku, tako i po broju čitalaca, broju komentara na vesti i sličnim parametrima verovatno nije naročito iznenađenje, jer se verovatno odnosi na sve sportske sajtove. No, ovaj sportski portal nudi nešto drugačiji pristup informisanju sportski nastrojene publike sa ciljem informisanja korisnika o najvažnijim sportskim događajima na brz, sveobuhvatan i prijatan način. Osim informativnih sadržaja, portal obiluje i autorskim tekstovima koji podstiču na debatu o sportskim temama, bilo aktuelnim ili vanvremenskim, te je stoga vrlo verovatno da ćete na njemu pronaći mnoštvo zanimljivih informacija, bez obzira da li samo želite da vikendom ispratite fudbalske lige, pogledate šta su uradili naši sportisti u rasejanju ili spadate u fanatične poklonike profesionalnog sporta.
jeftinoputuj.com
Ko ne voli da jeftino putuje? Fraza „Nerealno jeftina putovanja“ koja stoji nasred sajta/logotipa jasno opisuje čemu je sajt posvećen. Na njemu možete pronaći puno korisnih informacija, vesti, interesantna događanja, savete o jeftinim putovanjima, ali i vrlo konkretne aranžmane, možete pretraživati avionske linije u potrazi za najjeftinom varijantom koja uključuje i aerodrome u okruženju, nalaziti smeštaj, angažovati prevoz, kao i čitati putopise. Sve i okviru iste Web adrese...
topspeed.rs
Automobili su naša slatka strast, da ne kažemo slatki greh! Jedan od časopisa sa najdužom tradicijom na tom polju jeste Top Speed, a Web sajt stalno biva obogaćen novim mogućnostima, opcijama i sadržajima, pa tako sada predstavlja relevantno mesto za sve informacije o automobilskom svetu. Osim automobila i automobilske industrije, u fokusu ovog medija su i prateća industrija, kao i bezbednost u saobraćaju, te auto-moto sport.
Mobilne aplikacije
Maxi Serbia
Umesto šetnje do samoposluge, pokrenite aplikaciju. Pošto prebrodite registraciju i izaberete prihvatljiv password, sve postaje jedostavno: šetate među virtuelnim redovima, razmatrate razne specijalne ponude, stavite robu u korpu i – pravac na kasu. Pomoći će vam slike artikala i detaljni opisi, pa čak i specifikacije onoga što hrana sadrži, ovoga puta krupnim a ne sitnim slovima. Za bržu narednu kupovinu možete napraviti i listu onoga što vam je često potrebno. Ukratko, aplikacija koja savršeno obavlja svoj zadatak i koja je tokom 2019. godine značajno napredovala, zaslužujući titulu pobednika.
25. sat
Aplikacija kompanije Strauss Adriatic vam pomaže da bolje organizujete svoje vreme – kažu da je 24 sata malo za sve što želimo od dana, pa predlažu da prepakujete rutinu i negde zgrabite svoj 25. sat! A sa praktične strane, tu su nagrade: svako Doncafe Moment pakovanje ima kodove koje unosite u aplikaciju i oni se pretvaraju u momente. Tu su i nedeljni izazovi, pokloni i svašta drugo. Ukratko, način da redovnu porciju kafe pretvorite u nešto više... uz pomoć aplikacije.
Addiko Mobile Srbija
Addiko Mobile Srbija omogućava da efikasno i sigurno upravljate novcem koji ste poverili Addiko banci. Uz informacije o novcu na računima, kredite i depozite, kao i stanje na platnim i kreditnim karticama, uključujući i postojeće rezervacije. Račune možete da plaćate preko template-a kako svakoga meseca ne biste unosili iste podatke, a Photo&Pay opcija omogućava korisniku da skenira bilo koji slip i tako ga unese u sistem. Svidele su nam se i sitnice kao što je korišćenje geolokacijskog servisa za pronalaženje obližnje ekspoziture ili bankomata.
