GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #293 > BIZ&IT
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
BIZIT u službi korisnika
Filip Majkić
Osma konferencija BIZIT održana je u Klubu poslanika 3. i 4. novembra 2021. godine. Tema vodećeg regionalnog stručnog skupa posvećenog poslovnoj primeni IT rešenja bila je "Bitka za korisnike", a u dvodnevnom programu brojnoj publici prisutnoj u sali, kao i online gledaocima, obratilo se više od 50 predavača i učesnika panela
- PC #293 (Decembar 2021)
- U prodaji po ceni od 200 din

broj

BIZIT u službi korisnika

image
Vesna Čarknajev, direktor PC Press-a

BIZIT 2021 otvorila je Vesna Čarknajev, direktor PC Press-a, koja je govorila o vodećim trendovima digitalnog sveta tokom 2021. godine. Osim COVID-19 pandemije, istakla je i velika pomeranja u sferama društvenih mreža, krizu logistike i distribucije sa pratećim rastom cena, političkim promenama i drugim važnim dešavanjima koji bi mogli da označe prekretnicu u svetu savremenih tehnologija.

Na samom početku skup je pozdravila Tatjana Matić, ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, u svojstvu pokrovitelja BIZIT-a. Ona je izrazila zadovoljstvo što BIZIT tradicionalno okuplja najbitnija imena iz sfere tehnologije iz Srbije i regiona. Sa posebnom pažnjom prisutni su propratili najave gospođe Matić da će biti održana aukcija za 5G spektar, čime će biti dat veliki doprinos razvoju savremenih industrija i hvatanju koraka za tehnološkim svetom.

image
prof. Miroljub Labus, osnivač Belox Advisory Services - Ekonomski trendovi u 2022. godini

Uvodno predavanje održao je prof. dr Miroljub Labus, osnivač konsultantske kompanije Belox Advisory Services i veoma dobro poznat potpredsednik vlade koja je ustanovila temelje današnjeg ekonomskog pravca nakon petooktobarskih promena 2000. godine. Tema njegovog predavanja je bila makroekonomska situacija i prilike za poslovanje u narednoj godini, „Ekonomski trendovi u 2022. godini“. Prof. Labus je predstavio tri modela izlaska iz recesije izazvane zdravstvenom krizom, a odgovarao je na pitanja publike uživo i online – što je i inače karakteristika BIZIT-a i odnosilo se na sve predavače i goste.

Nikola Mirčić, Business Trainer and Ice Pilot, Hansen Beck je postavio pitanje kome su sve potrebni korisnici i jesu li i BIZIT učesnici takođe korisnici.

Data centri i njihova bezbednost

image
Slobodan Stanković, Vesimpex - Šta nam se događa

„Šta nam se događa?“, zapitao se u samom naslovu svog predavanja Slobodan Stanković, vlasnik i direktor kompanije Vesimpex. Rešenja koja nude u kompaniji Vesimpex i priča o tome šta se dešavalo njima i njihovim korisnicima tokom 2021. godine su bili osnovna tema izlaganja. A imalo je šta da se kaže, jer se u domenu IT infrastrukture stvari veoma brzo menjaju.

Luka Pap, Data Center Application Engineer kompanije Vertiv je govorio o kritičnoj infrastrukturi i ključnim stvarima o kojima se mora razmišljati kada se gradi i planira neki data centar. Nakon uvodnog dela posvećenog kompaniji Vertiv, koja je tokom 2020. ostvarila prihode od čak 4,4 milijarde dolara, bilo je reči o hardverskoj infrastrukturi, hlađenjima, napajanjima, modularnim data centrima, važnosti planiranja kako bi svi elementi bili usklađeni.

image
Thanassis Tsikogias, Schneider Electric - UPS Innovations: Maximum Protection & Maximum Efficiency

Thanassis Tsikogias, Data Center Solutions Architect, for Greece, Cyprus, Malta u kompaniji Schneider Electric, je govorio o inovacijama u domenu UPS-ova, naglašavajući važnost kontinualnog napajanja električnom energijom, što je apsolutno neophodan uslov da se obezbedi pouzdan rad bilo kakve IT infrastrukture.

