|
Lajk, retvit, šer = zarada
Jovana Vukić
Prošlo je desetak godina od kada su influenseri popularni, a u međuvremenu su lajk, šer i komentar postali ne samo važna stvar, već vrlo bitna valuta koja može da donese zaradu
|
|
Smartfon i anksioznost - gde je granica
Jovana Vukić
Ljudi generalno znaju da nije dobro da previše koriste mobilni telefon, a roditelji su posebno svesni posledica koje upotreba smartfona ostavlja na mentalno zdravlje dece. Jesmo li zaista više anksiozni zbog telefona?
|
|
Digitalni originali
Jovana Vukić
Verovatno ste do sada već čuli za digitalne tokene koji su za kratko vreme doživeli ekspanziju popularnosti u kriptosvetu. Sve se odvija velikom brzinom pa se tako i trendovi s NFT-ovima munjevito menjaju
|
|
Lažne vesti kao najjače oružje rata
Jovana Vukić
Uzalud pokušavamo da se vratimo normalnom životu: od 2020. godine nas stalno pogađaju globalne katastrofe. Na početku 2022. suočeni smo sa ratom u Evropi, što nam je delovalo neverovatno. A uz rat neminovno dolaze i lažne vesti...
|
|
Najbolji sajtovi za lični razvoj
Jovana Vukić
Kojim god poslom da se bavite, učenje nikada ne prestaje. Možda želite da promenite karijeru, nadogradite postojeću, počnete neki novi hobi ili jednostavno unapredite svoj način razmišljanja i život. Odakle da počnete?
|
|
Izgoreli na poslu
Jovana Vukić
Promena radne okoline usled zdravstvene epidemije dovela je i do sve češćih sagorevanja na poslovima širom sveta. Situacija je kod nas možda nešto drugačija, pošto živimo tamo gde vas, čim nađete posao, svi prvo pitaju "Jesi li prijavljen?"
|
|
Srećna Nova 2022!
Jovana Vukić
Poslednje dve godine nas nisu mazile, to je sigurno, ali iz svega lošeg dođe i nešto dobro. Naučili smo koliko nam je Internet stvarno pomogao da ostanemo u kontaktu ne samo s najbližima nego i sa celim svetom. Tehnološki nismo nikada bili napredniji
|
|
Jovana Vukić
Prethodne dve godine su nas istumbale naopačke. Ubacile su nas u mašinu, odradile nekoliko centrifuga i rekle - hajde sad se snađite. Iako smo imali više vremena za sebe, retko ko se posvetio sebi u pravom smislu te reči. Zato, neka 2022. godina bude ona u kojoj ćete manje brinuti, a više paziti na svoje potrebe!
|
|
Verujemo li tehnologiji i dalje?
Jovana Vukić
Početkom oktobra svet se suočio s padom Facebook-a ne na nekoliko minuta, već na pet sati. A onda i pad poverenja u digitalne tehnologije. Hoćemo li izvući neke pouke iz #facebookdown?
|
|
Dostava - važnija nego ikad
Jovana Vukić
Polako se navikavamo na dostavu, kao nešto što je uvek tu, što nam nudi komfor i efikasnost koju nekada nismo imali. Ipak, ima mesta da se ovi servisi razvijaju u raznim pravcima
|
|
Postpandemijsko poslovanje
Jovana Vukić
COVID-19 nam je, osim svega onog lošeg, doneo i ubrzanje poslovnih procesa i transformaciju načina na koji sarađujemo i radimo - od rada od kuće do robotskih kancelarija
|
|
Pametni uređaji za leto
Jovana Vukić
Ko kaže da leto ne može biti dobro i kada niste na moru, planini ili nekoj drugoj omiljenoj destinaciji? U redu, ne može biti toliko dobro, ali ne mora biti ni loše. Zahvaljujući sve pametnijoj i modernijoj tehnologiji, postoji puno uređaja koji vam olakšati život i osvežiti letnje dane
|
|
Pandemija i komunikacija
Jovana Vukić
Godina pandemije dala nam je mnoge vredne lekcije. Šta smo radili dobro, gde smo grešili? Vreme je da se podvuče crta i razmisli kako dalje... ali i da se zapamti ponešto za buduće krize
|
|
Sharenting i njegove čari
Jovana Vukić
Sharenting je preterano deljenje fotografija dece na društvenim mrežama. Ne morate se uvek osećati loše zbog toga, ali realne opasnosti postoje
|
|
Jovana Vukić
Uvek sam mislila da se to drugima događa. Da većina njih tako nešto izmisli. Zašto bi neko meni hakovao nalog? Ali i to se dogodilo. Hakovali su mi poslovni nalog, Business manager na Facebook-u i potrošili 16000 dolara. Šta da radite da vam se to ne bi desilo?
|
|
Jovana Vukić
Roboti nas još nisu u potpunosti zamenili, ali nam mašine i drugi kućni aparati uveliko pomažu u svakodnevnom životu, pa se može reći i da su kućne pomoćnice koje svako može sebi da priušti. No, da li se već danas previše oslanjamo na njih?
|
|
Odbrana od teorija zavere
Jovana Vukić
Dve hiljade dvadeset prva. Kako to zvuči futuristički za one rođene sedamdesetih ili osamdesetih. Umesto letećih automobila imamo pandemiju i nikad jače teorije zavera. Kao da evolucija ide unazad. Za one koji veruju u nju?
|
|
Nova godina, nova ja
Jovana Vukić
U naslovu je floskula koju ćete često čuti ili videti oko Nove godine. Da li zaista postajemo "novi mi" ili se godine samo slažu a sve ostaje isto, do trenutka kad shvatite da smo odjednom postali "novi mi"? Mislim da je i jedno i drugo. Ova 2020. prevrnula nas je naglavačke, ali smo valjda nešto i naučili...