CarGo
Servis o kome se protekle godine toliko govorilo u domaćoj javnosti počiva na aplikaciji koja omogućava da efikasno stignete od tačke A do tačke B oslanjajući se na uslugu nekog od CarGo vozača. Čitav servis počiva na aplikaciji i zavisi od njenog kvaliteta, a iskustva su, i pored povremenih problema, veoma dobra. Upotreba je jednostavna, sav posao završite sa nekoliko klikova, od poziva vozila do plaćanja. Videćemo kako će stvari napredovati, kako iz poslovnog tako i iz tehničkog ugla, ali svi potencijali su tu, na zadovoljstvo brojnih korisnika.
Pruži korak
Aplikacija „Pruži korak“ broji vaše korake i preračunava prepešačene metre u dinare. Doduše, te pare ne dobijate vi, već one bivaju donirane NURDOR-u, Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka. Aplikaciju su donacijama podržale velike kompanije, mala i srednja preduzeća iz Srbije – koliko metara vi budete prepešačili, toliko će dinara oni donirati NURDOR-u; kilometar vredi 10 dinara. Pored humanitarnog karaktera, aplikacija ima za cilj da motiviše ljude na pešačenje a samim tim i zdraviji život i na očuvanje životne sredine smanjenjem emitovanja štetnih gasova iz prevoznih sredstava u atmosferu.
Facebook
plazmaofficial
Omiljena kod svih generacija, jedinstvenog i prepoznatljivog ukusa, Plazma predstavlja kultni brend koji je već 50 godina prisutan na našem tržištu. Njihova Facebook stranica okuplja oko 673 hiljada pratilaca, a našu pažnju je privukla mogućnost da se, osim fotografije proizvoda i podataka o njemu, nađu i recepti za pripremu ukusnih slaniša i slatkiša. Stranica je održavana ažurno i agilno, pa Plazma uvek ima neku interesantnu aktivnost kao što je Plazma Food Blogger konkurs i Letnje šeme, koje spajaju i okupljaju sve ljubitelje ovog legendarnog keksa.
beleskesapsihoterapije
Putem citata koje deli na ovoj stranici, Jelena Veljković, inače psihoterapeut u edukaciji, želi da širem auditorijumu približi čari psihoterapije o kojoj se u našem okruženju još uvek malo zna, a koja se pokazuje kao dragoceni i stručni saveznik u svim stanjima psihičke patnje. Stranicu prati oko 113 hiljada onih koji se osećaju slobodno da dele svoja iskustva, mišljenja i utiske. Jelenu, osnivača stranice, posebno raduje i činjenica da na stranici generalno vlada pozitivna, prihvatajuća i podržavajuća atmosfera, kojoj se ona rado pridružuje, ponekad kako sama kaže „previše entuzijastično“. Važno je povezivati se s ljudima!
volim glupe naslove
Na Internetu može da se pronađe pregršt kako dobrih i korisnih, tako i onih manje dobrih stvari, a Facebook grupa „Volim glupe naslove“ se opredelila da u sve to unese i malo humora. Grupa koja broji više od dve hiljade članova, svakim danom raste a kreirana je za deljenje ne baš sjajnih naslova, ali i tekstova pa čak i Twitter objava. Osnovana pre četiri godine, grupa se svakodnevno ažurira novim sadržajem koji izazivaju interakciju među članovima grupe, čiji je moto „Toliki propadnu neuočeni“.
Digital Innovation - Specijalna nagrada YUNET
McDonald’s
Vodeći lanac brze hrane u svetu i jedna od deset najvećih stetskih kompanija, McDonald’s u Srbiji postoji od 1988. godine. U dvadeset sedam restorana širom Srbije svakog dana isporuče desetine hiljade obroka. Sinonim su za brzu i ljubaznu uslugu, koju neprekidno unapređuju. Početkom 2019. godine pokrenuli su aplikaciju za deljenje kupona za popuste, a onda inovatnivnim digitalnim rešenjem zamenili papirne kupone. Popust se ostvaruje prilikom naručivanju hrane na digitalnom kiosku, čime je potpuno digitalizovano naručivanje I preuzimanje hrane u restoranima, a može se koristiti i pri naručivanju na kasi. Za samo godinu dana, aplikaciju je u Srbiji preuzelo više od 100.000 korisnika.