Nataša Kovačević, zamenica generalnog direktora kompanije Konvereks, je održala prezentaciju pod nazivom „Bitka za IT korisnike kroz usluge“. Govorila je o hibridnim i konvencionalnim rešenjima besprekidnog napajanja u data centrima. Hibridna rešenja se napajaju sa mreže/ agregata, a na svojim izlazima imaju AC i DC sabirnice, tj. napajaju jednosmerne i naizmenične potrošače.

„Rekonstruisati data centar ili graditi nov?“ bila je tema predavanja koje je održao Miloš Stojković, Data Centre Design and Consulting inženjer iz kompanije ENEL PS. Tema i pitanja koja zahtevaju analizu su kompleksna, te je g. Stojković na studiji slučaja DDC EPS-a u Beogradu pokazao šta je tu sve urađeno i proveo publiku kroz proces koji je izveden na primeru ovog data centra.

image
Ivan Mladenović, CheckPoint - Cyber bezbednost hibridnih data centara

Ivan Mladenović, Channel Manager kompanije Check Point, je govorio na temu “Cyber bezbednost hibridnih data centara“. Publici je objasnio pet generacija izazova, odnosno pet generacija velikih sajber-pretnji, od famoznih virusnih napada devedesetih godina, sve do najnovijih izazova koji podrazumevaju multivektorske napade, što stvara potrebu za adekvatnom zaštitom.

Boško Anđelković, vođa Connectivity/DC tima u kompaniji Logo, je govorio o borbi kompanije za pridobijanje korisnika, kao i nekim lošim navikama i rešenjima u data centrima. Kompanija Logo zapošljava preko 50 inženjera specijalizovanih za instalaciju u oblasti telekomunikacija i energetike, preko 60 tehničara i šefova gradilišta, i njihova rešenja pokrivaju proizvodnju optičkih kablova, objekte infrastrukture, data centre i rezervne izvore napajanja, mrežne, komunikacione i elektroenergetske sisteme, osvetljenja, sisteme za automatizaciju...

Dejan Dokmanović, izvršni direktor regionalne kancelarije kompanije Rittal, je govorio o portfoliju te kompanije, kao i njenim rešenjima, uključujući i kompletnu infrastrukturu za data centre. Njegovo predavanje se posebno fokusiralo na Edge data centre, koji predstavljaju glavni trend u savremenoj eri gde se javlja ogromna potreba za proračunavanjima i obradama podataka „na obodima mreže“.

Nemanja Pejić, Systems Engineer u kompaniji Veeam je održao predavanje na temu “Veeam backup for Modern Workloads“. Ono je bilo fokusirano na backup rešenja za cloud okruženje koja su dostupna: Veeam Backup for AWS v3, Veeam Backup for Microsoft Azure v2 i Veeam Backup for Google Cloud Platform v1

.

Izazovi poslovanja

image
Mirjana Berić, Mastercard - Da li ste sigurni da je to vaš korisnik?

“Da li ste sigurni da je to vaš korisnik?“ naziv je predavanja kojim je Mirjana Berić, direktor poslovnog razvoja kompanije Mastercard za tržišta Srbije i Crne Gore, otvorila popodnevni program BIZIT-a. Ona je govorila o novom Mastercard rešenju NuDetect namenjenom digitalnom bankarstvu. To inovativno rešenje kombinuje aktivne i pasivne biometrijske zaštite kako bi u potpunosti zaštitio korisnika i obezbedilo kvalitetno korisničko iskustvo.