|
|
Zavisnost od društvenih mreža
Jovana Vukić
Japanski psiholog Tamaki Saito osmislio je izraz "hikikomori" kako bi okarakterisao povučene adolescente u Japanu koji su, citiramo, "svoj društveni život menjali za potrošnju Interneta, video-igara i medija". Izgleda da taj hikikomori zapravo mori čitav svet...
|
|
Jovana Vukić
Ako ste aktivni na Netflix-u, sigurno ste već pogledali ili barem čuli za igrano-dokumentarni film The Social Dilemma. Zašto je on važan i šta mu nedostaje?
|
|
Rad od kuće kao nova normalnost
Jovana Vukić
Ako do sada niste imali priliku da radite od kuće, epidemija COVID-19 vas je možda primorala na to. Kako vreme prolazi tako shvatamo da je, koliko god zvučao utopijski, rad od kuće mnogo teži nego što nam se činilo...
|
|
Stranac u zemlji Covid-a 19
Jovana Vukić
Svi smo svesni toga da je korona u našoj zemlji morala da se stavi na pauzu zbog održavanja izbora. Samo su baze podataka "zgodno" grešile. I pitam se sad, kolika je stopa preživljavanja politike u Srbiji?
|
|
Korona i tržište rada
Jovana Vukić
Novi Coronavirus nas nije samo naučio da održavamo društvenu distancu i pazimo na higijenu, već je počeo da reorganizuje i tržište rada. Dostavljač je postao moj novi najbolji prijatelj...
|
|
Preživeti kućnu izolaciju
Jovana Vukić
U celom ovom ludilu s pandemijom, nije dovoljno da se sklonimo od virusa - treba nekako ostati i psihički zdrav, što nije lako kada ste ograničeni na svoja četiri zida. A opet, uz svu današnju tehnologiju, nije to najgore što vam se moglo dogoditi...
|
|
Od Internet cenzure do panike u medijima
Jovana Vukić
Prošla su tri meseca od pojave koronavirusa u Kini, a sam virus više nije tako daleko od nas. Iz Italije se proširio na Hrvatsku, a možda dok ovo pišem, bude i prvih zabeleženih slučajeva u Srbiji. Kako ostati normalan u medijskom ludilu nastalom oko koronavirusa?
|
|
Jovana Vukić
Poslednjih dana čitamo o opasnoj zagađenosti vazduha u Beogradu ali i širom Srbije. Da je ovo neka nova vest, i nije. Da smo najzagađeniji, nismo. Ali postoji nešto mnogo gore, što možda ne udišemo, ali nam svakoga dana truje glave...
|
|
Želje za srećnu Novu
Jovana Vukić
Evo je, stigla je! Ova naša godina budućnosti u kojoj će biti bolje. Šta poželeti našoj maloj, a jakoj državi koja već sve ima? Ili nam možda sve fali?
|
|
Novogodišnje odluke koje (ne) menjaju život
Jovana Vukić
Odlučite nešto i onda to ispunite. Zvuči jednostavno, ali svi znamo koliko novogodišnje odluke traju i kako se posle toga osećamo. Možda da prosto sebi za Novu godinu kupite nov laptop?
|
|
Jovana Vukić
Ovo je samo primer naslova koji vas mami da se prijavite na različite edukacije u trajanju od jednog dana do dva-tri meseca, tokom kojih ćete naučiti kako se vodi nastup na društvenim mrežama, oglašava na Internetu, planira... Jedino znanje koje ćete steći jeste da je nemoguće postati stručnjak za samo pet (pa i mnogo više) dana, a to znanje će potrajati do sledećeg primamljivog naslova
|
|
Kolektivni digitalni detoks
Jovana Vukić
"Čine li nas društvene mreže anksioznima", "10 razloga zašto da obrišete Facebook", "Mobilni telefoni uništavaju živote vaše dece" i slični naslovi mogu se svakog meseca pročitati na brojnim portalima. Tu je i "offline bekstvo", trend kome pribegavaju mnogi misleći da im konstantna online prisutnost odvlači pažnju od realnog života. Bolujemo li od nove bolesti?
|
|
Jovana Vukić
Od početaka Interneta pa do danas, tehnologija se toliko brzo razvija da zakoni mnogih zemalja, a pogotovo ove naše Srbije, ne stižu to da prate. Možda zato što je to stvarno komplikovano, kako uvek kažu, a možda jednostavno državni službenici ne stižu jer moraju kod frizera u radno vreme ili imaju neka druga, sigurno pametnija posla
|
|
Da li su influenseri neradnici?
Jovana Vukić
Nedavno se pojavio tekst o nemačkom paru koji živi luksuznim životom i to prezentuje na Instagram-u, dok majka momka radi dva posla da bi ih izdržavala. Odmah vam je jasno da je to klasičan click-bate, ali iza toga se krije mnogo više. Eh, te predrasude...
|
|
Povlačenje kompanija s društvenih mreža
Jovana Vukić
Početkom aprila ove godine britanski brend prirodne kozmetike Lush najavio je povlačenje s društvenih mreža, a nedugo nakon toga slično je uradila i UniCredit banka. Šta ovo znači za korisnike i verne pratioce? Hoće li se taj trend nastaviti i da li će se sada, malo-pomalo, sve kompanije povući? Što smo bustovali, bustovali smo, a sada 'ajd zdravo?
