Intracom Telecom je jedan od najvećih proizvođača telekomunikacione opreme i informacionih sistema u regionu. Od 1997. godine posluje i na teritoriji Srbije, a saradnju sa kompanijom AB Soft uspostavio je 2006. godine.
Početno stanje
| (kliknite za veću sliku) |
Deo poslovanja kompanije Intracom Telecom vezan je za iznajmljivanje uređaja za elektronsku dopunu kredita za mobilne telefone i uplatu Internet vremena. Evidencija vezana za ovaj segment poslovanja veoma je obimna, a stari način rada obuhvatao je njeno vođenje kroz aplikaciju koja je podatke držala u bazi sa informacijama o korisnicima uređaja, prodajnim mestima, terminalima, mobilnim operatorima, Internet provajderima itd. Svaka transakcija koja se obavi preko uređaja mora da se zabeleži, a podaci o njima dobijaju se u unapred definisanom obliku. U to vreme se radilo sa jednim proizvođačem terminala za naplatu, ali postojala je mogućnost izbora drugih uređaja, što bi značilo i promenu strukture fajlova o transakcijama. Pored uvoza svih podataka u bazu, treba voditi računa o tome gde se koji uređaj nalazi, pošto je ta informacija vezana za naplaćivanje usluge.
Na osnovu prikupljenih informacija prave se fakture za korisnike, ali i određuju obaveze kompanije Intracom prema provajderima i proizvođačima terminala. Korisnika ima preko hiljadu, prodajnih mreža i terminala više hiljada a broj transakcija u nedelji dostiže milionske vrednosti, pa nije problem samo sakupiti podatke, već i na vreme generisati izveštaje i napraviti fakture. Taj deo posla je obavljan „ručno“, prvenstveno upotrebom Excel tabela, a kako je obim posla rastao, tako je i generisanje faktura oduzimalo sve više vremena. Postalo je očigledno da treba napraviti sistem koji će omogućiti brži i produktivniji rad.
Ciljevi projekta
| (kliknite za veću sliku) |
Intracom je od AB Soft-a tražio da projektuje sistem koji će omogućiti automatizaciju preuzimanja podataka o transakcijama, kao i povezivanja uređaja i prodajnog mesta, te automatsko generisanje faktura za korisnike na kraju obračunskog perioda. Pored toga, trebalo je napraviti sistem za masovno i pojedinačno obaveštavanje korisnika SMS-om, e-mail-om i poštom o tome da je izvršeno fakturisanje, masovno štampati račune, te omogućiti ispravke napravljenih faktura u slučaju izmene podataka koje šalju provajderi. Uz to, trebalo je obezbediti da sistem čuva istoriju svih transakcija, da radi dovoljno brzo da bi efikasnost Intracom-a bila poboljšana, a sve je trebalo integrisati sa postojećim softverom.
Razgovori o tome kakav sistem je potrebno napraviti počeli su u februaru 2007. godine, a posao je realizovan u tri faze. U prvoj, koja je počela u maju, trebalo je realizovati sistem koji će preuzimati podatke o transakcijama, kreirati fakture i omogućiti njihove korekcije. U drugoj fazi su generisani izveštaji, automatizovan je obračun provizija saradnicima i pripremljeno generisanje poštanske knjige. U trećoj fazi omogućeno je masovno generisanje faktura, njihovo štampanje i slanje. Sistem je završen u avgustu 2007. godine. Izabrana je baza podataka Microsoft SQL Server 2005 koji je Intracom Telecom već koristio, a jedini dodatak postojećem sistemu bili su GPRS modemi neophodni za slanje SMS poruka. Sa softverske strane kreiran je poseban program za obradu transakcija sa terminala.
Rezultati
| (kliknite za veću sliku) |
Zahvaljujući mogućnosti SQL servera da se podaci iz tekstualnog fajla uvoze u jednom koraku a da se potom obrada vrši na serveru, ubrzano je preuzimanje podataka. A zahvaljujući definiciji strukture tekstualnih fajlova u XML obliku, nije teško ovaj sistem prilagoditi bilo kom uređaju.
Primećeno je da sistem značajno usporava kada na kraju obračunskog perioda treba pripremiti fakture. Problem je nastao jer se podaci o transakcijama i podaci za fakturisanje nalaze u različitim delovima sistema a njihova međusobna komunikacija je usporavala rad. Ovaj problem je delimično rešen uvođenjem novog servera – da bi se situacija ispravila, osmišljeno je rešenje kojim se transakcije vezane sa finalizovanim fakturama odlažu, a njihov spisak se kopira u backup, uključujući i sve informacije o samim fakturama, te se iz originalne baze preskočene transakcije brišu. Rezultat svega je da ni u ovom delu poslovnog procesa ne postoji nikakvo usporenje.
Najveće ubrzanje je vezano za fakturisanje. Mogućnost da se u par poteza odštampaju sve fakture i pripreme za slanje, uz generisanje obaveštenja korisnicima, znatno je ubrzalo raniju proceduru. Ana Peruničić, finansijska direktorka Intracom Telecom-a, o sistemu koji sada upotrebljavaju kaže: „Odlučili smo da posao poverimo firmi AB Soft koja je pokazala visok profesionalizam u pristupu našim zahtevima i na kraju nam isporučila rešenje koje je omogućilo zaposlenima da se brzo naviknu na novi sistem rada“. Ima li boljeg zaključka od toga?
Korisne adrese:
AB Soft
http://www.absoft.rs
|