Nebojša Stankić, Southeast Europe Regional Manager kompanije Zebra Systems je u predavanju „MSP pred vratima – Prilagođavanje u hodu“ govorio o tome kako Srbiji nedostaje 30 hiljada IT stručnjaka, kako je produktivnost radnika u Nemačkoj duplo veća od onog u Sloveniji, te o rešenjima u ponudi kompanije Zebra Systems koja mogu pomoći u premošćavanju ovih izazova. Check Point je u ovom segmentu predstavljao Petar Markota, Security inženjer. Njegovo predavanje je nosilo naziv “Cyber pretnje – Kako izbeći ‘Nultog pacijenta’“. Bilo je reči o modernim trendovima u domenu sajberpretnji i kako zaštiti računare od moćnih malvera koji strahovito prete svim poslovnim okruženjima, ali i svim korisnicima generalno.

image
Marija Krstić, ECHO - Uloga korisničke podrške u bici za korisnike

Marija Krstić, direktor operacija u kompaniji ECHO, je govorila na temu „Uloga korisničke podrške u bici za korisnike“. Danas način na koji se prikupljaju informacije, kako se njima upravlja i kako se koriste odlučuje o uspehu, a sve više istraživanja je fokusirano na unapređenje poslovanja na osnovu povratnih informacija od korisnika. Pokazuje se da je čak 86% korisnika spremno da plati više za uslugu ili proizvod ukoliko je korisnička podrška brza i lako dostupna.

Predrag Topić, Business Development Manager iz kompanije Things Solver je pričao o važnosti personalizacije usluga u eri gde 91% korisnika radije kupuje brendove koje prepoznaje, 78% – 95% korisnika želi da kompanije razumeju njihove potrebe, 63% korisnika očekuje personalizaciju kao standard usluga. Da ovo velike kompanije prepoznaju, govori i to da najveći brendovi čak do 30% prihoda investiraju u personalizaciju, dok je taj prosek u globalu svega 0,7%.

image
Bojana Lekić, Bitka za poverenje, u doba nepoverenja

Bojana Lekić, novinar i producent, je održala zapaženo predavanje na temu „Bitka za poverenje, u doba nepoverenja“. Svaki prodavac robe ili ideje zna – sve je u poverenju. U pandemiji COVID-19 koja je napravila tektonski poremećaj u čitavom svetu, baš tog ključnog faktora – poverenja, ima sve manje.

„Privatnost, komercijalizacija, kontrola – bitka za Internet“ su teme kojima se bavio Danko Jevtović, član upravnog odbora ICANN-a. Da li enkripcija štiti korisnike ili kriminalce? Da li „službe“ treba da imaju ključeve od vaših poruka? Koje organizacije se bave upravljanjem Internetom? Internet je postao najvažniji medij današnjice i osnova modernog biznisa. U početku je bila ideja akademska slobode povezivanja, ali su otvaranje ka biznisu devedesetih i društvene mreže dvehiljaditih trajno promenili karakter globalne mreže. Bitka za privatnost i kontrolu divlja širom Interneta.

Miroslav Varga, martech specijalista iz Escape Digital Agency, je držao prezentaciju na temu „Dobio sam bitku za korisnika, a kapitulirao na tržištu“. On je zapitao publiku znamo li našeg korisnika, koga želimo kao korisnika, kako ga pridobiti i koliko nam je važno da se borimo za korisnike? G. Varga je prikazao kako unaprediti nastup koristeći pomoć analitike, Google oglasa i matematike.

image
Nevena Ružić, Fondacija za otvoreno društvo - Privatnost kao vrednost biznisa

Nevena Ružić, Program Coordinator, Fondacija za otvoreno društvo Srbije je održala predavanje „Privatnost kao vrednost biznisa“. Jasno je da je proizvod mnogo više od kvaliteta robe i usluga za primarnu upotrebu ili adekvatnog odnosa sa cenom. Pored ostalih kvaliteta, posebno u vreme aplikacija, algoritama i profilisanja korisnika, privatnost se izdvaja kao kvalitet, dodatna vrednost, ali i odgovornost.

„Volim tehnologiju, ali...“ je naziv predavanja Dejana Cvetkovića, Chief Technology Officer-a iz Microsoft-ovog razvojnog centra u Srbiji. Gospodin Cvetković je proveo 28 godina u Microsoft-u i svoje bogato iskustvo je preneo publici BIZIT-a. Govorio je o vođenju timova, načinima motivisanja radnika i svemu onome što je karakterisalo njegovu bogatu karijeru. Bio je to lep zaključak prvog dana konferencije BIZIT 2021.