|
|
Influenseri i povraćaj investicije
Jovana Vukić
Influenser marketing sveopšti je pojam u današnje doba Instagram-a, Twitter-a i YouTube-a. Kompanije i brendovi često su na muci zvanoj "kako odabrati prave influensere". A pravi su oni koji će doneti najveći povraćaj investicije. Kako krenuti u taj poduhvat?
|
|
Jovana Vukić
Možda bi pravo pitanje bilo: kako zaštititi decu od sveta na globalnoj mreži? Dok mislite da vaš mališan bezbrižno sedi na kauču i gleda neki video ili igra igricu, postoji šansa da je izložen uznemirujućem sadržaju
|
|
Internacionalna moć društvenih mreža
Jovana Vukić
Možda smo robovi našim pametnim telefonima, ali ti uređaji nam nekada mogu i spasti život. Rahaf je zahvaljujući Twitter-u i svetskoj javnosti izbegla strašnu sudbinu...
|
|
Čari januarskih praznika
Jovana Vukić
Nijedan mesec nije toliko bogat praznicima, a ni dug kao januar. Kada bih morala po slobodnoj proceni da odredim koliko on traje, rekla bih da ima 65 dana. Radićemo u kući prekovremeno i sve to zabeležiti na društvenim mrežama...
|
|
Srećna Nova digitalna godina
Jovana Vukić
Šta nas sve čeka u digitalu u 2019. godini? Šta možemo očekivati od machine learning-a? Stiže li nam više ta budućnost koju smo nekada crtali flomasterima?
|
|
Jovana Vukić
Bilo da ste mali preduzetnik ili upravljate velikom kompanijom, kriznu situaciju u digitalnom prostoru, kao ni ovu "analognu", ne možete da izbegnete. Mnogi koji ne razumeju važnost kriznog komuniciranja online, upadaju u njegove zamke i stvaraju sebi još problematičnije situacije...
|
|
Budućnost chat botova
Jovana Vukić
Mnoge svetske i regionalne kompanije radile su na razvoju čet botova kako bi olakšale posao korisničkoj podršci i smanjili troškove. Još uvek nedovoljno razvijeni, ovi botovi tek će dostići svoj pun potencijal u godinama koje dolaze
|
|
Digitalni turisti za digitalno doba
Jovana Vukić
Da li je pristupačnost informacija na mobilnim uređajima i sajtovima za bukiranje suštinski promenila navike turista? Hoće li turističke organizacije i kompanije uspeti da odole tom izazovu, koji napada same temelje njihovog rada?
|
|
Turistički vodiči 2.0
Jovana Vukić
Voleli ih ili ne, travel blogeri su važan faltor savremene turističke industrije. Kažu da su je oplemenili i učinili pristupačnijom. Da li je stvarno tako?
|
|
Jovana Vukić
O GDPR-u, regulativi o zaštiti podataka o ličnosti, već se naširoko pričalo i puno polemisalo. Samim tim što još nismo u Evropskoj uniji, mislimo da nas se GDPR mnogi ne dotiče i da je on samo neka teorija. Ipak...
|
|
Šefovi tuđih života
Jovana Vukić
Sve javne ličnosti podložne su svakodnevnoj kritici i komentarima sa svih strana, što je donekle i razumljivo jer svaka slava nosi svoje breme. U nekim medijima i na društvenim mrežama stvari su se ipak otele kontroli...
|
|
Jovana Vukić
Veš-mašina s kojom razgovarate, kafa koja se sama skuva čim se probudite, muzika koja se aktivira u celoj kući jednim klikom, frižider koji komunicira sa šporetom, hranjenje ljubimca dok niste u kući... Ne radujte se unapred, nije nikakav naučnofantastični film. Ili se radujte - to je sadašnjost, odnosno ona budućnost o kojoj smo nekada maštali
|
|
Jovana Vukić
Nekada je posedovanje televizora bilo stvar prestiža. Onda dođu auto, kuća, kompjuter... Danas su njihovo mesto zauzele neke druge stvari i pojave o kojima možda niste ni razmišljali. I ne mislim na vikendicu na Ibici, budimo realni
|
|
Jovana Vukić
Svako doba u kome živimo ima neke svoje lepote ali i nedaće. Često se pitam da li bi bilo bolje da sam rođena u nekom drugom periodu, recimo bez Interneta koji toliko volim...
|
|
Krađa na Internetu
Jovana Vukić
Internet ne postoji od juče pa je svako kršenje autorskih prava i lažno predstavljanje podložno kazni, doduše, nešto teže nego u fizičkom svetu. Zašto uopšte ljudi olako kradu tuđe? Da li je stvarno tako teško napraviti nešto svoje?
|
|
Dve Nove godine i Božić između
Jovana Vukić
Ovo je rečenica kojom upoznajete svakog stranca sa običajima u Srbiji. Možda zvuči blesavo, ali volim da vreme šljokica, ukrasa i obilja hrane traje što duže...
|
|
Budućnost on-line kupovine
Jovana Vukić
Trendovi u svetu, a nešto manje kod nas, pokazuju da je m-shopping, kupovina putem mobilnih uređaja, u konstantnom porastu. Zato su mnoge on-line prodavnice modernizovale svoje sajtove po "customer first" logici i prilagodili ih svim platformama. Budućnost on-line kupovine nije toliko nepredvidiva kao što je izazovna
|
|
Jovana Vukić
Ne tako davno, kada je čovek čoveku podario Internet, rekao je: "Otvaraj, surfuj, guglaj, piši" i ne sluteći kakve sve ljude analogno doba krije. Znatiželja nas je koštala sprženih moždanih ćelija kao posledica komentara najcrnjeg ljudskog neznanja i ludila
|
|
Instagram - društvena mreža ili inscenirana fotografija
Jovana Vukić
Omogućiti udaljenim ljudima jednostavnu komunikaciju bio je cilj ove naše budućnosti, ali niko nije ni slutio da će nas to dovesti do jurcanja za lajkovima, nameštanja fotografija i slikanja svakog životnog centimetra
|
|
Digitalizacija života
Jovana Vukić
Ono što nam je poznato iz sveta fikcije i naučne fantastike u 21. veku postaje realnost. Tehnologija probija granice mogućeg - od usavršavanja veštačke inteligencije i njene primene u stvaranju virtuelnih asistenata i chat botova, do kreiranja VR i AR uređaja i funkcionalnih robota koji jezivo liče na ljude. A uskoro...