Instagram
enciklopedija
Interesantne činjenice iz rubrike „za one koji žele da znaju više“ većina ne bi potražila na Instagram-u, platformi za deljenje fotografija. Međutim, upravo Instagram profil /enciklopedija razbija predrasude, te je okupio zajednicu od neverovatnih 363 hiljade pratilaca! „Znanje u vašem džepu!“, moto je ove Instagram stranice koja se ažurira svakodnevno novim zanimljivostima, a do sada je objavljeno nešto više od četiri hiljade post-ova. Suvoparne činjenice oplemenjuju se slikovitim vizualima i fotografijama koje prate kratak tekst, čime se postiže pravi efekat. Instagram profil /enciklopedija predstavlja savršeni balans edukativnog i estetski privlačnog, što je opredelilo žiri da pobedničko mesto u ovoj kategoriji dodeli upravo ovom profilu.
buro.serbia
Savršenu meru dnevne doze mode, kulture i umetnosti pronašli smo na Instagram stranici srpske edicije BURO platforme. Online platforma BURO. je lansirana 2011. godine, a danas je prisutna u deset zemalja i na četiri kontinenta. Kao promoter fashion&beauty sadržaja, ova stranica okuplja preko 16 hiljada pratilaca i
poštovalaca visoke, ali i takozvane ulične mode, modnih editorijala, kulture, lifestyle saveta kao i priča iz sveta poznatih. Svojim svežim, inovativnim i
provokativnim nastupom afirmisali su se kao inovator kome se veruje u
premijum lifestyle kategorijama.
digitalna_krofna
Ukoliko ste mislili da na /digitalna_krofna Instagram profilu možete da pronađete fotografije ukusnih šarenih krofni, prevarili ste se. Ovaj profil namenjen je svima koji se interesuju za digitalni marketing i oglašavanja na društvenim mrežama. Zajednica okupljena oko ovog profila trenutno broji nešto više od sedam hiljada članova, a sadržaj i način na koji je taj sadržaj plasiran su na veoma visokom nivou. Profil se istakao zanimljivim vizualima i veoma ažurnim pristupom. Vlasnica profila je digital marketing edukator i konsultant a nedavno je objavila i svoj Instagram priručnik u kom se nalaze svi njeni saveti kako da se biznisi najbolje predstave i iskoriste moć ove platforme.
slatkoteka
Raj za sve ljubitelja slatkiša, a posebno krofni je upravo Instagram profil /slatkoteka. Prva specijalizovana prodavnica krofni, kronata i kapkejksa u Srbiji ima zavidan broj Instagram pratilaca – preko 76 hiljada. To samo pokazuje da se uvek isplati kada se prava stvar nađe na pravom mestu. Na prvi pogled osvaja spoj tradicionalnog recepta naših baka, zanimljivi prelivi, te moderno pakovanje i dekoracija. Kada tome dodate i besprekorno osmišljenu online prisutnost, počevši od logoa, pa sve do načina na koji Slatkoteka krofne izmamljuju lajkove, dobijate kompletan paket vredan TOP50 priznanja za Instagram profil.
LinkedIn
heineken-srbija
HEINEKEN kompanija u Srbiji je neprestano fokusirana na rast svog poslovanja u ekonomskom, održivom i društveno odgovornom smislu, kao i pružanju najbolje moguće usluge svojim potrošačima. To se sve ogleda i na njihovim društvenim mrežama, a najviše na LinkedIn profilu koji okuplja preko sedam hiljada pratilaca. Kompanija zna koliko su u današnje vreme društvene mreže važne, pogotovo mladim naraštajima, pa LinkedIn koriste za aktivno pronalaženje nove radne snage i regrutaciju u svoje redove. Sebe predstavljaju realnim pričama o zaposlenima, kroz dobro osmišljene fotografije i video zapise. Kompanija pametno kombinuje fotografiju, video zapise, opise u postovima kao i haštegove što je rezultiralo da se žiri opredeli da baš HEINEKEN Srbija bude pobednik među LinkedIn profilima.