Prečice digitalne transformacije

image
Žarko Kecić, RNIDS - Briga za korisnike
Uvodno predavanje drugog dana je održao Žarko Kecić, rukovodilac IKT sektora RNIDS-a koji je

pozdravio okupljene ispred te organizacije i potom govorio na temu pokretanja online biznisa. Najveći broj osoba koji razmišlja o tome spada u starosne grupe od 25 do 34 i 35 do 44 godine. Šta je najbitniji cilj prilikom pokretanja online posla, i kako ga uopšte načiniti uspešnim? Naravno, privući korisnike!

Redovna profesorka Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu dr Zorica Tomić je potom održala predavanje pod nazivom „Srce i glava u komunikaciji“. U svakodnevnom govoru kao i u okviru određenih teorijskih orijentacija, ljudska komunikacija se razume kao prevashodno racionalni proces. Međutim, složenost ljudske komunikacije vidi se upravo u činjenici da osim glave (razum) u komunikaciji učestvuje i srce (emocije, doživljaji, percepcije itd). Korisnik je emocionalno koliko i racionalno biće i naša komunikacija sa njim treba da bude koncipirana holistički, polazeći od teze o celovitosti ljudskog bića.

Predrag Stojanović, konsultant kompanije AB Soft, je govorio o novim konceptima za novo vreme. Izneo je rezultate istraživanja u kom je učestvovalo 250 domaćih i internacionalnih kompanija različitih industrija sa sedištem u Srbiji. Samo 5% radi u kancelariji sa punim radnim vremenom, 69% kompanija organizovalo je rad od kuće za zaposlene, dok ostatak kombinuje ove dve mogućnosti.

image
Filip Novak, Salesforce - Kako udovoljiti Njegovom Veličanstvu?

Filip Novak, Territory Manager for Adriatics u kompaniji Salesforce izabrao je temu „CRM više nije nice to have“. Cilj je bio demistifikovati pojam digitalne transformacije: radi se o promeni načina rada, pristupa tržištu i poslovanju, gde se kupac stavlja u središte pažnje bez obzira na veličinu, poslovni model (B2B / B2C), vertikalu i segment. Svaki novi kupac i korisnik je značajniji nego ikada – 84% korisnika kaže da je veoma važno tretirati ih kao osobe, a ne kao broj, dok svega 34% kompanija tretira korisnike kao jedinstvene individue, prema internim istraživanjima kompanije Salesforce.

Milan Radulović, suosnivač i CTO kompanije Kameleon Solutions je potom stupio na binu i predstavio svoju kompaniju kao firmu koja je isključivo orijentisana ka Salesforce rešenjima. Predavanje na temu „Korisnik u fokusu – Kako doći do toga?“ je bilo posvećeno izazovima na tržištu i odgovorima koje može da pruži adekvatno koncipirano CRM rešenje.

Kompaniju GoPro je na BIZIT-u 2021 predstavio CEO Petar Miljković. On je pričao o digitalizaciji za sve, konceptu koji se već godinama javlja tu oko nas. Digitalizacija može značiti puno ili malo, u zavisnosti od perspektive, kako na ličnom planu, tako za firme i ljude sa kojima se sarađuje. Gospodin Miljković je „vratio film“ nekih 25 godina u prošlost, kada je po prvi put dobio u ruke ključeve prostorije u kojoj su se nalazili IBM-ovi serveri i prepričao svoje doživljaje iz tog vremena.

image
Mirjana Miovski, Datalab Pantheon - Kako do sudbonosnog „DA“?

Mirjana Miovski, prodajni konsultant Datalab Pantheon, je govorila na temu „Kako do sudbonosnog DA?“, pri čemu se to „DA“ odnosi na relaciju između korisnika i kompanije, dovedenu do te mere da se razvija i održava visok stepen uzajamnog poverenja. Očekivanja stalno rastu, javljaju se međusobni podsticaji... Datalab je, sa svojih 50 hiljada korisnika, snažan autoritet u ovoj oblasti.

Branko Đaković, kreativni direktor Tomato Tomato Communications je održao anti-prezentaciju u tipičnom maniru nabijenim humorom „Kako da rasterate svoje klijente, sve u skladu sa pravilima profesionalizma i kapitalizma.“ Postavljajući suštinska pitanja o naslovima, temama druženja i konferencije, otvorio je bitne teme poput vrste borbe za korisnike – da li je ona osvajačka, da li je odbrambena, da li je borba za opstanak ili jačanje.

