GradientTop
PC
Vodeći IT časopis u Srbiji
PC #212 > Komentari
ARHIVA BROJEVA | O ČASOPISU | POSTANI SARADNIK | PRETRAGA
preview
IT brendovi vrede najviše
Nebojša Prijić
Google je i zvanično najuspešniji brend na svetu, a vodeću poziciju preuzeo je od Apple-a koji, i pored značajnog pada vrednosti, nije otišao dalje od drugog mesta. Treći i četvrti su IBM i Microsoft, takođe IT kompanije. Zašto brendovi informatičkih giganata vrede više od svih ostalih?
- PC #212 (Jul/Avgust 2014)
- U prodaji po ceni od 200 din

broj

IT brendovi vrede najviše

Prema istraživanju kompanije Milward Brown, visoko cenjene na polju istraživanja tržišta i proučavanja brendova, IT kompanije dominiraju svetskom ekonomijom. Ove godine najvredniji brend je, očekivano, Google, koji je oborio „Jabuku“ iz Kupertina s trona nakon tri godine vladavine. Vrednost brenda novog vladara liste u odnosu na prošlu godinu porasla je za neverovatnih 40% pa sada dostiže čitavih 159 milijardi dolara!

Ne samo Internet

image
Top 10 brendova

Google je do titule došao pre svega dominacijom na Internetu, gde ga nijedna kompanija ne ugrožava (Yahoo... šta to beše?). Ipak, svesni da konkurencija uvek diše za vratom, u Google-u su se posvetili dodatnim projektima koji se istražuju u tajnovitom postrojenju koje su „misteriozno“ nazvali Google X. Iako su projekti koji se ovde istražuju u najboljem slučaju na nivou prototipa, samo postojanje takvog odeljenja čini čuda za brend. Kola koja se sama voze, Wi-Fi baloni u stratosferi i ostali SF projekti pokazuju koliko je Google-u stalo do reputacije revolucionarnog brenda, titule koja je bila sinonim za Apple. Ove godine Google je svoju reputaciju dodatno ojačao projektom Google Glass. Spajanje modnog detalja, naočara, s tehnologijom ima svakako ogroman potencijal. Ovaj proizvod se već nalazi u prodaji, što dovoljno govori o ambicijama i produktivnosti kompanije. Naravno, primarni cilj čitave Glass kampanje jeste da se Google svima predstavi kao IT kompanija s vizijom. Kad pogledamo rast vrednosti kompanije, možemo samo da kažemo da se ovaj pristup i te kako isplatio.

Za Apple se može reći da je postao žrtva sopstvenog dugogodišnjeg uspeha. Verni korisnici, naviknuti na revolucionarne proizvode iz Jobs-ove kuhinje, bili su pomalo razočarani ponudom ovog giganta. Iako je vrednost brenda pala za čitavih 20%, ona je i dalje astronomska, 148 milijardi dolara. Razumljivo je da Apple ne može svake godine da izbacuje revolucionarne gadžete koji će raspametiti svet, ali čini se da su ipak bili nekarakteristično konzervativni i da su se odlučili za unapređivanje postojeće ponude. Da li će Apple zadržati drugu poziciju, ili čak povratiti prvu, zavisiće dosta od kvaliteta i revolucionarnosti narednog iPhone-a – junska WWDC je nagovestila spektakularne novitete i novi programerski interfejs koji će doneti bolju integraciju Apple ekosistema i još moćnije aplikacije u App Store-u.

Veliku četvorku najboljih brendova sveta čine još dva IT giganta – IBM i Microsoft. Iako je IBM zabeležio pad prihoda u 2013. godini, što je prilično rastužilo direktore koji su morali da se odreknu svojih milionskih bonusa, kompanija nastavlja sa ulaganjima u cloud biznis. Mada malo uzdrman (pad od 4% u odnosu na prošlo istraživanje), IBM je i dalje brend koji s pravom zauzima treću poziciju na svetu.

Čini se da posle Google-a, Microsoft ima najviše razloga za hvaljenje. Posle prilično stresnog perioda za kompaniju, kad ulaganja u Internet poslovanje nije dalo očekivane rezultate (tj. nije ugrozilo dominacija Google servisa), okretanje mobilnoj telefoniji i tabletima čini se da je pomoglo ojačavanju brenda. Rebrendiranje Nokia telefona u Window Mobile sigurno će uticati na sam brend, ali ostaje pitanje da li je trebalo sahraniti ime finskog giganta. Telefoni i tableti s Windows platformom beleže veliki rast prodaje u poslednje vreme, što u kombinaciji s promocijom Windows 8 operativnog sistema daje razloge za optimizam Microsoft-u da će vrednost brenda (trenutno 90 milijardi dolara) samo rasti.

U čemu je ITajna?

Šta je to što tako jasno razdvaja IT brendove od ostalih svetskih firmi? Čini se da najviše uticaja na brend ima percepcija korisnika da su ove kompanije najviše odgovorne za kreiranje naših života. I sami smo svedoci koliko tehničke inovacije utiču na život. Teško je poverovati da je prva generacija iPhone uređaja izašla 2007. godine, kada je široj populaciji postao dostupan i Gmail servis. Dodajmo na sve to i da smo Facebook počeli da koristimo tek 2006. godine.

Tu dolazimo do jednog od odgovora na pitanje zašto su IT kompanije u samom vrhu. Naime, dok nam tehnologiji okrenute firme konstantno prodaju inovacije i futurističke ideje koje će nam potencijalno promeniti način života, ostale kompanije samo rade svoj posao. Brza hrana, auto-kompanije ili banke ne mogu da nam prodaju budućnost, osim ako nešto prvo ne smisle IT kompanije. Svaka čast svima, ali sadašnjost i budućnost su u rukama informatičara.



Acibadem porodilište

Heliant

CEO Summit 2024


YuNet

PC Press Studio

Čitaj PC Press

Excel kuhinjica

.

PC
Twitter Facebook Feed Newsletter