|
|
Plazma, retro-kravica i Internet
Jovana Vukić
Pošto izbori više nisu aktuelna tema u Srbiji, naš narod opseda nov životni problem, a to su neke promene koje su domaći brendovi uveli. Svi negoduju. Slana "Plazma", fuj! Trouglasti jogurt, pa to je prljavo, fuj da pijem iz toga! Internet gori!
|
|
Tehnologija, rob dece
Jovana Vukić
Uz bezbroj polemika na temu kada deci dozvoliti pristup modernoj tehnologiji i kakve to posledice može da ostavi na njihov razvoj, stvari su prilično jasne - mališani rođeni u doba pametnih telefona, Wi-Fi-ja, tableta i virtuelne realnosti naprosto ne mogu da izbegnu taj segment u svom životu
|
|
Izborna groznica
Jovana Vukić
Malo je tema koje su na Internetu popularnije od izbora u našoj maloj, ludoj zemlji, što i nije tako neobično. Ove godine Srbija je dobila osveženje u vidu nestranačkog kandidata i jednog belog studenta iz Mladenovca koji jednako nailaze na negodovanje i oduševljenje. Hoće li nam uz sve te Internet kampanje zbilja biti bolje?
|
|
Jovana Vukić
Digitalni marketing danas je kao novinarstvo - svako može njime da se bavi ako se dovoljno potrudi, a škola najčešće nije bitna. Ipak...
|
|
Mama online
Jovana Vukić
Da li nam tehnologija olakšava ili otežava majčinstvo, pogotovo ako vam je prvi put? Odgovor na to pitanje je vrlo individualan. Ipak, neke aplikacije i pametni uređaji dokazuju da ovo naše čovečanstvo ume da napravi i dobre stvari
|
|
Online marketing za 2017. godinu
Jovana Vukić
Strani časopisi i sajtovi objavili su brojna predviđanja o marketinškim trendovima koji nas čekaju u narednoj godini. Ipak, to su globalna kretanja, a mi se u njih uklapamo samo online-om, ali ne i marketingom...
|
|
Jovana Vukić
Svi smo mnogo puta bili žrtve "evo" naslova koji više ne biraju mesto, medij, vreme, ni težinu vesti, a zapravo su sve ono što su nas na fakultetu učili da ne bi trebalo raditi. Oni su hibridne tvorevine nastale popularnošću Interneta i propadanjem novinarstva u trci za klikovima...
|
|
Jovana Vukić
Ako vam se nekad učinilo da na Internetu postoje viša bića, ljudi bitniji od drugih, čija se reč sluša više nego nečija druga, bili ste u pravu. A i niste. Reč "influenser" danas se toliko koristi da mnogi i ne znaju njeno pravo značenje, a još manje razmišljaju o tome ko takav status zaista zaslužuje
|
|
Jovana Vukić
Nema osobe koja ovo čita, a da nije čula za ultrapopularnu igru Pokemon GO za kojom je svet poludeo. Oni koji je igraju vole je, oni koji je ne igraju hejtuju, tako to kod nas ide. Nijedna društvena mreža niti aplikacija nisu doživele toliki porast broja korisnika za tako kratko vreme. Zašto?
|
|
Jovana Vukić
Novo leto zvanično nam je stiglo, a Srbija je i dalje tu gde jeste, gde je bila 2008, 2009, 2010... pa sve do 2015. godine - na teritoriji zvanoj "biće nam bolje sledeće godine". Ta sledeća godina ne stiže nam, nažalost, uredno kao leto. Nekako više liči na Godoa...
|
|
Jovana Vukić
O virtuelnoj stvarnosti priča se već neko vreme, ali je ona tek ove godine postala deo naše stvarnosti. Mnogo toga se menja, a mi se polako prilagođavamo...
|
|
Jovana Vukić
YouTube, apsolutni kralj video-sadržaja, polako dobija konkurenciju i za njegov presto počinju da se bore drugi društveni mediji i aplikacije - Facebook, Instagram, Snapchat, Periscope? Može se reći da se čitav Internet sadržaj polako prilagođava video-formatima. Pazite da ne zakasnite na ovu globalnu video-žurku!
|
|
Jovana Vukić
Svečano, praznično vreme zbližava ljude, jedni drugima čestitamo i nakratko zaboravimo da smo malo blesav narod, pa se malo manje zezamo sa svetom oko sebe. Osim naravno tviteraša - oni ismevaju sve i svakoga, braneći se tvrdnjom da je na Twitter-u veoma bitno biti duhovit(a)
|
|
Jovana Vukić
Već deset godina Facebook je neizostavan deo naših života. Nešto kao vegeta - možete bez nje, ali je s njom bolje. Nekima je možda čak i u rangu sa hlebom ili toalet papirom po nivou potrebe. Kada gledamo iz perspektive poslovanja - ako nemate stranicu na njemu, ni vas nema. Prvo on pa sve ostalo. Ili ipak...