Miloš Bošnjak, direktor kompanije IIB, je održao prezentaciju pod nazivom „Istina, od početka i nadalje“, naglašavajući značaj iskrenog i direktnog pristupa od samog starta saradnje sa partnerom ili uspostavljanja odnosa sa korisnikom. Tvrdi da je to osnova uspešnog biznisa, dajući primer UPIS-a, sveobuhvatnog softverskog rešenja, namenjenog za uspostavljanje informacionih sistema u složenim i velikim organizacijama.

Znanje kao kapital

image
Petar Samardžić i Oliver Nikolić, Comtrade System Integration - Microsoft Azure Sentinel - SIEM budućnosti

Petar Samardžić, System Engineer i Oliver Nikolić, Lead System Engineer kompanije Comtrade System Integration su govorili o Microsoft Azure Sentinel platformi. CSI je dugoročni partner kompanije Microsoft i nudi brojna rešenja bazirana na njihovim tehnologijama, oslonjena na cloud i veštačku inteligenciju. Sentinel ne samo da objedinjuje i prikuplja podatke upotrebom mašinskog učenja, već omogućava i jednostavnu analizu i uvid kroz vizuelne prikaze na dashboard-u.

1C kompaniju je na BIZIT-u zastupao Alexey Novikov, Director of International Business Development, prezentacijom “Happy to be a developer“. On je predstavio kompaniju, koja je jedan od vodećih kreatora ERP rešenja na području nekadašnjeg Sovjetskog Saveza, sa preko milion i po poslovnih i javnih organizacija koje rade na 1C Enterprise softveru, preko 6 miliona korisnika!

image
Nikola Mehandžić, Payoneer - Povezujemo današnji svet bez granica

Nikola Mehandžić, direktor poslovnog razvoja za tržišta Jugoistočne Evrope u kompaniji Payoneer, je govorio o sadašnjosti i budućnosti online plaćanja i razvoja biznisa, sa naglaskom na mala i srednja preduzeća i prodaju roba i usluga po čitavom svetu, odnosno van granica naše zemlje. Payoneer je platforma za prekogranična plaćanja i globalno poslovanje koja podržava rad i rast nekoliko miliona digitalnih biznisa. U 2020. godini je ostvaren promet od čak 44 milijarde dolara, što ilustruje globalni značaj koji ova kompanija ima. Pandemija je dramatično promenila poslovne okvire i svakodnevno funkcionisanje i komunikaciju unutar firmi, ali i van njih. Upravo zbog toga je idealno vreme za Senter, čiji je COO Saša Pavić predstavio Yealink audio i video rešenja koja su neophodna za uspešan video sastanak. Komunikacija na daljinu je postala deo realnosti i vrlo je verovatno da se njen nivo neće smanjivati čak ni ukoliko pandemija uskoro prestane.

Prof. Aleksandar Kavčić, osnivač Fondacije „Alek Kavčić“, je postavio jednostavno pitanje: „Zašto besplatni udžbenici?“ Indirektno se dolazi do pravog pitanja koje leži u pozadini: „Da li je znanje kapital?“ Prema profesoru Kavčiću, znanje je specifičan kapital jer ga gubimo ukoliko ga ne prenesemo sledećoj generaciji. A da li to onda znači da sledećoj generaciji treba naplaćivati prenos znanja?

image
Dmitar Ćulafić i Tamara Velanac, Roaming Networks - Recorded Future – What does the dark web know about your company? Why is it such a big deal?

Bezbednost je veoma bitna u modernoj eri, a Dmitar Ćulafić, Deputy Chief Executive Officer kompanije Roaming Networks se, uz asistenciju Tamare Velanac, bavio najmračnijim stranama modernog povezanog sveta. Njegova prezentacija „What does the dark web know about your company? Why is it such a big deal?“ ukazuje na ogromne rizike kojima su izložene organizacije i finansijske institucije. Istovremeno je predstavljena Recorded Future platforma koja analizira i prati potencijalne rizike koji potiču sa različitih strana, uključujući i dark web, za šta je zaslužna saradnja sa kompanijom Clico.