mona-fashioncompany
Sofisticiran, moderan i kvalitetan – su sinonimi kojima Mona opisuje suštinu svog brenda. Od svog nastanka 1989, pa sve do danas, Mona je imala jedinstvenu viziju da svojim kupcima pruži mogućnost kvalitetnog i modernog odevanja u skladu sa vodećim svetskim trendovima. Na njihovoj LinkedIn stranici mogu da se pronađu sve važne informacije koje kompanija želi da komunicira sa svojim pratiocima, bilo da su u pitanju njihovi proizvodi, akcije ili oglasi za posao i stručne prakse kojim podržava mlade ljude i pruža im priliku da steknu prva radna iskustva. Dugoročno zadovoljstvo kupaca je misija kompanije Mona od prvog dana te ne pravi kompromise kada su kvalitet i dizajn u pitanju.
Twitter
prijaviproblem
Beokom servis stoji iza Twitter naloga @prijaviproblem koji je savršeno uklopio kratke servisne informacije u broj dozvoljenih karaktera na ovoj platformi. Nalog se redovno ažurira svim informacijama važnim za život građana u Beogradu i okolini, a to potvrđuje i više od 66 hiljada tvitova. Takođe, komentari, sugestije i pitanja pratilaca se redovno prate, a odgovori stižu u najkraćem mogućem roku.
Komandant_Dark
Sa Darkom Mitrovićem smo se razgibavali uz popularnu radio emisiju „Mentalno razgibavanje“, a to radimo i dalje uz istoimenu TV emisiju koju uspešno kreira i vodi sa svojim kolegom Markom Stepanovićem. TV voditelj i urednik na novas.tv, kolumnista na portalu Danas Online i stand up komičar, Darko je jednako aktuelan i duhovit, i na svom Twitter nalogu gde ga prati preko 35 hiljada ljudi. Bez dlake na jeziku, Darko jasno iznosi svoje stavove okrenut kritici društva.
YouTube
Andrej Maričić
Kroz objektiv kamere Andrej Maričić istražuje najzabačenije delove planete, stiče nove prijatelje, živi s njima, a zatim sve to deli na YouTube kanalu. Ovaj avanturista i pustolov traga za retkim biljnim i životinjskim vrstama, posećuje predele od kojih zastaje dah, ali i one opasne i manje privlačne zone u koje retko ko zalazi. U stalnoj potrazi za odgovorima, Andrej je okupio preko 13 hiljada pratilaca i ljubitelja pustolovina. Na njegovom YouTube kanalu mogu da se pogledaju brojni TV serijali poput „Život sa prirodom“, „Putevima Indokine“, „Životinjsko carstvo“, ali i najnoviji putopisni serijal „Bez granica sa Andrejem“, pri čemu pojedini video zapisi na kanalu prevazilaze 52 hiljade pregleda.
Ana2Cats
Blog Ana2cats je nastao u novembru 2011. godine sa željom da osnivač, Ana Janković, svoja interesovanja za modu podeli s pratiocima. Kasnije se teme šire na kozmetiku, šminku, porodicu i život, a blog je godinu dana kasnije počeo da prati istoimeni YouTube kanal. Danas Ana2cats kanal broji 143 hiljade registrovanih korisnika, a pojedini klipovi na kanalu beleže 253 hiljade pregleda. Zahvaljujući iskrenom i direktnom obraćanju publici, Ana se izborila za prepoznatljivost i svoj prostor u beauty&lifestyle industriji, a takođe je osvojila i srca žirija i zaslužila TOP 50 priznanje.
Marija i Kristina TJD
Biti mama nije lako, pogotovo u današnjem online svetu. Mlade mame se sve više okreću savetima sa Interneta, a tu potrebu su primetile i poznate TV voditeljke Marija Veljković i Kristina Radenković. Na kanalu „Trudnoća je dar“, koji broji skoro 24 hiljade registrovanih korisnika, Marija i Kristina dele prvenstveno svoju roditeljsku svakodnevicu, iskustva, radosti i brige, ali takođe opisuju i druge segmente svojih života. Kako i same kažu „Biti mama je najveća i najlepša uloga svake od nas. Ali, i pored toga što smo mame, mi smo i poslovne žene, supruge, drugarice...“ Pojedini video zapisi na kanalu dostižu 57 hiljada pregleda.