|
|
Jovana Vukić
Blogeri... da li im verujete ili samo prevrnete očima kada se pomenu blogovi, uz komentar "kakav mi je pa to posao"? Šta publika misli o blogerima i šta blogeri misle o tim mišljenjima?
|
|
Srećna Nova godina
Jovana Vukić
Zašto slavimo Novu godinu? Zbog toga što malo simbolike nikome nije škodilo. Zato što se radujemo promenama, nadamo se boljim događajima i većoj sreći. Ili naprosto zato što volimo svaki povod da jedemo, pijemo i radujemo se...
|
|
Jovana Vukić
Nije bilo medija koji tih dana nije iz minuta u minut izveštavao. Nije bilo čoveka, a ni bota, koji nije imao mišljenje i koji to mišljenje nije detaljno opisao pred Internet zajednicom. Valjda je to tako moralno odgovorno. Petak 13. nije baksuzan kao što pričaju, ali neko, negde tamo, okupiran ludom ideologijom, odluči da baš na petak 13, eto baš u Parizu, neki ljudi ne treba više da žive
|
|
Jovana Vukić
Beogradski taksi je super. Odveze te od tačke A do tačke B, a uz vožnju dobiješ i lekciju o bilo čemu na ovom svetu. Taksisti su posebna vrsta ljudi koja sve vidi, sve zna i sve razume - nešto kao muška verzija frizera. Ako ste mislili da je to nešto najbolje od taksi usluga što možete dobiti u našem glavnom gradu, probajte Taxify
|
|
Jovana Vukić
LinkedIn, najpopularnija poslovna mreža u Evropi, postaje sve aktivnija u Srbiji. Ipak, ispravnost njenog korišćenja često se dovodi u pitanje jer malo-malo pa LinkedIn postane dejting sajt...
|
|
Jovana Vukić
Možda ste se ponadali da su Mreže neko ekskluzivno, još neotkriveno letovalište, ali moraću da vas obradujem ili razočaram - to su ipak samo društvene mreže, na kojima svako može da letuje... ukoliko je dovoljno blesav. Koliko ste samo puta čuli rečenicu: "Ostavi taj telefon i 'ajmo u vodu!"
|
|
Jovana Vukić
Verovali ili ne, Internet nije dostupan svuda, uvek i svima. A koliko god to nama, u zemlji Balkana koja ima najviše korisnika Facebook-a, deluje neverovatno, Internet ipak nisu samo društvene mreže
|
|
Jovana Vukić
Šta je uopšte e-zdravstvo? Taj termin se koristi za zdravstvenu praksu koja je podržana elektronskim procesima i komunikacijom putem Interneta. U Srbiji, to je e-mail sa šansama za povratnu informaciju jednaku dobitku na lotou
|
|
Jovana Vukić
U eri novih medija, klasičan advertajzing dobija jedan veliki Seen od publike, a lojalni potrošači teže se stiču jer nisu više tako lakoverni. Da ne budemo u zabludi, kod nas televizija još uvek ima najjači uticaj prilikom odluke o kupovini, a digitalni marketing samo je jedno dugme na košulji advertajzing plana. Možemo i bez njega, ali nekad je dobro da ga zakopčamo...
|
|
Jovana Vukić
Jeste li posetili neki TweetUp? Požurite dok ova okupljanja tviteraša nisu prerasla u nešto drugo... i dok se tamo još služe besplatna klopa, piće i deli po neki poklon...
|
|
Jovana Vukić
Budućnost retko ispadne onakva kakvu su futuristi zamišljali - mnogo je parametara, teško je predvideti koji će od njih preovladati. Šta bi ljudi mislili da su, tamo negde sredinom XX veka, pročitali ovakav futuristički tekst o milenijumu koji su tada tako nestrpljivo očekivali?
|
|
Jovana Vukić
Termin "internet trčanje" ne znači ništa, ali verovali ili ne, internet vam može pomoći da počnete da trčite. Ako ne volite, zavolećete
|
|
Jovana Vukić
Privatnosti se obično setite kada je kasno, a onda nema nazad. Možda ako malo unapred razmislite i usvojite neke zdravorazumske principe problema neće biti. Mada...
|
|
Digitalni trendovi u 2015. godini
Jovana Vukić
Kako se bliži decembar tako stručnjaci i oni koji vole tako da se nazivaju predviđaju šta će biti aktuelno u narednoj godini. Kao i uvek, mi kaskamo za svetom, ali polako usvajamo neke digitalne trendove. Uzela sam u obzir nekoliko najzanimljivijih istraživanja i predviđanja stručnjaka koja se mogu odnositi i na naše malo ali kompetitivno tržište
|
|
Jovana Vukić
Da li je blog zabava ili unosan posao? Ili možda zabava koja jednom preraste u unosan posao? Svi strpljivo čekamo to "jednom"?
|
|
Jovana Vukić
Živimo u doba kada stvari polako počinju da se mere klikom, lajkom, fejvom. Informacije dopiru sa svih strana, slušamo o stvarima o kojima možda ne bismo želeli. Da li je Internet postao korpa za smeće u kojoj tražimo tek poneki zapali dukat ili kovčeg s blagom u kome je mnogo igala?