Prof. dr Dragica Pavlović Babić, profesor na Filozofskom fakultetu, je održala predavanje na temu „Školovanje i rad od kuće – kako se menjaju bazični životni oslonci“. Fokus predavanja je bio na promenama u navikama i u edukacji koje su uslovljene pandemijom i životom u eri korone.

image
Drago Inđić, Oxquant, Oxford (UK) - Preduzetnički kapital od starta do finiša

Doktor Drago Inđić (UK), je u prezentaciji „Preduzetnički kapital od starta do finiša“ ukazao na spoznaje iz trodecenijskog iskustva domaćeg visokotehnološkog preduzetništva i kulturološke zakonitosti koje kroje sudbinu startapa i tržišta rizičnog kapitala.

Uvodnu prezentaciju za panel „Agilna bitka za korisnike i dušu“ je održala Jasmina Nikolić, CEO kompanije Agile Humans. Naglasila je značaj agilne zajednice i veliki napredak koji se beleži u ovoj i prethodnim godinama, kada je fokus na brzini isporuke roba i usluga korisnicima i na novim vidovima komunikacije, dok su optimizacija i maksimalna efikasnost uslovi za moderno poslovanje. Potom je dodeljena nagrada „Agilni lider godine“. Laskavo priznanje je ponela Ana Govedarica, direktor Roche za Srbiju i Crnu Goru.

U prijatnom ambijentu Kluba poslanika, tokom mnogobrojnih pauza, bilo je vremena za druženje i zabavu u neobaveznom formatu. Za obe publike, i uživo i online, bilo je organizovano više zanimljivih nagradnih kvizova uz puno prilika za osvajanje zanimljivih poklona koje su obezbedili partneri konferencije. Uz rad i druženje su se odvijale dobre i korisne priče koje su učinile da vreme provedeno na BIZIT-u bude veoma korisno za sve učesnike.

Paneli

Bezbednost

image
Be­zbe­dnost - Moderator: Dejan Ristanović, PC Press; Učesnici: Dejan Grubić, Veeam; Darko Šehović, Udruženje banaka Srbije; Dunja Majstorović, Siemens Energy

Panel o bezbednosti je vodio Dejan Ristanović, glavni urednik PC Press-a. U diskusiji su učestvovali Dejan Grubić, Territory Manager kompanije Veeam, Darko Šehović, koordinator Odbora za bezbednost i rukovodilac Centra za prevenciju incidenata u IKT sistemima finansijskih institucija (FIN-CSIRT) i Dunja Majstorović, Cybersecurity Professional u kompaniji Siemens Energy.

Godina za nama je pokazala koliko su udari na bezbednost mogući i koliko se štete može naneti sistemima na koje smo svi oslonjeni. Učesnici su se složili da se bezbednost podrazumeva, ali to zahteva dosta rada i posla u pozadini cele mašinerije. To se posebno odnosi na finansijski sektor. Koliko se god trudili, nemoguće je obezbediti 100% sigurnost, tim pre što je sektor bezbednosti tek jedna od linija odbrane od napada kojima su izložene i firme i korisnici.

Napadi evoluiraju vremenom i postaju sve sofisticiraniji. Odgovor na njih je robustan Disaster & Recovery. U Americi su vršene probe napada na elektroenergetske sistem i pokazalo se da oporavak od napada može trajati danima, te je jasno koliko je važna uloga sektora bezbednost Zaključeno je da je poseban problem u klackalici između funkcionalnosti i bezbednosti. Obezbeđivanje balansa je večiti izazov u regularnom funkcionisanju sistema koji postoje u raznim granama industrije.

