Android i HTC svuda. Pitanje koje se već neko vreme postavlja kao krucijalno u svetu pametnih telefona, ali i u svetu informacionih tehnologija uopšte, jeste ono o uticaju Android‑a na razvoj i prodaju ostalih platformi. Čini se da je kompanija Nielsen u svom najnovijem istraživanju američkog tržišta pronašla neke važne odgovore koji se mnogima neće svideti.
Istražujući tržište mobilnih telefona u periodu od novembra do januara ove godine, Nielsen je ustanovio da je trend koji se nazirao prethodnih meseci doveo do konačne prevlasti Andorid platforme nad ostalima. U svetu pametnih telefona, 29% tržišta čine Android telefoni, dok po 27% drže Apple i RIM BlackBarry. Micoroft sa svojim verzijama Windows platforme drži samo 10%, dok Symbian‑u ostaje skromnih 2%.
No, jednako je zanimljivo primetiti i pristnost proizvođača u ovim procentima. Dok je za Apple i RIM jasno, u procentima zastupljenosti Android i Windows platformi HTC igra veoma značajnu ulogu: preko 40% Andorid telefona i preko 70% Windows telefona potpisuje ovaj proizvođač! S obzirom na poplavu HTC modela poslednjih meseci i agresivan napad na Windows Mobile segment, čini se da je plan HTC kompanije da zauzme još veći procenat američkog tržišta. Ako uporedimo brojke, to bi značilo da HTC želi da sadašnjih (skoro) 20% američkog tržišta poveća na nešto što bi bilo blizu Apple iPhone procenta, što više uopšte ne deluje nemoguće. Ukoliko Android postane još popularniji, HTC će da profitira. Ukoliko Windows Phone 7 profitira iz svog truda oko marketinga i paktom sa kompanijom Nokia, HTC će da profitira. Ako Symbian konačno umre, HTC će da profitira.
Jednako interesantno je i sledeće: starosna grupa od 18 do 24 godine najlakše kupuje Android telefone.
Android se isplati
Za razliku od jadnih rezultata od pre samo godinu i neki dan, Andorid platofrma je iznenada počela da donosi ozbiljan profit programerima. Poslednja istraživanja, koja su radile čak i neke softverske kuće koje poseduju proizvode na Andorid, iPhone i BlackBarry telefonima istovremeno, su pokazala da je Andorid Market ne samo profitabilan, nego i da je po zaradi prevazišao ostale platforme.
Nije interesantan samo ovaj skok profitabilnosti, nego i raspored prihoda u zavisnosti od dužine trajanja aplikacije u prodaji. Na Android Market‑u profit lagano raste prvih desetak dana, a potom je, nakon što dostigne maksimum, sledećih desetak stabilan. Zatim sledi lagan i očekivan pad u zaradi. Apple Store nudi nagli skok u profitu prvih desetak dana do svog maksimalnog nivoa, a zatim snažan pad u sledećih nekoliko dana, primetno ispod vrednosti koje nudi Andorid market, da bi zatim nastavio na stabilnom, ali malom nivou. Drugačije rečeno, aplikacija na Andorid Market‑u traži vreme da postane profitabilna, dok na Apple Store‑u nakon prvih profitabilnih dana zarada naglo usporava. Ili da to prevedem na svoj način: Apple korisnici kupuju ono što je In, dok je In, a korisnici Android‑a kupuju ono što je provereno.
IE9, pa šta?
Microsoft je objavio najnoviju verziju svog sveprisutnog Internet Explorer‑a, sa nekoliko važnih poboljšanja. Međutim, uzbuđenja nigde.
Nećemo sada da se pravimo da smo očekivali neki pad interesovanja za vesti, hranu i bližnje svoje, ali IE9 je zaista oborio rekord u manjku interesovanja, pre svega u svetu poslovnih korisnika. Objašnjenje za to je sasvim statističko: preko 67% poslovnih računara i dalje korisiti Windows XP, na kome IE9 ne radi.
Najnovija osobenost IE9, koju Microsoft reklamira na sva zvona, jeste podržavanje hardverske akceleracije. To znači da će ukupan doživljaj korisnika biti podignut na novi nivo, pošto će u kombinaciji IE9 i nove verzije Flash player‑a, na preko 90% PC računara (koji mogu da instaliraju IE9), nivo performansi i mogućnosti koje se stavljaju dizajnerima u ruke biti dramatično povećan. No, 90% od 33% računara koji mogu da instaliraju IE9 je... koliko?
Ukrstimo prve dve priče iz ovog „Metronoma“ i činjenicu da većina korisnika i dalje smatra da je verzija operativnog sistema koju poseduju važnija od verzije Internet Explorer‑a. Ukoliko se složimo da će pametni telefoni predstavljati nesumnjivo težište razvoja u sledećim godinama, a da će interesovanje za novim operativnim sistemima za PC računare nastaviti da pada, pitanje je koliko je realno očekivati da Internet Explorer ikada dostigne nekadašnju slavu. A da je bolji i lepši... jeste.
|