|
|
Jovana Vukić
Sajtovi za upoznavanje davno su prevaziđeni jer svakodnevno dolazimo u kontakt sa ljudima sa Interneta.. na kraju, svi smo mi "ljudi sa Interneta". Danas je skoro svako na neki način prisutan online. Gomilu stvari možete raditi od kuće, putem Interneta, što je pre neku desetinu godina bilo nezamislivo. Krenite redom, pa ako se nadate nekom povećanju grudi, bujnijoj kosi ili zarađivanju gomile novca... neću reći da odustanete, jer nikad se ne zna gde će da vas odnese talas. Ili megabajt
|
|
Savršen letnji online posao u offline-u
Jovana Vukić
Kada vas neko pita šta je za vas idealan letnji posao, na šta prvo pomislite? Ja na nešto što mogu da radim na plaži, nekom brodu, s nogama u plićaku. Ne, ne mislim na ribolovca, već na aktivnog korisnika društvenih mreža koji od toga može i da zaradi. Na neki način i jeste ribolovac, samo lovi reach umesto riba - ričolovac
|
|
Jovana Vukić
U teškim vremenima ljudi se ujedinjuju. Sada su tu i društvene mreže koje im u tome pomažu... Twitter je jedan od heroja meseca maja na području zahvaćenom poplavama
|
|
Jovana Vukić
Tvorci Interneta imali su ambiciju da prošire znanje, stvarajući medij koji će učiniti to znanje dostupnim čitavom svetu. A onda je uz znanje i pametne stvari počelo da stiže još nešto...
|
|
Internet nas (ni)je otuđio
Jovana Vukić
Da li je istina da niko više ne komunicira direktno i da su nas Facebook i slični servisi otuđili? Ili novi uređaji zapravo unapređuju komunikaciju?
|
|
Jovana Vukić
Izborna mašinerija se zahuktava, a Internet postaje pravo bojno polje. Svi živimo život kako umemo, neki se virtuelno bune, a neke i ne zanima...
|
|
Jovana Vukić
Svako ko je provodi veći deo svog poslovnog i(li) privatnog vremena na Internetu primetiće tu veliku dozu kritike, odnosno "njegovo visočanstvo Hejt". Hejt je surov, sarkastičan, ironičan, tek ponekad duhovit. Hejt je crna hronika i hejt je tabloid. A sve to retko koga ostavlja ravnodušnim. Ne vole ga, ali ipak ga primećuju. Hejt je starleta modernog Internet doba.
|
|
Novogodišnja alegorija
Jovana Vukić
Stiže nam još jedna Nova godina, pod novom vlašću ali u istoj Srbiji, sa novim pametnim telefonima, starim prijateljstvima, novim ljubavima i starim greškama. Neki će donositi važne životne odluke, a neki ćemo i dalje po starom, usred leta ili bitnog sastanka odlučiti da je baš tada vreme za nešto novo.
|
|
Mejnstrim golotinja
Jovana Vukić
Svakakvih slika ćete videti na Internetu, ali treba li devojka ipak da se zapita neke stvari pre nego što pređe na upload?
|
|
Jovana Vukić
Ljubav preko mreže je uprostila mnoge stvari, ali je dosta toga i iskomplikovala...
|
|
Jovana Vukić
Prethodne dve godine su nas istumbale naopačke. Ubacile su nas u mašinu, odradile nekoliko centrifuga i rekle - hajde sad se snađite. Iako smo imali više vremena za sebe, retko ko se posvetio sebi u pravom smislu te reči. Zato, neka 2022. godina bude ona u kojoj ćete manje brinuti, a više paziti na svoje potrebe!
|
|
Jovana Vukić
Uvek sam mislila da se to drugima događa. Da većina njih tako nešto izmisli. Zašto bi neko meni hakovao nalog? Ali i to se dogodilo. Hakovali su mi poslovni nalog, Business manager na Facebook-u i potrošili 16000 dolara. Šta da radite da vam se to ne bi desilo?
|
|
Jovana Vukić
Roboti nas još nisu u potpunosti zamenili, ali nam mašine i drugi kućni aparati uveliko pomažu u svakodnevnom životu, pa se može reći i da su kućne pomoćnice koje svako može sebi da priušti. No, da li se već danas previše oslanjamo na njih?
|
|
Jovana Vukić
Ako ste aktivni na Netflix-u, sigurno ste već pogledali ili barem čuli za igrano-dokumentarni film The Social Dilemma. Zašto je on važan i šta mu nedostaje?
|
|
Jovana Vukić
Poslednjih dana čitamo o opasnoj zagađenosti vazduha u Beogradu ali i širom Srbije. Da je ovo neka nova vest, i nije. Da smo najzagađeniji, nismo. Ali postoji nešto mnogo gore, što možda ne udišemo, ali nam svakoga dana truje glave...
|
|
Jovana Vukić
Ovo je samo primer naslova koji vas mami da se prijavite na različite edukacije u trajanju od jednog dana do dva-tri meseca, tokom kojih ćete naučiti kako se vodi nastup na društvenim mrežama, oglašava na Internetu, planira... Jedino znanje koje ćete steći jeste da je nemoguće postati stručnjak za samo pet (pa i mnogo više) dana, a to znanje će potrajati do sledećeg primamljivog naslova
|
|
Jovana Vukić
Od početaka Interneta pa do danas, tehnologija se toliko brzo razvija da zakoni mnogih zemalja, a pogotovo ove naše Srbije, ne stižu to da prate. Možda zato što je to stvarno komplikovano, kako uvek kažu, a možda jednostavno državni službenici ne stižu jer moraju kod frizera u radno vreme ili imaju neka druga, sigurno pametnija posla
|
|
Jovana Vukić
Možda bi pravo pitanje bilo: kako zaštititi decu od sveta na globalnoj mreži? Dok mislite da vaš mališan bezbrižno sedi na kauču i gleda neki video ili igra igricu, postoji šansa da je izložen uznemirujućem sadržaju
|
|
Jovana Vukić
Bilo da ste mali preduzetnik ili upravljate velikom kompanijom, kriznu situaciju u digitalnom prostoru, kao ni ovu "analognu", ne možete da izbegnete. Mnogi koji ne razumeju važnost kriznog komuniciranja online, upadaju u njegove zamke i stvaraju sebi još problematičnije situacije...