FIN­TECH i e-com­merce

image
FIN­TECH i e-com­merce - Moderator: Kristijan Lazić; Učesnici: Milan Radulović, Kameleon Solutions; Srđan Zec, Udruženje banaka Srbije; Aleksandar Bogdanović, Mobi banka; Nikola Mehandžić, Payoneer; Predrag Milićević, RNIDS

Domaćin panela posvećenog finansijskim tehnologijama i elektronskoj trgovini je bio Kristijan Lazić, IT ekspert, a učesnici panela su bili: Milan Radulović, suosnivač i CTO kompanije Kameleon Solutions, Srđan Zec, rukovodilac IT sektora u Udruženju Banaka Srbije, Aleksandar Bogdanović, Chief Commercial Officer Mobi Banke, Nikola Mehandžić, direktor poslovnog razvoja za tržišta Jugoistočne Evrope u kompaniji Payoneer, kao i Predrag Milićević, rukovodilac Sektora marketinga i komunikacija fondacije RNIDS.

Učesnici su konstatovali da je novi Zakon o platnim uslugama definisao neke važne stvari i omogućio nove platne servise. Klijenti moraju biti svesni da su sigurnosni problemi uvek mogući i da je uvek prisutan ljudski faktor, čija je priroda da bude nesavršen. Bezbednosni rizici postoje ali se prevazilaze i tehnologija pronalazi nove načine da se izbori sa svim potencijalnim izazovima. Edukacija je veoma važan deo prevencije.

Finansijska rešenja idu svojim tempom, ali taj tempo diktira biznis, odnosno diktiraju sami klijenti. Ljudi su počeli da se digitalno transformišu, a kompanije prate potrošače i njihove navike, uključujući se u bitku za korisnike. Ona će se samo intenzivirati u narednom periodu

.

Agil­na bit­ka za ko­ri­sni­ke i dušu

image
Agil­na bit­ka za ko­ri­sni­ke i dušu - Moderator: Jasmina Nikolić, Agile Humans; Učesnici: Ana Govedarica, Roche za Srbiju i Crnu Goru; prof. Dr Milo Tomašević, dekan ETF; Rajko Maljković, Opportunity banka; Dragan Rakita, Gidrone; Marija Nikolić, Agilni trener; Ojdana Radović, Studio Ojdana

Moderator panela o agilnom poslovanju bila je Jasmina Nikolić, suosnivač i CEO kompanije Agile Humans. Učestovali su Ana Govedarica, direktor Roche za Srbiju i Crnu Goru, prof. dr Milo Tomašević, dekan Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, Natali Delić, Chief Strategy and Digital Officer u Telekomu Srbija, Rajko Maljković, član izvršnog odbora Opportunity banke zadužen za operacije, Dragan Rakita, CEO Gidrone, Marija Nikolić, Scrum Master i agilni trener, te Ojdana Radović iz Studia Ojdana. Konstatovano je da je vrednost za koju se vredi boriti upravo duša, i da je korisnikova duša uz njegove želje i htenja najveća vrednost. O korisnicima se govori kao o apstraktnom pojmu, ali se obrazovni sistem – izuzev dela privatnog obrazovnog sistema – zapravo ne bori za korisnike, te se on ne bi mogao nazvati mnogo agilnim. Sistem je postavljen na premisama iz ere industrijske revolucije.

Obrazujući ga od starta i uz komunikaciju sa njim, korisnik postaje najbolji saradnik svim kompanijama koji ubrzo daje povratnu informaciju. U zavisnosti od industrije, ovaj ciklus je manje ili više primenjiv, ali je ciklus takav da predstavlja dugoročnu dobit. Ne samo da je bitno i neophodno komunicirati, već se treba starati da komunikacija bude plodonosna, da korisnik vidi da se proizvod ili usluga menjaju u skladu sa njegovim potrebama i željama. Takav odnos stvara poverenje.

Članovi agilnog tima moraju imati ekspertizu, a tada dolazi do preispitivanja autoriteta, čime dolazi do automatskog preispitivanja i ponovnog osmišljavanja, što dalje otvara put inovacijama i internim promenama. Svet nije brz, nego je kratak i treba se koncentrisati na 20% bitnog spram 80% nebitnog.

Na samom kraju, publika je bila u prilici da uživa u autentičnim španskim zvucima. Ojdana Radović iz Studija Ojdana je izvela flamenko ples i oduševila publiku, u nečemu što je nazvano „Bitka za dušu“.