Mogu ja to sama MJTS
MJTS tim od 2013. godine širi svoju zajednicu sa istoimenog nezavisnog ženskog portala i upušta se u čari video zapisa. Upravo na ovoj platformi, gde broje 186 hiljada korisnika, MJTS tim nastavlja sa misijom da sve zanimljivosti iz oblasti mode, kozmetike, kulinarstva, uradi sam i fitnesa učini jednostavnim i zanimljivim putem originalnih video tutorijala koji će pokazati pre svega ženama da je, ako se uloži trud, sve moguće. Sadržaj se ažurira jednom nedeljno, a pojedini video zapisi beleže 573 hiljade pregleda.
Nagrada publike
Bajko
Japanski animirani filmovi su sve popularniji u Srbiji. Nagradu za najbolji on-line nastup u 2019. godine je, po mišljenju publike, zaslužio YouTube kanal Bajko koji okuplja ljubitelje manga i anime serija. Za ovo prestižno TOP 50 priznanje „borilo“ se deset sajtova, aplikacija i naloga na društvenim mrežama, glasanjem na Facebook stranici PC Press-a. Zajednica okupljena oko kanala Bajko pokazala je najveću posvećenost i svojim brojnim glasovima obezbedila ubedljivu pobedu svom kandidatu.
Specijalne nagrade
Specijalna nagrada RNIDS:
Narodni muzej
Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ koja upravlja registrom naziva nacionalnih internet domena .RS i .срб i brine o tome da oni besprekorno funkcionišu, svoje priznanje za 2019. godinu dodeljuje sajtu „Narodnog muzeja“. Čuvajući multikulturno nasleđe našeg naroda, „Narodni muzej“ na internetu primarno koristi ćirilično pismo zbog čega RNIDS priznanje TOP50 dodeljuje upravo ovoj važnoj kulturnoj ustanovi.
Specijalna nagrada Digital Edu:
Endava
Endava je tehnološki gigant koji zapošljava 6000 ljudi na tri kontinenta, a u Srbiji posluje od 2015. godine sa više od 500 zaposlenih. Prepoznati su kao odličan poslodavac i za sebe kažu da je njihova filozofija vrlo jednostavna jer su fokusirani na uspeh ljudi. Osmilili su sistem za razvoj karijere koji prati napredak i individualne potrebe svakog zaposlenog, a znanje permanentno dele kroz radinoce i obuke. Ne zaboravljaju ni širu zajednicu pa redovno učestvuju a često i iniciraju različite aktivnosti za kvalitetnije obrazovanje IT stručnjaka. Kroz donacije fakultetima aktivno pomažu razvoj obrazovnog sistema u Srbiji.
Specijalna nagrada Digital Link:
Go4Yu
Go4YU je inovativna tehnološka kompanija u vlasništvu Telekoma Srbija, koja pruža usluge televizijske distribuicje i telefonije našim ljudima u inostranstvu. Kroz usluge Go4TV i Go4YU Calling, pod veoma povoljnim uslovima korisnicima u dijaspori obezbeđuju kvalitetno i legalno praćenje velikog broja EX YU televizijskih kanala, te kristalno jasne telefonske razgovore. Korisnici u Americi, Kanadi, Švajcarskoj i zemljama Evropske unije mogu na svim uređajima da prate više od 250 EX YU kanala i razgovaraju telefonom sa svojima u Srbiji po ubedljivo najpovoljnijim cenama na tržištu, uz obračunski interval od jedne sekunde.
Specijalna nagrada Web pionir:
Yunet
Yunet International još od 1994. godine, kao prvi komercijalni Internet servis provajder u našoj zemlji, neprekidno razvija internet servise, stavljajući u prvi plan brigu o korisnicima. Tokom 25 godina uspešnog rada prepoznati su kao pouzdan partner za usluge Interneta, hostinga, multimedije kao i cloud poslovnih rešenja. Posvećen i stručan tim je njihova najveća vrednost. Povodom 25 godina uspešnog rada nagrađeni su specijalnim priznanjem Web Pionir.
|