|
|
Jovana Vukić
O GDPR-u, regulativi o zaštiti podataka o ličnosti, već se naširoko pričalo i puno polemisalo. Samim tim što još nismo u Evropskoj uniji, mislimo da nas se GDPR mnogi ne dotiče i da je on samo neka teorija. Ipak...
|
|
Jovana Vukić
Veš-mašina s kojom razgovarate, kafa koja se sama skuva čim se probudite, muzika koja se aktivira u celoj kući jednim klikom, frižider koji komunicira sa šporetom, hranjenje ljubimca dok niste u kući... Ne radujte se unapred, nije nikakav naučnofantastični film. Ili se radujte - to je sadašnjost, odnosno ona budućnost o kojoj smo nekada maštali
|
|
Jovana Vukić
Nekada je posedovanje televizora bilo stvar prestiža. Onda dođu auto, kuća, kompjuter... Danas su njihovo mesto zauzele neke druge stvari i pojave o kojima možda niste ni razmišljali. I ne mislim na vikendicu na Ibici, budimo realni
|
|
Jovana Vukić
Svako doba u kome živimo ima neke svoje lepote ali i nedaće. Često se pitam da li bi bilo bolje da sam rođena u nekom drugom periodu, recimo bez Interneta koji toliko volim...
|
|
Jovana Vukić
Ne tako davno, kada je čovek čoveku podario Internet, rekao je: "Otvaraj, surfuj, guglaj, piši" i ne sluteći kakve sve ljude analogno doba krije. Znatiželja nas je koštala sprženih moždanih ćelija kao posledica komentara najcrnjeg ljudskog neznanja i ludila
|
|
Jovana Vukić
Digitalni marketing danas je kao novinarstvo - svako može njime da se bavi ako se dovoljno potrudi, a škola najčešće nije bitna. Ipak...
|
|
Jovana Vukić
Svi smo mnogo puta bili žrtve "evo" naslova koji više ne biraju mesto, medij, vreme, ni težinu vesti, a zapravo su sve ono što su nas na fakultetu učili da ne bi trebalo raditi. Oni su hibridne tvorevine nastale popularnošću Interneta i propadanjem novinarstva u trci za klikovima...
|
|
Jovana Vukić
Ako vam se nekad učinilo da na Internetu postoje viša bića, ljudi bitniji od drugih, čija se reč sluša više nego nečija druga, bili ste u pravu. A i niste. Reč "influenser" danas se toliko koristi da mnogi i ne znaju njeno pravo značenje, a još manje razmišljaju o tome ko takav status zaista zaslužuje
|
|
Jovana Vukić
Nema osobe koja ovo čita, a da nije čula za ultrapopularnu igru Pokemon GO za kojom je svet poludeo. Oni koji je igraju vole je, oni koji je ne igraju hejtuju, tako to kod nas ide. Nijedna društvena mreža niti aplikacija nisu doživele toliki porast broja korisnika za tako kratko vreme. Zašto?
|
|
Jovana Vukić
Novo leto zvanično nam je stiglo, a Srbija je i dalje tu gde jeste, gde je bila 2008, 2009, 2010... pa sve do 2015. godine - na teritoriji zvanoj "biće nam bolje sledeće godine". Ta sledeća godina ne stiže nam, nažalost, uredno kao leto. Nekako više liči na Godoa...
|
|
Jovana Vukić
O virtuelnoj stvarnosti priča se već neko vreme, ali je ona tek ove godine postala deo naše stvarnosti. Mnogo toga se menja, a mi se polako prilagođavamo...
|
|
Jovana Vukić
YouTube, apsolutni kralj video-sadržaja, polako dobija konkurenciju i za njegov presto počinju da se bore drugi društveni mediji i aplikacije - Facebook, Instagram, Snapchat, Periscope? Može se reći da se čitav Internet sadržaj polako prilagođava video-formatima. Pazite da ne zakasnite na ovu globalnu video-žurku!
|
|
Jovana Vukić
Svečano, praznično vreme zbližava ljude, jedni drugima čestitamo i nakratko zaboravimo da smo malo blesav narod, pa se malo manje zezamo sa svetom oko sebe. Osim naravno tviteraša - oni ismevaju sve i svakoga, braneći se tvrdnjom da je na Twitter-u veoma bitno biti duhovit(a)
|
|
Jovana Vukić
Već deset godina Facebook je neizostavan deo naših života. Nešto kao vegeta - možete bez nje, ali je s njom bolje. Nekima je možda čak i u rangu sa hlebom ili toalet papirom po nivou potrebe. Kada gledamo iz perspektive poslovanja - ako nemate stranicu na njemu, ni vas nema. Prvo on pa sve ostalo. Ili ipak...
|
|
Jovana Vukić
Blogeri... da li im verujete ili samo prevrnete očima kada se pomenu blogovi, uz komentar "kakav mi je pa to posao"? Šta publika misli o blogerima i šta blogeri misle o tim mišljenjima?
|
|
Jovana Vukić
Nije bilo medija koji tih dana nije iz minuta u minut izveštavao. Nije bilo čoveka, a ni bota, koji nije imao mišljenje i koji to mišljenje nije detaljno opisao pred Internet zajednicom. Valjda je to tako moralno odgovorno. Petak 13. nije baksuzan kao što pričaju, ali neko, negde tamo, okupiran ludom ideologijom, odluči da baš na petak 13, eto baš u Parizu, neki ljudi ne treba više da žive
|
|
Jovana Vukić
Beogradski taksi je super. Odveze te od tačke A do tačke B, a uz vožnju dobiješ i lekciju o bilo čemu na ovom svetu. Taksisti su posebna vrsta ljudi koja sve vidi, sve zna i sve razume - nešto kao muška verzija frizera. Ako ste mislili da je to nešto najbolje od taksi usluga što možete dobiti u našem glavnom gradu, probajte Taxify
|
|
Jovana Vukić
LinkedIn, najpopularnija poslovna mreža u Evropi, postaje sve aktivnija u Srbiji. Ipak, ispravnost njenog korišćenja često se dovodi u pitanje jer malo-malo pa LinkedIn postane dejting sajt...
|
|
Jovana Vukić
Možda ste se ponadali da su Mreže neko ekskluzivno, još neotkriveno letovalište, ali moraću da vas obradujem ili razočaram - to su ipak samo društvene mreže, na kojima svako može da letuje... ukoliko je dovoljno blesav. Koliko ste samo puta čuli rečenicu: "Ostavi taj telefon i 'ajmo u vodu!"
|
|
Jovana Vukić
Verovali ili ne, Internet nije dostupan svuda, uvek i svima. A koliko god to nama, u zemlji Balkana koja ima najviše korisnika Facebook-a, deluje neverovatno, Internet ipak nisu samo društvene mreže
|
|
Jovana Vukić
Šta je uopšte e-zdravstvo? Taj termin se koristi za zdravstvenu praksu koja je podržana elektronskim procesima i komunikacijom putem Interneta. U Srbiji, to je e-mail sa šansama za povratnu informaciju jednaku dobitku na lotou
|
|
Jovana Vukić
U eri novih medija, klasičan advertajzing dobija jedan veliki Seen od publike, a lojalni potrošači teže se stiču jer nisu više tako lakoverni. Da ne budemo u zabludi, kod nas televizija još uvek ima najjači uticaj prilikom odluke o kupovini, a digitalni marketing samo je jedno dugme na košulji advertajzing plana. Možemo i bez njega, ali nekad je dobro da ga zakopčamo...
|
|
Jovana Vukić
Jeste li posetili neki TweetUp? Požurite dok ova okupljanja tviteraša nisu prerasla u nešto drugo... i dok se tamo još služe besplatna klopa, piće i deli po neki poklon...
|
|
Jovana Vukić
Budućnost retko ispadne onakva kakvu su futuristi zamišljali - mnogo je parametara, teško je predvideti koji će od njih preovladati. Šta bi ljudi mislili da su, tamo negde sredinom XX veka, pročitali ovakav futuristički tekst o milenijumu koji su tada tako nestrpljivo očekivali?
|
|
Jovana Vukić
Termin "internet trčanje" ne znači ništa, ali verovali ili ne, internet vam može pomoći da počnete da trčite. Ako ne volite, zavolećete
|
|
Jovana Vukić
Privatnosti se obično setite kada je kasno, a onda nema nazad. Možda ako malo unapred razmislite i usvojite neke zdravorazumske principe problema neće biti. Mada...
|
|
Jovana Vukić
Da li je blog zabava ili unosan posao? Ili možda zabava koja jednom preraste u unosan posao? Svi strpljivo čekamo to "jednom"?
|
|
Jovana Vukić
Živimo u doba kada stvari polako počinju da se mere klikom, lajkom, fejvom. Informacije dopiru sa svih strana, slušamo o stvarima o kojima možda ne bismo želeli. Da li je Internet postao korpa za smeće u kojoj tražimo tek poneki zapali dukat ili kovčeg s blagom u kome je mnogo igala?
|
|
Jovana Vukić
Sajtovi za upoznavanje davno su prevaziđeni jer svakodnevno dolazimo u kontakt sa ljudima sa Interneta.. na kraju, svi smo mi "ljudi sa Interneta". Danas je skoro svako na neki način prisutan online. Gomilu stvari možete raditi od kuće, putem Interneta, što je pre neku desetinu godina bilo nezamislivo. Krenite redom, pa ako se nadate nekom povećanju grudi, bujnijoj kosi ili zarađivanju gomile novca... neću reći da odustanete, jer nikad se ne zna gde će da vas odnese talas. Ili megabajt
|
|
Jovana Vukić
U teškim vremenima ljudi se ujedinjuju. Sada su tu i društvene mreže koje im u tome pomažu... Twitter je jedan od heroja meseca maja na području zahvaćenom poplavama
|
|
Jovana Vukić
Tvorci Interneta imali su ambiciju da prošire znanje, stvarajući medij koji će učiniti to znanje dostupnim čitavom svetu. A onda je uz znanje i pametne stvari počelo da stiže još nešto...
|
|
Jovana Vukić
Izborna mašinerija se zahuktava, a Internet postaje pravo bojno polje. Svi živimo život kako umemo, neki se virtuelno bune, a neke i ne zanima...
|
|
Jovana Vukić
Svako ko je provodi veći deo svog poslovnog i(li) privatnog vremena na Internetu primetiće tu veliku dozu kritike, odnosno "njegovo visočanstvo Hejt". Hejt je surov, sarkastičan, ironičan, tek ponekad duhovit. Hejt je crna hronika i hejt je tabloid. A sve to retko koga ostavlja ravnodušnim. Ne vole ga, ali ipak ga primećuju. Hejt je starleta modernog Internet doba.
|
|
Jovana Vukić
Ljubav preko mreže je uprostila mnoge stvari, ali je dosta toga i iskomplikovala...
|
|
|