Nagradni kviz

image
Dome radni dome - Moderator: Nebojša Prijić; Učesnici: prof. Dr Dragica Pavlović Babić, Filozofski fakultet; Ivan Milošević, advokatska kancelarija JPM; Tijana Koprivica, Delta Holding; Sonja Ćetković, Infostud; Jasna Janković, Unija sindikata prosvetnih radnika

Na svakoj BIZIT konferenciji budu podeljene vredne nagrade. U ovogodišnjim nagradnim kvizovima znanja i brzine podjednako je učestvovala publika u sali i online, a podeljeno je šest poklon vaučera „Planeta sport“, dva monitora (AOC i Philips), četiri mobilna telefona (Motorola, Vivo i dva Redmi uređaja), kao i deset Nestle paketa bogatih raznim ukusnim proizvodima. Nagrade su dobili oni koji su bili brzi, koji su pratili pomno izlaganja i bili hrabri da učestvuju u zadatim izazovima.

Pored ovih nagrada, kompanija Payoneer je pripremila poseban nagradni konkurs za učesnike BIZIT konferencije. Konkurs je trajao prvog dana konferencije i svi učesnici BIZIT-a su imali mogućnost da se registruju preko specijalnog linka i odgovore na jedno jednostavno pitanje. Dobitnik je proglašen drugog dana nakon FINTECH sekcije i E-Commerce panela, a kući je odneo vrednu nagradu – Garmin sportski GPS sat Vivomove 3.

Program plus

image
Na­ša ekipa – Uz Re­dak­ci­ju PC Press-a, ve­li­ke za­slu­ge za us­pe­šnu or­ga­ni­za­ci­ju BI­ZIT-a ima­ju i na­ši te­hnički par­tne­ri i sa­ra­dni­ci. Pre sve­ga fir­ma AVE Me­dia (ave.rs) ko­ja je o­pre­mi­la sce­nu e­kra­ni­ma, sve­tli­ma i os­ta­lim mul­ti­me­di­jal­nim ele­men­ti­ma, or­ga­ni­zo­va­la sni­ma­nje pre­da­va­nja s stri­mo­va­nje sli­ke i zvu­ka pre­ma ko­ri­sni­ci­ma. Po­se­bno se za­hva­lju­je­mo Du­ša­nu Ro­diću, ko­ji je ko­or­di­ni­sao te ak­tiv­nos­ti. Uroš Bog­da­no­vić (urosbogdanovic.rs) je bio vo­di­telj BI­ZIT-a, ali i mno­go vi­še od to­ga – po­ma­gao nam je kod pri­pre­me ak­tiv­nos­ti i obe­zbe­dio da sve teče kao po­dma­za­no, u skla­du sa sa­tni­com, a nje­go­vi du­ho­vi­ti ko­men­ta­ri će os­ta­ti u traj­nom sećanju svim uče­sni­ci­ma kon­fe­ren­ci­je.

Program BIZIT-a je ove godine bio posebno obogaćen sadržajima za online publiku koja je imala prilike da prvog dana konferencije čuje od Jelene Pejković, direktora prodaje sektora za pouzdano napajanje, Schneider Electric razloge zbog kojih je svima potrebno pouzdano napajanje i odgovarajući UPS uređaj.

Filip Koprivica, Account Development Manager, Comtrade System Integration, je drugog dana za online publiku održao prezentaciju pod nazivom „RPA Softverski roboti“ i rekao: „Pričamo o relativno jednostavnoj tehnologiji, softver služi za mimikriju rada na tastaturi“.

U program plus segmentu učestvovala je i dr Zorica Tomić, koja je u intervjuu za online publiku odgovarala na pitanja gledalaca i, govoreći o uticaju pandemije, izjavila: „Sigurno je čitava ova situacija dovela do enormnog poremećaja – mnogi su usamljeniji nego ikada“.

SLEDEĆI TEKST U PC #293
preview
Dome, radni dome
Dejan Ristanović


BIZIT plus

DigitalDay

Računari i Galaksija


YuNet

PC Press Studio

Čitaj PC Press

Excel kuhinjica

.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter